camera

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

hiu

camera

Bericht door hiu »

Vraagje.
Bestaan er steuntjes om een videocamera te monteren op een 1200rtr?

Als dit de tweede maal is dat ik het plaats mijn excusses.
Werkte daarnet blijkbaar niet.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
zie, http://www.ram-mount.com/camera_mount/camera_mounts.htm
Ram mounts zijn bij de meeste motorfietszaken of verkoopcentra van GPS te verkrijgen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Maar 'k zou 't niet doen, door de hoogfrequente trillingen van de motor rammelt de interne electronica van uwe camera uiteen, en dan is 't gedaan met spelen :cry:

Mijne maat en ik hebben 't verleden zomer geprobeerd via een Ram mount, super easy om te plaatsen, maar twee bergpassen verder was 't gedaan, en da camera mocht naar de winkel om te laten repareren :(

Als ge wilt filmen op ne moto, doe 't dan met een externe camera, ik ga mij nu één dezer ook eentje aanschaffen, want filmen op de moto is idd altijd leuk, en geeft superbeelden om mooie vakantiefilmpjes te maken :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Mijn camera heeft het ook op deze manier laten afweten,heb gezwegen in de winkel waar ik hem gekocht had,na 2 weken een nwe gekregen.
Heb maar het besluit genomen om dit niet meer te doen. :(
Andalousie 09/2018
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik ken er niets van maar bestaat er zoiets om op de helm te monteren???
De schokken zijn dan minder denk ik :?
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ja
eventjes zoeken met google en je vind er direct
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Yep, ideaal :roll: ,.................................., als ge uwe camera wilt kapotkrijgen :oops:

Elk toestel met microelektronika trilt en rammelt KAPOT als ge 't ongefiltert van trillingen op ne moto zet :cry:

Ik weet zelfs van mensen wiens fototoestel stuk ging, ook door de trillingen, gewoon omdat 't in de tanktas lag, zonder in een fototas te zitten :shock:

Wacht nog ff en dan kunt ge van mij een impressie krijgen van een externe camera, is ondertussen aangeschaft, en wordt eerstdags getest :wink:
Zal ook 't totale kostenplaatje erbij plaatsen, om iedereen een gedacht te geven :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Fox30

Bericht door Fox30 »

Jongens, vergeet niet dat vb een Garmin GPS ook een stukje elektronica is en die trilt bij mij niet kapot.
je moet alleen maar de goede kwaliteit kopen.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

En hier nog enkele teasers 8)

http://homepage.hispeed.ch/vacuumdiver/videos.htm

http://www.roadmc.com/default.asp?pub=0&sub=6&labb=US

Beide heel leuk gefilmd, en met een lichtelijk sportief rijgedrag :twisted:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Fox30 schreef:Jongens, vergeet niet dat vb een Garmin GPS ook een stukje elektronica is en die trilt bij mij niet kapot.
je moet alleen maar de goede kwaliteit kopen.
Kijk, van mij moogt ge doen wat ge wilt, maar als ge zegt dat een Sony Camcorder van om en bij de 900€ bucht is, dan begrijp ik u niet zulle :?

Als den boel kapot gaat, niet komen klagen daarna!

Trouwens, een Garmin GPStoestel is erop gemaakt om de trillingen te absorberen, die kleine rubberen dempertjes zitten spijtig genoeg niet op een camera of fototoestel, van mij moogt ge gerust proberen, ik probeer ulle alleen maar veel reparatiekosten te besparen 8)

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Koppel!! schreef:YOO

een externe camera, ik ga mij nu één dezer ook eentje aanschaffen,

Grtz, Philip!
Wat bedoel je met een EXTERNE??

Denk ook aan dergelijke......hou je ons op de hoogte?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dit bedoel ik http://www.rfconcepts.co.uk/helmet_cameras.htm

Heb camera 3 gekocht, maar handiger is recht op de pagina PACK3, is dezelfde camera, maar met meer kabels en houdertjes e.d, maakt 't iets makkelijker te gebruiken :wink:

Zou wel sowieso voor 3 gaan, lenskwaliteit van camera/PACK 1 laat naar 't schijnt te wensen over, en voor dat beetje verschil :roll:

Ben nu bezig 't ding aan 't testen, maar 'k moet eerst te weten komen hoe ik op de camcorder 't beeld binnenkrijg, maar da's een kwestie van de handleiding is uit te lpuizen, anyway, I'll stay in touch :lol:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Yo Koppel,
Tof dat te horen! Ik ken die camera's en slecht blijken ze niet te zijn... Enig idee van extra verrassingskosten bij de levering?

Die van RoadMc ken ik. Hebben deftig professioneel gerief. Is nog iets anders dan een bulletcam. Aan allen die op zoek zijn naar de hi-res topkwaliteit: vergeet niet dat zoiets enorme bestanden maakt wanneer ze op PC worden gedigitaliseerd. Heb met mijn broer een klein filmke gemaakt en het is zo groot dat ik het zelfs niet kan doorsturen :?

Btw, voorlopig stel ik mijn aankoop wat uit... de remblokken en banden hebben effe mijn spaarvarken gekeeld :?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, vandaag eindelijk uitsluitsel gekregen waarom 't bij mij niet werkte :shock:

Blijkt dus dat de externe(helm)camera niet werkt, stuk is, kapoet, allé, ge verstaat 't wel hé :(
Tot en met gisteren heb ik vanalles geprobeerd om er toch maar beeld uit te krijgen, en uiteindelijk was ik ten einde raad.
Dank zij Marc (MDC) hebben we (met zijn externe camera) kunnen vaststellen dat de fout niet bij mijn bekabeling of instellingen v.d camcorder ligt, maar dus gewoon 't cameraatje stuk is, wordt dus een garantiegeval :?

Kan ik direct uitvissen hoe die firma met garantie omgaat, als ze te moeilijk doen, dan weten we 't dan ook, voor diegene die een bestelling zou willen doen :roll:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb is enkele foto's genomen van al die prutsen :D
Zodoende heeft iedereen een beetje een gedacht waarover 't hier gaat, allé, 't is te zeggen, ivm diene externe camera :lol:

Hier een foto van m'n geimproviseerde werkbank, met de gezekerde stroomkabel voor onder 't zadel, deze is nu ook verlengd naar 't stuur, ook voorzien van een connector, zodat ik daar ook stroom kan aftappen.
Afbeelding

Hier de twee kabels voor de stroom, de korte is voor aan 't stuur, de lange spiraalkabel is voor als de externe camera aan de helm wordt bevestigd, dan heb ik wat extra kabel nodig.
Afbeelding

Hier de externe camera, in z'n zelfgemaakte houder, simpel maar doeltreffend :wink:
Afbeelding

Let op de rubberen bevestiging, om alle trillingen te dempen.
Afbeelding

Dan nog iets in mekaar smijten om de camera te plaatsen in m'n tanktas te plaatsen, 't heeft geen nut om de camcorder te ontzien, en 'm daarna in de tanktas kapot te laten rammelen :roll:
Afbeelding

En 't past wonderwel nog ook :P
Afbeelding

Voila, foto's van op de moto volgen nog, 't is nu te nat buiten

Philz picz are here!

Shulty

Bericht door Shulty »

Knap koppel!

Da gaan nogal eens knappe filmpjes van de Alplutsers worden 8)
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Shulty schreef:Knap koppel!

Yep, heb zaterdag j.l. die Alplutsers van dichtbij kunnen ervaren,
Koppel's camera moet nog efkens op punt gesteld worden, (voor stoffige wegen moet nog een oplossing gevonden).
't Zal wel een belevenis worden met die GS kerels, maar kan er niet
bij zijn :evil:
Veel veilige km aan de groep :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

't Probleem bleek niet stof te zijn, maar condens aan de binnenkant van 't plexietje, net voor de lens :shock:

Hmm, daar moet ik nog wat op vinden, want da kan ni hé :lol:

Heb na 't verlaten v.d Ring nog wat gefilmd, en enkele minuten na 't afkuisen v.d condens zag ik weer aanslag op da plexietje, blijkbaar moet ik da cameraatje is in droge lucht opendoen en laten verluchten :roll:

Of is bij van die vochtvretertjes leggen, zo van die zakskes met korrels in, om verpakkingen droog te houden, maar die moet ik eerst is zien te vinden :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

RBee

Bericht door RBee »

Zitten dikwijls in verpakkingen van camera's enzo. :roll:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Koppel,

Dit probleem heb ik eens tegengekomen op het www. Kwestie is van de camera te sluiten na een een langdurige droging. Is de afdichtring niet beschadigd? Als ik me goed herinner was het op één of ander Skydive forum...want in koude lucht heb je snel dit probleem. Je zal eens moeten zoeken..

- Ik zou eerst de specificaties van je model nakijken om de max verdraagbare temperatuur te weten.
- Daarna een paar uren zonder lens op een fameuze warmte houden
- Vervolgens het goed sluiten.

-Ideaal zou zijn om de camera onder vochtvrij gas te sluiten. Misschien heeft hier iemand wel een idee om het ding te vullen met stikstof?
Shulty

Bericht door Shulty »

Oneshark schreef:
Shulty schreef:Knap koppel!

Yep, heb zaterdag j.l. die Alplutsers van dichtbij kunnen ervaren,
Koppel's camera moet nog efkens op punt gesteld worden, (voor stoffige wegen moet nog een oplossing gevonden).
't Zal wel een belevenis worden met die GS kerels, maar kan er niet
bij zijn :evil:
Veel veilige km aan de groep :wink:
Many thanks :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

btw, wacht maar tot het RT-monster in beeld verschijnt :twisted:
Plaats reactie