zumo 550 backup batterij
Moderator: GVN
-
OlivierToebosch
zumo 550 backup batterij
Weet iemand waar je die backupbatterij kunt aanschaffen en welk model het is?
Dus niet die dikke batterij aan de achterzijde, maar die in de vorm van een knoopcel, op het moederbord.
GPS vergeet tijd en time to fix is langer dan normaal...
De backup batterij is dus aan vervanging toe (gps is 6 of 7 jaar oud)
thx for the feedback!
Dus niet die dikke batterij aan de achterzijde, maar die in de vorm van een knoopcel, op het moederbord.
GPS vergeet tijd en time to fix is langer dan normaal...
De backup batterij is dus aan vervanging toe (gps is 6 of 7 jaar oud)
thx for the feedback!
Groetjes,
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Re: zumo 550 backup batterij
Die kan je opladen met de thuislader(is ook de enige manier om die te laden)
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
-
OlivierToebosch
Moest er iemand nog het antwoord wensen :
panasonic ml 621S/DN
En neen wordt niet opgeladen met een lader
panasonic ml 621S/DN
En neen wordt niet opgeladen met een lader
Groetjes,
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
De back-up batterij bij de Zumo 550 wordt wel degelijk door de thuislader opgeladen, is ook de enige mogelijkheid om deze te laden, je zal hem minstens 1 maal per jaar 24 uur aan de thuis lader moeten hangen om deze batterij in conditie te houden.
-
johnnyke
Hey Pol mijn 550 is van 2008 nog nooit aan thuislader gehangen en gelukkig mij nog nooit in de steek gelaten
Gr. Johnny
Gr. Johnny
en dat is een referentie? maar wees gerust het komt nog wel,er zijn al veel toestellen vervangen die gewoon hadden gered kunnen worden door die batterij regelmatig op te laden,hier zijn al forums vol van geschreven
-
OlivierToebosch
Polleke, waarom denk je dat een externe lader nodig is om die backup batterij op te laden?
Als dat zo is, zou die om de haverklap leeg zijn bij de meeste gebruikers, 't is een miniatuur knoopcelleke. Ik bezit deze zumo 550 bijna 8 jaar en die heb ik NOOIT moeten opladen...
Er is een vele malen grotere batterij aanwezig, die zal toch de backup batterij opladen, denk je niet?
Als dat zo essentieel zou zijn, waarom staat daar dan niets in in de handleiding van de Zumo?
groeten
Olivier
Als dat zo is, zou die om de haverklap leeg zijn bij de meeste gebruikers, 't is een miniatuur knoopcelleke. Ik bezit deze zumo 550 bijna 8 jaar en die heb ik NOOIT moeten opladen...
Er is een vele malen grotere batterij aanwezig, die zal toch de backup batterij opladen, denk je niet?
Als dat zo essentieel zou zijn, waarom staat daar dan niets in in de handleiding van de Zumo?
groeten
Olivier
Groetjes,
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Ook hier de 550 gehad van 2006 tot 2012, nooit over zone zever gehoord.
Ik denk dat niet ik ben daar 100% zeker van,je moet de thuis lader (die is meegeleverd bij het toestel) gebruiken om de back-up batterij bij te laden,dit is een zeer bekend probleem met de Zumo 550 toestellen, waar de kaart bleef hangen,die zomaar uitvielen,die niet opstarten,die geen satellieten vindt,was allemaal het probleem van die back-up batterij,als die van jou het zolang heeft uitgehouden is gewoon geluk.
Er zijn mensen geweest die een nieuw toestel hebben gekocht, terwijl als ze hem eens 24 uur aan de thuislader gehangen hadden het gewoon terug doet.(hier liggen er zo twee)
Nee het staat niet in de handleiding, omdat het probleem pas begonnen is nadat de toestellen een paar jaar oud waren, en dus de back-up batterij begon af te zwakken,vooral bij toestellen die weinig gebruikt worden
en die is niet om de haverklap leeg,want 1 maal per jaar is voldoende om ze in conditie te houden,of als hij lang niet gebruikt is ,wordt er aangeraden het toestel minstens 24 uur aan de thuis lader te hangen
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59&t=47062#p409027" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/34 ... ost-pag-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn mensen geweest die een nieuw toestel hebben gekocht, terwijl als ze hem eens 24 uur aan de thuislader gehangen hadden het gewoon terug doet.(hier liggen er zo twee)
Nee het staat niet in de handleiding, omdat het probleem pas begonnen is nadat de toestellen een paar jaar oud waren, en dus de back-up batterij begon af te zwakken,vooral bij toestellen die weinig gebruikt worden
en die is niet om de haverklap leeg,want 1 maal per jaar is voldoende om ze in conditie te houden,of als hij lang niet gebruikt is ,wordt er aangeraden het toestel minstens 24 uur aan de thuis lader te hangen
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59&t=47062#p409027" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/34 ... ost-pag-2/" onclick="window.open(this.href);return false;