Tijdens een opendeurdag dit weekend zag ik een Yamaha ybr 125 staan, net hetzelfde model waarmee ik in India in 2.5 maand 4000 km heb afgebold.
Mijn vraag is nu :
Zou je met zo'n motootje de hele wereld rond kunnen rijden ??
Begrijp me nie verkeerd moest ik het geld en de tijd hebben zou ik ook liever op nen adv 1200 gaan hoor !!
Maar puur als budgetreizger zijn er toch ook heel wat voordelen te zeggen voor zo'n veredelde brommer :
1- aankoop nieuw is amper 2000€
2- carnet de passage komt dus op 1250€ te liggen( of 2000€ als je toch door Iran wil/kan)
3- verbruik draait rond de 3 liter/100km met een 15l tank kun je dus een eind voort
4- alst ie valt kun je hem makkelijk alleen optillen (106 kg)
5- in de meeste landen kun je de reserve onderdelen en banden makkelijk vinden
6- daar je minder dan 400 cc bent mag je in Indonesie binnen met je moto
7- is een oersolide luchtgekoelde simpele motor
Als je nu meer tijd dan geld hebt lijkt me het proberen waard !!
Wat zijn volgens jullie de nadelen hiervan ??
Ben benieuwd !!
Dré bijna trug op zee
Op wereldreis met 125 cc ??
Moderator: GVN
-
drevandezee
-
PatricK/GS
-
filippe.deborger
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Een moto moet sneller kunnen zijn dan het gewone verkeer. Ik heb ooit een XT125 gehad en op de autostrade kon ik geen 120 aanhouden. Ik vond het benauwend en heb dat prutske snel van de hand gedaan.
Nu op een wereldreis zal je niet veel op autostrades rijden... dus waarom niet ? Maar ik zou toch een 250 verkiezen. Ik heb hier nog een XR staan van Honda. Daar zit genoeg poeier in.
Nu op een wereldreis zal je niet veel op autostrades rijden... dus waarom niet ? Maar ik zou toch een 250 verkiezen. Ik heb hier nog een XR staan van Honda. Daar zit genoeg poeier in.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
@ drevandezee : voor alle info over RTW (round the world) kan ik je maar 1 adres aanraden : http://www.horizonsunlimited.com/ .
Hier vind je alles, maar dan ook alles wat je moet of zou moeten weten over reizen rond de wereld. Als je het niet vindt, dan gooi je je vraag gewoon in het schitterende forum.
Zoals altijd hangt alles af van waar je wilt rijden, hoe je wilt rijden, hoe snel je wilt rijden, wie of wat je wilt meenemen, of er een passagier mee moet of niet, etc ...
Alvast succes en happy travels,
TravelToy.
P.S. Ik heb nog een Honda 125 cc in de aanbieding, als je interesse hebt ...
Hier vind je alles, maar dan ook alles wat je moet of zou moeten weten over reizen rond de wereld. Als je het niet vindt, dan gooi je je vraag gewoon in het schitterende forum.
Zoals altijd hangt alles af van waar je wilt rijden, hoe je wilt rijden, hoe snel je wilt rijden, wie of wat je wilt meenemen, of er een passagier mee moet of niet, etc ...
Alvast succes en happy travels,
TravelToy.
P.S. Ik heb nog een Honda 125 cc in de aanbieding, als je interesse hebt ...
-
Bananatuffer