Twijfel 850 of 1100

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kurtie100

Twijfel 850 of 1100

Bericht door kurtie100 »

Beste ,

Ik heb altijd met chopper gereden en wil daar nu van af .

Mijn voorkeur gaat uit naar een R850R of R1100R of de GS.

Daar ik maar een klein gestalte heb 1.73m vind ik de GS nogal hoog .

Op een R , sta ik perfect volledig met de voeten op de grond , op de GS sta ik teveel op mijn tenen of kan die nog verlaagd worden ?.

Welke prijsklasse varieert dit type moto's BWJR 1995-1998 ?

Mvg

Kurt
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

kurtie 100

welkom hier op het forum.
een R is zeer goede motor enige nadeel is dat je geen windbescherming hebt.
de gs daar kan een verlaagd zadel op. zo zal je perfect aan de grond kunnen met uw 1.73m

de prijzen kunnen nogal varieren.
alles hangt af van de staat en het aantal Km.

hier op het forum staan er een paar te koop
op verkoop sites zoals http://www.2dehands.be en http://www.kapaza.be vind je er veel.
wel uitkijken als je daar koopt, wees er zeker van dat je de motor kan bezichtigen en een proefrit mee doen.

suc6 in uw zoektocht
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

Kurti 100,

Mij is tijdens mijn zoektocht naar een geschikte motor gezegd, dat de
R 850 R of R 1100 R de ideale opstapmotor was.
Mijn keuze is op de R 1100 R gevallen.
Ik ben 1.80 m en op de hoogste zadelstand is voor mij ideaal.
Het zadel kan altijd nog twee standen verlaagd worden.
Ik had ( in tegenstelling tot Uw ervaring )tot vorig jaar september nog nooit met een motor gereden en moet zeggen dat het rijden zeer goed lukte door de onverwachte soepelheid en laag zwaartepunt. Over de Gs Kan ik mij niet uitspreken,
maar ik vind als beginner dat de R een zeer geschikte motor is.
De keuze voor de 1100 is mee bepaald door vrienden die al jaren rijervaring hadden en opteerden voor toch dat ietsje meer power.
De keuze van een Naked Bike is puur goesting natuurlijk.
Zelfs een klein scherm kan al heel wat tegen houden.
Onderstaande link is de zaak waar ik mijn Beemer gekocht heb.
Voor prijs-vergelijk kan je hier ook eens kijken. Hij heeft recente modellen staan en ook eentje van '99.
Vergeet niet dat een dealer ook steeds garantie geeft op 2e hands.

Welkom op het forum en succes in de zoektocht.

Gr, Ironjakke. :wink:

http://www.bikesandmore.be/main.php
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
R850R

Bericht door R850R »

Ik kan dat bovenstaande alleen maar beamen... begon met een triumph sprint 900 en schakelde vrij snel over naar een meer wendbare R850R en dat bevalt me nog steeds super.

Ben net zo groot als jij en heb dezelfde indruk bij de GS, te hoog en te groot... nu als ik kameraden (kleiner dan mezelf) zie rijden op hun GS dan betwijfel ik of dat een reden moet zijn. T zal vooral ervaring zijn en de juiste volgorde... voor mezelf betekent die volgorde eerst R850R en wie weet daarna R1100R of Rockster en dan?? :) :D Dromen mag?!
Een dag niet gelachen... is een dag niet geleefd (S. Smeets)
jakke

Bericht door jakke »

Hé kurtie100,

Een foto van mijn tweede keuze bij Bikes and More.

Deze staat nog steeds te koop. R 1100 R '99
Koffers inbegrepen, is toch om en bij de 400 euro als ge er nieuw bij moet kopen. :cry:
Jammer genoeg geen ABS.

Afbeelding

Gr, Ironjakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Jan B

Bericht door Jan B »

Dag Kurt,

Het maakt eigenlijk niet al te veel uit of je nu voor 1100 of 850 gaat. Zelf heb ik een 6tal jaar geleden gekozen voor de 850. Toen uit financiële overwegingen. Maar ik heb het me nog nooit beklaagd. Een vriend van me kocht achteraf een 1100 en ik heb dus enkele malen de kans gehad om van de ene op de andere te stappen. Ik was elke keer weer blij om opnieuw op de mijne te zitten. Al is er niet veel verschil. De 850 is wat rustiger in zijn hernemingen en iets hoogtoeriger dan de 1100. Moest je nu 95% van je tijd op autostrades doorbrengen zou dat een reden zijn om voor de 1100 te gaan. Maar geloof me eens de kleine baantjes eraan komen is de 850 leuker.
Wat de windbescherming betreft ik ben zelf 1m77 en het valt prima mee. Ik ga er 1 keer per jaar mee op reis zonder probleem. Het buldert wel wat rond je hoofd en voor de lange snelle ritten stop ik toch oordopjes is.
Maar algemeen gesproken comfortabele ritjes. Ze stoppen bij elk onderhoud in de garage een andere BMW onder mijn gat in de hoop dat ik verkocht ben. Zo heb ik al op een GS een ST een scarver en een nieuwe roadster gereden maar het heeft nog nooit zo hard gepikt dat ik twijfelde aan mijn " roadsterke"
Veel plezier ermee

Jan
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Jan B schreef:De 850 is wat rustiger in zijn hernemingen en iets hoogtoeriger dan de 1100. Moest je nu 95% van je tijd op autostrades doorbrengen zou dat een reden zijn om voor de 1100 te gaan. Maar geloof me eens de kleine baantjes eraan komen is de 850 leuker.
Ik kan dit enkel beamen, zelf 7 jaar met 850R half europa doorkruist en eigenlijk nog spijt dat ik hem heb ingeruild.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mijn vorige brommer was een R1100R, en moest 't niet geweest zijn dat hij als pasmunt diende om m'n GS te financieren, ik had 'm nooit weggedaan.
Een superfijne stuurfiets, en de keuze tussen een 850 en een 1100 is eigenlijk simpel :o

Baseer je op de volgende vragen, en je zal direct weten of het nodig is om die 10pk meer te willen.
- Rij je graag sportief (écht sportief dus, niet gewoon vlotjes door 't verkeer)?
- Doe je soms langere stukken autosnelweg (een Roadster is sowieso niet gemaakt voor autosnelweg, maar de 850 is nóg hoogtoeriger dan de 1100)?
- Heb je plannen om ermee op vakantie te gaan (wederom autosnelweg)?

Indien je twee op de drie "Ja" hebt staan, dan zou ik gewoon voor een 1100 gaan, bij één op de drie kan je nog twijfelen, en bij nul op drie, dan moet je gewoon voor een 850 gaan (tenzij je op 'm prachtokkazie van een 1100 uitkomt, als een 850 voldoende is, dan is een 1100 zeker voldoende, omgekeerd evenwel niet)

Mijn persoonlijke mening is dat de 1100 zeker sterk genoeg is voor een vlotte, zeg maar sportieve rijstijl, hij is (binnen de perken van 't aangename) lekker "bruut" zelfs :mrgreen:
Ik kwam van een Japracemasjien, en alhoewel ik plots 55pk minder had, was ik nog nooit zo lekker vlot en sportief aan 't rijden geweest, de ontspanne zitpositie doet je denken dat 't nog wel meevalt, maar eens je de middenbok aan de grond rijdt (da's dus 't eerste, daarna de voetsteunen, en dan pas de cilinderbeschermers :wink: , ohja, en mét zijkofers komen deze net voor de voetsteunen :oops: ) heb je wel door dat je vlotjes bezig bent.
Spijtig genoeg is 't maar een vijfbak, en is de laatste versnelling een beetje te kort voor autosnelweg, dus een 850 is zeker niet ideaal daarvoor.
Mijn hoogste verbruik heb ik trouwens gehaald op de autosnelweg, met een gemiddelde van rond de 140 zat ik aan een volwassen 7liter, da's niet niks :roll: Als ik dan zie dat ik tijdens 2000km bergpassen op- en afjagen toekwam met een magere 6liter, dan weet je direct waarvoor deze machine gemaakt is.

Da was 't zowat, nog vragen, stel ze maar :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie