Vragen over brandschade en een adres...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mozart

Vragen over brandschade en een adres...

Bericht door mozart »

Het volgende zoals sommige van jullie misschien nog wel herinneren (of niet :lol: ) ben ik al een poosje op zoek naar vervangende voorremklauwen voor mijn 1100LT (zie dit topic) nu heb ik wat gevonden en het toeval wil dat deze klauwen komen van (net als de mijne) ex Marechaussee motoren. Een klein puntje van aandacht en daar gaat mijn vraag dus over is dat deze motoren het iets te warm hebben gehad voor het goede... De eigenaar van de motoren zegt dat de klauwen nog goed werken, ik geloof hem gelijk maar wil toch hier ook even pijlen of iemand hier me kan vertellen of extreme hitte kwaad gedaan kan hebben aan de klauwen?????

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de volgende vraag, kent iemand of heeft iemand het email adres van ene Frank Pusch?? Hij heeft namelijk een site waarop ook wat onderdelen te koop staan die ik nog graag zou willen hebben voor de motor, maar het email adres wat bij die site staat werkt niet meer, ook een kleine speurtocht met google heeft me niet verder geholpen, hoop dat iemand hier het adres heeft :lol:

Alvast bedankt weer!!!!
Laatst gewijzigd door mozart op 09 mar 2006, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
K 1100 LT
Shulty

Bericht door Shulty »

Zó heet zal het niet geweest zijn, denk ik....de plastic onderdelen zijn niet gesmolten. Zal alleen rookschade geweest zijn?

Remklauwen worden bij het remmen ook heet.

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

daar moet ik u in bijtreden.
het ziet er naar uit dat het enkel rookschade is.

je zal de klauwen toch eerst moeten kuisen en testen op lekken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mozart

Bericht door mozart »

Dank voor het super snelle antwoord :lol:

Nou ja aan de koffers te zien op de bovenste foto is het toch vrij warm geweest, maar u denkt dat bij deze warmte geen schade is ontstaan aan de remklauwen??
K 1100 LT
Erik

Re: Vragen over brandschade en een adres...

Bericht door Erik »

mozart schreef:.. De eigenaar van de motoren zegt dat de klauwen nog goed werken
Veerman weet iha waar hij het over heeft..
kent iemand het email adres van ene Frank Pusch?
motorcycle_parts@t-online.de
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
mozart

Bericht door mozart »

Ook hier bedankt Erik!!!! :lol: :lol: :lol:
K 1100 LT
Noel-K1200RS

Bericht door Noel-K1200RS »

Inderdaad, bij een stevige bergrit worden de remmen ook behoorlijk warm. Als je helemaal zeker wil zijn, kan je de rubberen ringen op de remzuigers vervangen. Als je dit nog nooit gedaan hebt, let wel goed op. Ze zijn konisch, en moeten met het breedste deel naar binnen wijzen. (zodat de remvloestof ze open drukt, anders dichten ze niet af). Er bestaat een speciale pasta (met dezelfde eigenschappen als remvloeistof) om een en ander beter te laten verlopen (in Vlaanderen noemt men dat 'ATE-vet)

Toch ook de rubberen remslangen eens goed controleren. Die hebben onbeschermd aan het vuur blootgestaan, en kunnen voor een flinke portie adrenaline (misschien wel je laatste :?: :twisted: ) zorgen.
Ook de vorkdichtingen nazien. Maar dat is wat minder gevaarlijk
BMW, wat anders?
Plaats reactie