Sorry als ik nog niet gezocht heb en ik heb ook nog geen tijd gevonden om iets zelf te onderzoeken maar tijdens de laatste rit bleef het lampje onder dat van de ABS permanent branden.
Een poging tot reset door het kontakt aan en af te zetten bracht een tijdelijke oplossing doch met steeds kleiner wordende tussenpozen.
Nu meen ik ooit eens gelezen te hebben dat een permanent brandende driehoek iets te maken zou hebben met het remlicht achteraan.
dat is bij een oude K reeks het geval... bij je boxer zoek je beter eens bij de ABS zelf... effe resetten aan de diagnose stekker... of gauw langs de dealer, duurt twee minuten
nameten he...
wist zelfs nie tdat dit op de GS zat want ben eens zonder achterlicht en remlicht naar huis gekomen...zonder 't zelf te weten...enkel auto's maakten me er attent op...leuk om weten
Danny schreef::
wist zelfs nie tdat dit op de GS zat
Ik heb eens de lamp (met dubbele draad) achteraan vervangen door een LED lamp. Doordat de LED zo weinig (of alleszinds minder dan een gloeilamp) verbruiken, kreeg ik een error op't dash. Originele lamp terug gestoken, en opgelost.
GSven ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
ik denk wel dat alleen geldt voor de modellen vanaf dat de adventure der was (sept 2002??). Die hebben een andere ABS unit. De mijne (2000) had er geen last van, die gaf niets om andere lampjes.
effe uitzoeken welke kleur van je ABS is aan de diagnosestekker en deze dan aan de massa hangen, contact aanzetten,en dan dik 8 seconden de ABS knop induwen, contact uitzetten, draad verwijderen zaak gereset
@ Danny,bedankt voor de reactie,maar ik heb een RT en heb dus geen abs-knop die ik een 8-tal seconden kan induwen...
Weet er iemand welke kleur van draad de abs-draad is in de diagnosestekker van mijn 2001 1150RT?
De diagnosestekker is toch die stekker die achteraan in 't kontje bij de achter- en remlichtunit zit hé..?
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !