K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chinto
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 apr 2006, 08:20
Locatie: Hombeek

K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door Chinto »

Kan je de TPC (tijdelijk) uitschakelen op de K1200GT?

Ik denk dat de batterijtjes leeg zijn in modules, maar ik kan ze nu niet laten vervangen. Kan je het alarmsignaal (oranje driehoek) even vermijden?

Ik meende trouwens dat die modules bijzonder duur zijn. Maar ik dacht dat er hier knutselaars waren die de batterijtjes zelf vervangen hadden... Of vergis ik me?

Weer maar eens mijn grote dankbaarheid aan de leden van het forum.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door willy »

Een voorbeeld van een Handige Harry:
https://www.youtube.com/watch?v=Mpjz0cDjnK4" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door Relax »

Dat uitschakelen kan je bij je dealer laten doen, zodat de alarmfunctie niet meer brandt in je dashboard. Ik veronderstel dat dit is wat je wil?
Hou er rekening mee dat het je €40 kost om ze nadien weer aan te melden, aangezien je een uniek nummer nodig hebt om dat te doen. En raad 'ns wie je dat kan geven...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Chinto
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 apr 2006, 08:20
Locatie: Hombeek

Re: K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door Chinto »

Bedankt voor jullie info.

Ik zal dan wel een weekje rondrijden met een oranje driehoek op het dashboard. :grin:

Klopt het dat de richtprijs voor zo'n module toch al gauw rond de 200€ zou zitten? Per stuk... Dan moet ik echt wel eens overwegen om die batterijtjes zelf te vervangen! Alleen ... moet ik de banden er laten afhalen, modules meenemen, batterijtjes vervangen, monteren en banden er terug op laten zetten...'k weet niet of mijn garage dat zal zien zitten...
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door Relax »

Indertijd kostten die van de GSA rond de €150/stuk, dacht ik. Wacht gewoon tot een bandenwissel, steek gewone ventielen (kosten twee keer niks), vervang batterijen en wissel opnieuw bij de volgende bandenwissel. Of je wacht niet tot een volgende bandenwissel, maar laat ze steken als je klaar bent...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Chinto
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 apr 2006, 08:20
Locatie: Hombeek

Re: K1200GT (2006) TPC uitschakelen (tijdelijk)

Bericht door Chinto »

@Relax: Da's misschien nog een interessante optie, om 'tijdelijk' gewone ventielen te laten steken...

Merciekes mannen!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. :grin:
Plaats reactie