r1100s laser uitlaat DB killer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnB
Contacteer:

r1100s laser uitlaat DB killer

Bericht door StijnB »

Ik heb mij ingeschreven voor een circuit initiatie en vrees dat mijn laser uitlaat een beetje teveel lawaai gaat maken.

Ik zou er mijn originele uitlaten terug kunnen opzetten maar zou eigenlijk gewoon graag een DB killer hebben. Weet iemand waar ik daar eenvoudig kan aangeraken?
GS 1200
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Laser maakt zelf verwijderbare db killers voor zijn uitlaten. Via een laser verdeler of internet moet je er zeker aan geraken. Alternatief kan je ook gewoon bij een metaalbewerker met een draaibank een db killer op maat laten maken. In het laatste geval moet je wel wat "gokken" welk geluid het zal geven. Buis lang genoeg maken en indien te stil gewoon een stuk inkorten.
S-tijn

Bericht door S-tijn »

De laser Oval Twin einddemper voor de R1100S is gehomologeerd zolang je de standaard dB-killers niet verwijderd. Die zitten erin met een puntlas. Als je ook de cat. vervanger hebt geplaatst (bij Laser 'Sportscollector' genaamd) ga je wel wat meer geluid produceren dan toegelaten.
Fieremans

Bericht door Fieremans »

Zo zie je maar dat zelfs op het circuit geen motorfietsen met orgelpijpen toegelaten zijn. Waarom zoveel kabaal op de openbare weg als het zelfs op het circuit verboden is? Oh juist ja! op de weg zijn geen controles.
Voor mijn part knoei zo maar verder, maar blijf wel uit onze buurt.
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Het heeft soms z'n voordelen als ze u horen afkomen :D
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Maar voor alle duidelijkheid : mijn dB-killers zitten er nog in hoor!
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

S-tijn schreef:Maar voor alle duidelijkheid : mijn dB-killers zitten er nog in hoor!
't Is dan ook een horlogeke als ge'm hoort draaien he.. :D
Bart Bever

Fieremans schreef:Zo zie je maar dat zelfs op het circuit geen motorfietsen met orgelpijpen toegelaten zijn. Waarom zoveel kabaal op de openbare weg als het zelfs op het circuit verboden is? Oh juist ja! op de weg zijn geen controles.
Voor mijn part knoei zo maar verder, maar blijf wel uit onze buurt.
Zonder tegen iemand z'n schenen te stampen, maar ge weet toch dat nen af-fabriek moto niet altijd 'gezond' is afgesteld he...
milieu en emissienormen, ne versmoorkatalysator, lambda...
Afstelling vh mengsel ed.
vb; de meeste moto's hebben rond de 4000-6000 t/m een verkeerd afstelling, een 'dipje'. Heel bewust een te arme afstelling om aan de normen te voldoen zoals de db-meting.
deze wordt gedaan op 1m achter de moto op 1m hoogte op het toerental dat op het kenplaatje staat. Door de moto op dit gebied armer te zetten wordt dit resultaat behaald. Iedereen gelukkig, behalve de moto...

greetz!
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Voor dat 'dipje' bestaan er CHIPPIES !! :D
S-tijn

Bericht door S-tijn »

... maar als ex-Duc-rijder weet jij natuurlijk alles van 'dipjes' hé BB ? Lap... daar heb je het al : 'Duc' en 'rijder', is dat geen contradictie ?
Bart Bever

Heuu, da klein lichtje in mijne spiegel in de ardennen...
da waarde gij toch he? nie?? :twisted:
Maja, t zal ook wa aan t manneke liggen zeker?

en nog iets.. gij betaalde toch ook nen hele band he? gebruikt diene dan toch! :wink:

Greetz!
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Ik ontken alles :wink:
Plaats reactie