r1100s laser uitlaat DB killer
Moderator: GVN
r1100s laser uitlaat DB killer
Ik heb mij ingeschreven voor een circuit initiatie en vrees dat mijn laser uitlaat een beetje teveel lawaai gaat maken.
Ik zou er mijn originele uitlaten terug kunnen opzetten maar zou eigenlijk gewoon graag een DB killer hebben. Weet iemand waar ik daar eenvoudig kan aangeraken?
Ik zou er mijn originele uitlaten terug kunnen opzetten maar zou eigenlijk gewoon graag een DB killer hebben. Weet iemand waar ik daar eenvoudig kan aangeraken?
GS 1200
Laser maakt zelf verwijderbare db killers voor zijn uitlaten. Via een laser verdeler of internet moet je er zeker aan geraken. Alternatief kan je ook gewoon bij een metaalbewerker met een draaibank een db killer op maat laten maken. In het laatste geval moet je wel wat "gokken" welk geluid het zal geven. Buis lang genoeg maken en indien te stil gewoon een stuk inkorten.
-
Bart Bever
-
Bart Bever
Zonder tegen iemand z'n schenen te stampen, maar ge weet toch dat nen af-fabriek moto niet altijd 'gezond' is afgesteld he...Fieremans schreef:Zo zie je maar dat zelfs op het circuit geen motorfietsen met orgelpijpen toegelaten zijn. Waarom zoveel kabaal op de openbare weg als het zelfs op het circuit verboden is? Oh juist ja! op de weg zijn geen controles.
Voor mijn part knoei zo maar verder, maar blijf wel uit onze buurt.
milieu en emissienormen, ne versmoorkatalysator, lambda...
Afstelling vh mengsel ed.
vb; de meeste moto's hebben rond de 4000-6000 t/m een verkeerd afstelling, een 'dipje'. Heel bewust een te arme afstelling om aan de normen te voldoen zoals de db-meting.
deze wordt gedaan op 1m achter de moto op 1m hoogte op het toerental dat op het kenplaatje staat. Door de moto op dit gebied armer te zetten wordt dit resultaat behaald. Iedereen gelukkig, behalve de moto...
greetz!
-
Bart Bever