Jethelm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
TonTon

Jethelm

Bericht door TonTon »

Hallo,
heeft er iemand weet van een Jethelm met zonnevizier én zonneklep ?
ik ben al naarstig aan het zoeken geweest maar ofwel is het met een gewoon vizier én zonneklep ofwel vizier én zonnevizier maar zonder zonneklep.
ik zoek een helm met beide omdat ik s'zomers altijd enorme last heb van de (té) felle blauwe lucht , ondanks dat ik een héél goeie zonnebril heb.
soms ik-s het zo erg dat mijn ogen beginnen te prikken en ik vliegensvlug langs de kant moet , als ik op dat moment op de snelweg zit geeft dat serieuze én gevaarlijke toestanden.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Een Schuberth J1, wel een kostelijk ding, ik dacht iets van een 430 euro.
pietpret

Bericht door pietpret »

kan goedkoper
http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... remium_jet

Blijft dure helm. Dit weekend even in winkel opgezet. Zit wel goed en geeft degelijke indruk.
Schuberth c2 krijgt toch de voorkeur. Ook zonnevizier ingebouwd.
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
Hermie mc. Clara

Bericht door Hermie mc. Clara »

Ik heb de J1 van Schuberth gekocht bij RAD Drongen. Daarvoor heb ik met een Givi op mijn kop rondgereden, het verschil in prijs is er, maar het verschil in geluiddemping is toch wel de moeite. Er is natuurlijk nog het gebrom van de wind bij hoge snelheid op de GSA 1150, maar het heeft geen vergelijk meer. Het zonnescherm is heel praktisch, je hoeft geen zonnebril op, en het vizier schermt goed af. Hopelijk moet ik nooit bewijzen dat de kinbeugel even goed de klappen kan opvangen als bij een integraalhelm. De helm draagt zeer comfortabel, en het zicht is zondermeer super. Ik heb er geen spijt van.
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Arnold , volgens mij heb je een dure zonnebril gekocht , eerder dan een goede.
Ik heb een tijdje geleden een oud CaraCoat vizier op een helm vervangen daar er een kras opstond. Laten vallen . Uit dat oude scherm heb ik twee "glazen" laten maken en in een montuur laten zetten.
Dat ding is echte waanzin nu. Daar kan je in het donker nog mee rijden en langs de andere kant recht mee in de zon kijken. Niet dat dat laatste aangenaam is , maar het kan.
Ze hebben ook kant en klare brillen van dezelfde kwaliteit.
http://www.caracoat.co.jp/eng/index.html
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Plaats reactie