routes koppelen
Moderator: GVN
-
Den Woesten
routes koppelen
Ik kan nog steeds niet weg met BaseCamp , heb een route gemaakt maar is nu in 3 delen , kan men deze aan elkaar koppelen . Of kan men een route verlengen ?
Steven
Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
-
Alex Van Vlerken
Re: routes koppelen
Routes kunnen in Basecamp als volgt samengevoegd worden.
- Zorg ervoor dat de routes in één map staan. (Indien de routes in meerdere mappen staan, moet je ze "exporteren" naar één gemeenschappelijke map.)
- De routes die je wil samenvoegen, aanduiden (i.c. aanklikken terwijl je CTRL inhoudt).
- Rechtermuisknop : "De geselecteerde routes samenvoegen..." aanklikken.
- "OK" klikken en wachten.
- Daarna moet je beslissen of je de oorspronkelijke routes wilt bewaren.
Meer uitleg vind je op https://www.youtube.com/watch?v=EqeDWFGsowM" onclick="window.open(this.href);return false;.
Veel succes ermee!
- Zorg ervoor dat de routes in één map staan. (Indien de routes in meerdere mappen staan, moet je ze "exporteren" naar één gemeenschappelijke map.)
- De routes die je wil samenvoegen, aanduiden (i.c. aanklikken terwijl je CTRL inhoudt).
- Rechtermuisknop : "De geselecteerde routes samenvoegen..." aanklikken.
- "OK" klikken en wachten.
- Daarna moet je beslissen of je de oorspronkelijke routes wilt bewaren.
Meer uitleg vind je op https://www.youtube.com/watch?v=EqeDWFGsowM" onclick="window.open(this.href);return false;.
Veel succes ermee!
BMW "Blakkietrie" R1250RT - 2023
-
aantzeetje
wel zien dat ze in de juiste volgorde staan voor je samenvoegt
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
panneman.be
- Contacteer:
En de viapunten soft staan of hij splits ze opnieuw in uw toestel
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
Alex Van Vlerken
@ panneman & @aantzeetje : Zo zie je maar weer: 3 motorrijders weten meer dan 1. 
Bedankt voor de aanvullingen.
Bedankt voor de aanvullingen.
Je kunt zelfs één route aanklikken, muisknop ingedrukt houden, en slepen over de andere routenaam; dan worden ze ook samengevoegd.
En tot slot kun je na dubbelklikken op de routenaam met shift-klik al je via's selecteren en vervolgens 'plakken' in de lijst van de andere route.
Vaak zul je echter eerst ook een stukje uit een deel-route willen willen weghalen; bijvoorbeeld als je van een set van rondritten een doorgaande rit wilt gebruiken (waarbij je dus maar één richting van de rondrit wilt gebruiken). Daartoe is de knop met het 'schaartje' handig. Mocht je het lastig vinden: weet dat dit één van de aspecten is op de basecamp cursus DVD.
En tot slot kun je na dubbelklikken op de routenaam met shift-klik al je via's selecteren en vervolgens 'plakken' in de lijst van de andere route.
Vaak zul je echter eerst ook een stukje uit een deel-route willen willen weghalen; bijvoorbeeld als je van een set van rondritten een doorgaande rit wilt gebruiken (waarbij je dus maar één richting van de rondrit wilt gebruiken). Daartoe is de knop met het 'schaartje' handig. Mocht je het lastig vinden: weet dat dit één van de aspecten is op de basecamp cursus DVD.
-
Alex Van Vlerken
Verdorie, Hans, jij hebt je bijnaam "MrGPS" echt niet gestolen! Wederom bedankt voor de nuttige aanvulling.MrGPS schreef:Je kunt zelfs één route aanklikken, muisknop ingedrukt houden, en slepen over de andere routenaam; dan worden ze ook ...
Ik heb al heel veel van jou geleerd (via YouTube, de DVD staat op mijn wenslijstje).
Garmin mag jou dankbaar zijn, want zonder jouw ondersteuning zou het gebruik van hun toestellen en vooral hun software geen prettige ervaring zijn.
"Keep up the good work!"
Met vriendelijke groeten, Alex
Dank voor je compliment; maar ik denk vooral dat Garmin blij mag zijn met fora als deze. Het antwoord van Alex was feitelijk al afdoende - mijn aanvulling alleen maar om reclame te maken voor mijn DVDAlex Van Vlerken schreef:
Garmin mag jou dankbaar zijn
het is en blijft een Nederlander heMrGPS schreef:Dank voor je compliment; maar ik denk vooral dat Garmin blij mag zijn met fora als deze. Het antwoord van Alex was feitelijk al afdoende - mijn aanvulling alleen maar om reclame te maken voor mijn DVDAlex Van Vlerken schreef:
Garmin mag jou dankbaar zijn
R1200GS LC
-
Den Woesten
Bedankt mannen is mij gelukt , maar zou dit natuurlijk in één keer willen kunnen .
Steven.
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
-
GSrijder
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat je dit voorhad: bezig een route te maken, wanneer je dan bvb eens een rechtermuisklik doet of je gaat uit de route uit en je duwt opnieuw op de routeknop begin je aan een nieuwe route. I.p.v de route knop moet je dan het potloodje nemen en op die manier via punten bij voegen en de route verlengen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
In dat laatste geval moet je dan wel heel precies over het eindpunt gaan, tot je een bolletje ipv een balkje ziet.
Lukt alleen bij het eindpunt; niet bij het beginpunt. Oplossing: tijdelijk route even omkeren
Lukt alleen bij het eindpunt; niet bij het beginpunt. Oplossing: tijdelijk route even omkeren
-
GSrijder
- Contacteer:
Daar had ik nog niet bij stilgestaan: thnx voor de tip.MrGPS schreef:
-
Den Woesten
heb terug route willen maken ,maar heb mij kalm moeten houden om geen domme dingen te doen.
Steven.
Steven.
-
GSrijder
- Contacteer:
Koop de DVD van MrGPS, gaat je heel wat frustraties besparen en zal ervoor zorgen dat de pc of gps niet door het raam gekieperd wordt.
-
Den Woesten
zal dat eens moeten doen , bedankt .GSrijder schreef:Koop de DVD van MrGPS, gaat je heel wat frustraties besparen en zal ervoor zorgen dat de pc of gps niet door het raam gekieperd wordt.
Steven.
-
aantzeetje
Troost je, zit hier nu al een paar dagen te spelen met MyrouteApp (de nieuwe versie van tyre, cloud based). Man, man, man, wat ben ik blij dat ik vroeger Mapsource en nu Basecamp heb. Ik beklaag die TT'ers, zeker als ze met TT kaarten moeten werken.
-
Man in Black
Jij ook al, ben ik toch niet de enige die geen eureka-gevoel heeft bij die MyRouteApp...aantzeetje schreef:Troost je, zit hier nu al een paar dagen te spelen met MyrouteApp ...
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
aantzeetje
wat beter is tov Tyre is dat je de track nu zichtbaar kunt maken en zo je route aanpassen. Ben Gold member (ahum) en kan kiezen tussen Google Maps kaarten, TT kaarten, Here en kaaren die in de TT zitten (mits deze aan de pc hangt). Routes die in Google maps perfect zijn leveren me ontzettend veel problemen op in de TT kaarten en (ben Garmin addict) dat zijn toch de kaarten die in dat TT dooske zitten. Ook mis ik en aantal functionaliteiten die in Tyre zitten en niet in MyRoute-apps.
Maar goed dit tussen haakjes want wijken af van het topic, routes koppelen.
En Woesten, als je Waypoints aanmaakt (of dit nu voor een route is of voor iets anders) maak dat je ze een categorie geeft. Zo kan je ze makkelijker terugvinden als je eentje moet opzoeken. Bij mij heb ik er met vrienden, garage, hotel, eten en drinken ... Beter dat je dat van in het begin heel consequent doet. Eigenschappen openen van dat waypoint, tabje categorie*en aanklikken en onderaan in dat veld een (pf meerdere) categorie intikken en op +'je klikken, toevoegen.

Maar goed dit tussen haakjes want wijken af van het topic, routes koppelen.
En Woesten, als je Waypoints aanmaakt (of dit nu voor een route is of voor iets anders) maak dat je ze een categorie geeft. Zo kan je ze makkelijker terugvinden als je eentje moet opzoeken. Bij mij heb ik er met vrienden, garage, hotel, eten en drinken ... Beter dat je dat van in het begin heel consequent doet. Eigenschappen openen van dat waypoint, tabje categorie*en aanklikken en onderaan in dat veld een (pf meerdere) categorie intikken en op +'je klikken, toevoegen.

Alles wat nieuw is is anders en levert alleen al daarom wat hindernissen. Met welk programma je ook werkt: de eerste kennismaking is zelden een grote vreugde. En dat zeeeeerrr beslist ook voor Basecamp.Man in Black schreef:Jij ook al, ben ik toch niet de enige die geen eureka-gevoel heeft bij die MyRouteApp...aantzeetje schreef:Troost je, zit hier nu al een paar dagen te spelen met MyrouteApp ...
Sta zelf naast als 'MrGPS' ook wel bekend als 'MrBasecamp' en het zal je verbazen: ofschoon ik best verbetermogelijkheden zie in MyRouteapp vind ik het echt wel een heel leuke programma. En dan juist vooral met de tomtom kaarten, omdat je daarin ook de kronkelwegen variabelen van Tom Tom kunt gebruiken.
Het effect daarvan kun je bekijken in https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/" onclick="window.open(this.href);return false; - dat is weer een andere - van TomTom zelf en alleen bruikbaar als je ook een rider hebt. Maar stoei er eens mee, en dan met name door met de tweede knop van boven te kiezen voor 'spannende' route. Helaas kun je het resultaat dan niet naar je garmin zetten. Dat laatste kan met myrouteapp (die dezelfde routering kent) wel. Althans: de gold-versie...
Nee.... ik ben wel blij met die concurrentie voor basecamp!
On topic: voor zaken las waar dit thema over gaat, het koppelen van routes is er echt maar één programma. En da's basecamp...
-
Man in Black
Je zegt het zelf Hans, de Gold versie, betalen dus...
Voor mij te veel voor wat ik het gebruik. Maar dan moet ik tevreden zijn met de free versie
Ik heb het laatst geprobeerd, dacht OK handig om een route snel te willen bekijken op een pc waar geen BC op staat. Maar helaas enkel GPX te uploaden, route was een GDB vanuit Mapsource denk ik, dus ging niet...jammer.
Voor mij te veel voor wat ik het gebruik. Maar dan moet ik tevreden zijn met de free versie
Ik heb het laatst geprobeerd, dacht OK handig om een route snel te willen bekijken op een pc waar geen BC op staat. Maar helaas enkel GPX te uploaden, route was een GDB vanuit Mapsource denk ik, dus ging niet...jammer.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ben ook bezig met Myrouteapp,wat mij het meest stoort is als je een viapoint zet als je een route maakt, je telkens in het pop-up scherm dat komt,je dat via punt zijn naam moet accepteren vindt dat nogal een omslachtig werk,het was gemakkelijker als je gewoon een viapoint kan zetten en dan gewoon doorgaan naar het volgende zoals in Tyre,Googlemaps,Bacecamp ,Mapsource,itnconverter,enz ,waarom zijn ze daar vanaf gegaan is voor mij het grootste min punt in Myrouteapps.
Ik zal zeker de gold versie niet kopen als dat niet aangepast wordt
Ik zal zeker de gold versie niet kopen als dat niet aangepast wordt
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Tsja... maar da's net zoiets als dat het jammer is dat er geen langspeelplaat in een dvd-speler pastMan in Black schreef:route was een GDB vanuit Mapsource denk ik, dus ging niet...jammer.
Voor de helderheid: gdb staat voor 'garmin database', bevat in essentie dezelfde inhoud als een gpx, maar dan in 'machinetaal' (terwijl gpx in leesbare xml is). Ook bijvoorbeeld een zumo begrijpt niets van gdb, wel van gpx. In algemen zin adviseer ik routeuitwisseling 'gewoon' via gpx te doen.
-
aantzeetje
@ Hans: heb je een mailtje gestuurt ivm MyRoute-app daar dit hier off topic is