Bij deze wil ik mij tot andere gs rijders richten met het volgend probleempje.
Onlangs kocht ik een R1200GS LC met 27000 km op de teller van 2013 bij een BMW dealer.
De motor rijdt prima maar er is toch iets vreemd mee met name een fluitend geluid die je vooral hoort bij lagere snelheid.
Ik heb reeds terug geweest naar de dealer en hij beweert dat het geluid veroorzaakt wordt door de wind in het bovenste deel.
Mijn vraag naar jullie is dan ook of er iemand ook dergelijk probleem heeft voorgehad en waaraan het juist zou kunnen liggen.
Er staat ook een navigator V op.
Ik wil eerst eens zelf het probleem proberen op te lossen en anders ga ik terug naar de dealer.
windgeluid
Moderator: GVN
Re: windgeluid
verandert de toonhoogte wanneer je sneller/trager rijdt?
Welke banden liggen erop?
Anakee 3 geeft redelijk wat rolgeluid dat resoneert in de kuip onder de snavel, misschien in die richting gaan zoeken?
Mijn GSA heeft dit ook en de GS die ik als vervangmotor had deze week deed het ook, allebei op Anakee 3.
Welke banden liggen erop?
Anakee 3 geeft redelijk wat rolgeluid dat resoneert in de kuip onder de snavel, misschien in die richting gaan zoeken?
Mijn GSA heeft dit ook en de GS die ik als vervangmotor had deze week deed het ook, allebei op Anakee 3.
R1200GS LC
Dag Roadster,
Bedankt voor je antwoord.
Er liggen metzeler tourance op en neen de toon blijft gelijk.
Persoonlijk denk ik niet dat het met de banden te maken heeft want het geluid komt van hoger. Grtz
Bedankt voor je antwoord.
Er liggen metzeler tourance op en neen de toon blijft gelijk.
Persoonlijk denk ik niet dat het met de banden te maken heeft want het geluid komt van hoger. Grtz
Mijne GSA LC durft ook fluiten bij lager snelheid...
vind ik niet zo erg als het lawaai van de banden op bepaalde soorten beton, volgende maand laat ik Pirelli Scorpio Trail II monteren, ben benieuwd of 't betert dan.
ik ga eens opletten aan welke snelheid ie fluit....
vind ik niet zo erg als het lawaai van de banden op bepaalde soorten beton, volgende maand laat ik Pirelli Scorpio Trail II monteren, ben benieuwd of 't betert dan.
ik ga eens opletten aan welke snelheid ie fluit....
I like my bike!!
plak eens een stuk tape links of rechts op een gleuf en experimenteer ff dan weet je 't gelijk...
-
Dirk Pauwels
Electrisch fluitend geluid zoals benzine pomp of alternator of een "windgeruis" fluitend geluid?
als het de wind is zou je toch verandering moeten horen naargelang je sneller of trager rijdt vermoed ik.
Moest het nu nen turbo zijn moest je niet ver meer zoeken.... Mijnen ex seat die floot gelijk ne metser naar een schoon mokke...
als het de wind is zou je toch verandering moeten horen naargelang je sneller of trager rijdt vermoed ik.
Moest het nu nen turbo zijn moest je niet ver meer zoeken.... Mijnen ex seat die floot gelijk ne metser naar een schoon mokke...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Jo De Paepe
Water die kookt ..?