Rijexamen, gebuist ! kan nie traag genoeg rijden
Moderator: GVN
-
WIMGSA1200
Rijexamen, gebuist ! kan nie traag genoeg rijden
Juist mijn examen gaan afleggen en gebuist!
Ik kan nie traag rijden met mijn gs
ik doe 8 sec over 10m en 't moeten er 12 zijn binnen 2 lijnen die 1M van elkaar staat)
dit is toch wel een idiote proef niet?????
wie heeft er tips om traag te rijden??
wie kan trager????
Ik kan nie traag rijden met mijn gs
ik doe 8 sec over 10m en 't moeten er 12 zijn binnen 2 lijnen die 1M van elkaar staat)
dit is toch wel een idiote proef niet?????
wie heeft er tips om traag te rijden??
wie kan trager????
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
Ikke. 
Een subtiel samenspel tussen koppeling, voetrem en gashendel : dat is de truc. Lichtjes gas geven, de koppeling wat intrekken, en verder vertragen via de voetrem. Klokkenspel en knieën strak tegen de tank, armen losjes soepel, en een punt fixeren heel in de verte.
Dit is trouwens een klassieke oefening op elke behendigheidstraining.
Op dit forum zitten er een paar die deze oefening héél goed kunnen.
mvg
Hans
PS : Er bestaan geen idiote proeven : hoe meer je je motor beheerst hoe beter.
Een subtiel samenspel tussen koppeling, voetrem en gashendel : dat is de truc. Lichtjes gas geven, de koppeling wat intrekken, en verder vertragen via de voetrem. Klokkenspel en knieën strak tegen de tank, armen losjes soepel, en een punt fixeren heel in de verte.
Dit is trouwens een klassieke oefening op elke behendigheidstraining.
Op dit forum zitten er een paar die deze oefening héél goed kunnen.
mvg
Hans
PS : Er bestaan geen idiote proeven : hoe meer je je motor beheerst hoe beter.
Laatst gewijzigd door Hans op 28 feb 2006, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

-
....
Iemand die zijn motor beheerst doet daar makkelijk 2 maal zolang over. Het is inderdaad belangrijk om dat te kunnen hij het uitvoeren van manoeuvres. Dank zij zijn laag zwaartepunt is BMW zelfs de beste motor om dergelijke oefeningen te doen, in zijn klasse is hij zelfs de makkelijkste om te “surplassen”. Probeer eens wat te oefenen met traag rijden op slippende koppeling, daarna leren bijremmen met achterrem. Als je de techniek beet hebt zal je sneller weg zijn aan verkeerslichten en véél sneller zijn in druk stadsverkeer. ’t Klinkt raar maar als je trager kan rijden ben je soms sneller.
Gele: wel snel , niet rap
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen
Hier een foto van deze oefening tijdens de behendigheidsdag van vorig jaar.

Meer foto's zie, http://gspep.smugmug.com/gallery/486876/16
Houdoe
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen
Hier een foto van deze oefening tijdens de behendigheidsdag van vorig jaar.

Meer foto's zie, http://gspep.smugmug.com/gallery/486876/16
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Hey,
Begin jij al goed op voorhand op u koppeling te rijden?
Toen ik mijn praktijk ging doen zijn die 4 andere mannen die daar ook waren op dezelfde proef gebuisd. Het probleem is dat de meeste pas op hun koppeling beginnen rijden wanneer ze aan de start van die proef komen, nu, als je dat al van op voorhand doet lukt dat zonder probleem hoor. Ik was op nog een kleine meter van de stop toen ik die piep al hoorde.
Kzou zeggen, veel geluk voor de volgende en khoop voor u dat ge erdoor zijt want dat zijn toch minder leuke uitgaven hé
Grtjs
Dais
Begin jij al goed op voorhand op u koppeling te rijden?
Toen ik mijn praktijk ging doen zijn die 4 andere mannen die daar ook waren op dezelfde proef gebuisd. Het probleem is dat de meeste pas op hun koppeling beginnen rijden wanneer ze aan de start van die proef komen, nu, als je dat al van op voorhand doet lukt dat zonder probleem hoor. Ik was op nog een kleine meter van de stop toen ik die piep al hoorde.
Kzou zeggen, veel geluk voor de volgende en khoop voor u dat ge erdoor zijt want dat zijn toch minder leuke uitgaven hé
Grtjs
Dais
Enjoy life! Enjoy your passion! Enjoy friends!
Buth never forget to keep a little distance so that nobody will hurt you!!!
http://occ.skynetblogs.be/
Buth never forget to keep a little distance so that nobody will hurt you!!!
http://occ.skynetblogs.be/
Hebben ze je die bijzondere verrichting dan niet tijdens je opleiding geleerd? Amjo gelijk.
Als je lessen volgt moet je ook ergens in de buurt oefenen.
Dat is hier al veel verteld,trouwens ken je niemand (een vriend )die je kan helpen?? Zelf een beetje op de openbare weg MAAR PAS OP.
Ergens een dood lopende straat liefst daar is niet veel verkeer of op een grote parking.Neem wat materiaal mee (blikken dozen of iets anders)en maak zelf je parkoer.Op je gemak zitten niet verkramt op de moto en vooral leren voor u kijken, in de draaien kijken waar je naar toe wil dus verder in de draaien kijken.Het beste is als je iemand kent en dan samen leren als die het teminste ook juist doe
Grtjs nog veel geluk verder niet bij de pakken zitten
Als je lessen volgt moet je ook ergens in de buurt oefenen.
Dat is hier al veel verteld,trouwens ken je niemand (een vriend )die je kan helpen?? Zelf een beetje op de openbare weg MAAR PAS OP.
Ergens een dood lopende straat liefst daar is niet veel verkeer of op een grote parking.Neem wat materiaal mee (blikken dozen of iets anders)en maak zelf je parkoer.Op je gemak zitten niet verkramt op de moto en vooral leren voor u kijken, in de draaien kijken waar je naar toe wil dus verder in de draaien kijken.Het beste is als je iemand kent en dan samen leren als die het teminste ook juist doe
Grtjs nog veel geluk verder niet bij de pakken zitten
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
-
dirk bruijns
- Contacteer:
De fout die velen maken is dat men met een te hoge snelheid aan de proef begint. Je zou eigenlijk al op "kruissnelheid" moeten zijn, alvorens je de 10 meter binnenrijdt. Gas erop, motor stabiliseren met de achterrem, en ver in de diepte kijken.
Met m'n eigen motor luktte het me ooit om de kaap van 25 sec. te passeren, dus er is nog hoop.
Met m'n eigen motor luktte het me ooit om de kaap van 25 sec. te passeren, dus er is nog hoop.
Heb er ooit 34sec over gedaan, met mijn Funduro op't werk.
De rijinstructeur die erbij stond had al enkele keren gezegd dat het goed was, maar ik wou het onderste uit de kan halen
met de Rt een dikke 28 sec, zal nog is moeten oefenen om er nog wat bij te doen.
Maar zoals eerder beschreven, zorg voor een juiste snelheid, kijk zover mogelijk voor u uit (fixeer een punt) gebruik de achterremen zit ontspannen op uw machien.
Jammer dat ge zover woont, anders zouden we is samen een oefeningske kunnen doen.
De rijinstructeur die erbij stond had al enkele keren gezegd dat het goed was, maar ik wou het onderste uit de kan halen
met de Rt een dikke 28 sec, zal nog is moeten oefenen om er nog wat bij te doen.
Maar zoals eerder beschreven, zorg voor een juiste snelheid, kijk zover mogelijk voor u uit (fixeer een punt) gebruik de achterremen zit ontspannen op uw machien.
Jammer dat ge zover woont, anders zouden we is samen een oefeningske kunnen doen.
Moet inderdaad deftig op getraind worden bij de rijschool.
En oefening baart kunst. Ik had nog 4 seconden over (16sec dus)
op het examen.
En je hebt het dagelijks nodig in de stad, file, etc etc...
Tramsporen, vluchtheuvels, wandelaars in een drukke winkelstad, en dat tijdens de file... Los dit op met stoppen en aanzetten en je wordt zot.
Indien je dan kan traag rijden is t heel wat anders.
Gewoon oefenen is de boodschap!!!
En oefening baart kunst. Ik had nog 4 seconden over (16sec dus)
op het examen.
En je hebt het dagelijks nodig in de stad, file, etc etc...
Tramsporen, vluchtheuvels, wandelaars in een drukke winkelstad, en dat tijdens de file... Los dit op met stoppen en aanzetten en je wordt zot.
Indien je dan kan traag rijden is t heel wat anders.
Gewoon oefenen is de boodschap!!!
Ik oefen dit aan rode lichten, ik probeer de laatste 10 a 20 meter zo traag mogelijk te rijden en te gokken wanneer het licht op groen zal springen en dan wegstuiven zonder voet aan de grond te zetten (lukt natuurlijk niet altijd maar het is een goede oefening).
Fixeer je vooral op dat punt in de verte, werkt echt.
mvg Gunter
Fixeer je vooral op dat punt in de verte, werkt echt.
mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98
clublid
clublid
Goed blokkeren op de achterrem en evengoed laten trekken op de koppeling, dit heeft een voorwaartse kracht, die de zijdelingse (omvallen) grotendeels opheft. Voldoende gas geven zodat je niet stil valt en ver kijken. Zo heeft de instructeur mij in Brugge in 10 minuten leren bijna surplacen en zeer korte maneuvers uitvoeren.
Het is ook kwestie van dit te blijven onderhouden tijdens het gewoon rijden, en niet al te gemakkelijk het voetje zetten bij diverse maneuvers.
Succes bij de herkansing.
Het is ook kwestie van dit te blijven onderhouden tijdens het gewoon rijden, en niet al te gemakkelijk het voetje zetten bij diverse maneuvers.
Succes bij de herkansing.
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Lid BMW mc Vl
Die goede raad te remmen op het achterwiel is soms gevaarlijk. Deed dat eens met mijn Varadero. Remde met de vorige motor (Africa Twin) aan het rode licht ook altijd bij met de achterrem. Die had echter geen ... hoe heet dat ding bij Honda nu weer. In elk geval: het bedienen van de achterrem activeert ook een deel van de voorrem. Heb hem moeten neerleggen (die Varadero he)
Emile
Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
-
Flat Twin Power
Met een motor met een DCBS of partieel integraal zijn dergelijke trucjes dus heel moeilijk omdat inderdaad de voorrem ook geactiveerd wordt. De de politie RT's is dat uitgeschakeld net omdat wij dikwijls heel traag moeten rijden.
Inderdaad, veel oefenen, een GS is ongeveer de gemakkelijkste motor om dat te doen, breed stuur, laag zwaartepunt.
Met de RT van het werk doe ik er ook zo'n 28 seconden over dus met een GS moet je als je het echt goed kan zeker de 30 seconden dik kunnen overschrijven.
Inderdaad, veel oefenen, een GS is ongeveer de gemakkelijkste motor om dat te doen, breed stuur, laag zwaartepunt.
Met de RT van het werk doe ik er ook zo'n 28 seconden over dus met een GS moet je als je het echt goed kan zeker de 30 seconden dik kunnen overschrijven.
-
J-P
- Contacteer:
Het voordeel van de aangetrapte achterrem is dat je de motor trekkender houdt waardoor ie minder gemakkelijk slingert.stefke schreef:Kan allemaal evengoed zonder aangetrapte achterrem. Dus alleen op slippende koppeling en een beetje gas.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
WIMGSA1200
Als het gevrozen heeft moet je niet gaan oefenen anders zal uw wiel slippen in plaats van uw koppelingWIMGS1100 schreef:merci he mannen voor de goede raad en aanmoedigingen
tof om dit te lezen
zal morgen es gaan oefenen en jullie tips uittesten
merci he
ik hou jullie op de hoogte
Gele: wel snel , niet rap
Elke idioot kan sleuren aan de gaskraan en vlammen maar !!! Vanaf volgende maand zullen ze weer gaan buitenkomen, de "echte motards" in hun T-shirt en korte broek. De meesten denken dat ze kunnen rijden omdat ze hard durven (allé toch op rechte stukken, bochtjes is meestal héééééééééééééééél wat minder). 't Is op de maneuvers en traag rijden dat ge direkt ziet wie het kan of niet ! Als je de motor onder trage omstandigheden deftig kunt bedienen en maneuvreren dan kun je dat ook onder andere omstandigheden. Is dus zeker GEEN idiote proef. Ikzelf ben zowel "beroeps"rijder als "plezier"rijder gedurende een vijftiental jaren en nog regelmatig oefen ikzelf op een terrein de trage maneuvers. Motorbeheersing is een succes tot deftig rijden, niet gassen !!!
-
WIMGSA1200
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Droge koppeling zekers ?
Met 3 tot 4.10³ tr/min ben je al een heel eind op weg hoor.
Probeer de oefening eerst eens door stationair traag te rijden, daarna de koppeling lichtjes inhalen, zodat je aandrijving beetje wegvalt, op dat stuk moet je de kijktechniek in de diepte al beheersen, daarna pak je pas de rem erbij.
Met 3 tot 4.10³ tr/min ben je al een heel eind op weg hoor.
Probeer de oefening eerst eens door stationair traag te rijden, daarna de koppeling lichtjes inhalen, zodat je aandrijving beetje wegvalt, op dat stuk moet je de kijktechniek in de diepte al beheersen, daarna pak je pas de rem erbij.