Intercomtroubles, wat doe ik verkeerd?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

Intercomtroubles, wat doe ik verkeerd?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ben vandaag bezig geweest met de installatie van een Baehr Basic Plus intercomsysteem.

Dus eerst de oortjes en de micro in de helmen ingebouwd, dan is ff getest of de muziek wel doorkwam, en dan de intercom zelf op de moto geplaatst.
Nu heb ik dus op de moto getest of de muziek wel degelijk in beide helmen doorkomt, en dat is prima in orde, maar nu mijn probleem/vraagske: ik dacht dat de intercomfunctie spraakgestuurd was, en dat de muziek dan automatisch gedempt wordt, maar als ik spreek dempt de muziek absoluut niet, ik heb ook geprobeerd met de PTT button, en nog dempt de muziek niet :?
Vermits ik hier alleen zit kan ik niet testen of de intercomfunctie op zich eigenlijk wel werkt, dat zal ik straks wel testen, maar ik begrijp niet waarom de muziek niet wordt gedempt, toch als beide helmen aangesloten zijn :?:

Kan iemand mij raad geven, ik zou morgenvroeg met 't vrouwke willen vertrekken, en 't zou spijtig zijn moest da gedoe niet goed werken omdat ik iets over 't hoofd heb gezien :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Kan ook niet, ben ff op de site van Notter gaan kijken en die geven aan dat er niet gedempt word bij het praten.
http://www.gps-garmin.nl klik intercoms, Baehr aan.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Bizar, de vorige eigenaar zei me nochthans dat de muziek wel degelijk gedempt werd bij 't spreken, wat moet ik dan nu doen, als ik wil spreken iedere keer de muziek afzetten ofzo, da's toch geen doen :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

klt

Bericht door klt »

als ik mij de aansluitingen goed kan herinneren moet dit maken hebben met de stekkers op de unit. Uw radio moet als eerste worden ingeplugd en daarna (zo is het bij toch bij mij) de GSM, GPS en dan de helmen. Op deze wijze heeft alles voorang en bij het praten zou er stilte moeten zijn.
Willy
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmmm, vlug is geprobeerd maar maakt géén bal verschil, nog altijd de MP3speler die blijft zingen als ik spreek, ongeacht welk ding (mijn helm, hare helm, MP3) ik 't eerst aansluit :(

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

klt

Bericht door klt »

Mijn MP3 speler heeft hierop ook geen reaktie want dit geluid moet ik ook verminderen op het apparaatje zelf en dit is ook de reden waarom ik de radio en cassette meer gebruik maar de rest moet toch wel reageren. Haal je MP3 speler er even tussenuit en probeer dan nog eens ...
Willy
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, we staan alweer een stap verder, blijkbaar hoort mijn madam mij wel, maar ik haar niet, heb alle microfoons geprobeerd maar dat bracht geen soelaas :(
Ze hoort ook de muziek, en deze wordt dus effectief NIET gedempt, ik moet 't volume aanpassen alvorens ze mij duidelijk begrijpt :cry:
Indien ik hare microfoon (daar gaat de mooie inbouw in de helmen :? ) in mijn helm aansluit hoort zij mij ook, 't probleem ligt dus ergens in de intercom zelf, ook alle verlengkabels zijn langs alle kanten uitgewisseld, en geen oplossing.
Heeft er nog iemand een idee, of is 't spelleke gewoon kapot :?:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Patrick V

Bericht door Patrick V »

Kan ook dat een van de twee microfoons kapot is.
http://www.hobbyist.nl/baehr.php hier vind je de uitleg over jou systeem.
suc6
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik heb een MIP200 intercom ook van Notter en werkte prima tot voor kort.
Praten is geen probleem maar nu hoor ik mijn mp3 niet meer???? :twisted:
Moet wel zeggen heb nog niet gekontroleert of de zekering niet stuk is die er tussen zit.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik heb een MIP200 intercom ook van Notter en werkte prima tot voor kort.
Praten is geen probleem maar nu hoor ik mijn mp3 niet meer???? :twisted:
Moet wel zeggen heb nog niet gekontroleert of de zekering niet stuk is die er tussen zit.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Nee, aan de microfoons kan 't niet liggen, zij hoort mij duidelijk door alle micro's, zolang ik ze maar in mijnen helm aansluit, 't zal dus 't helmsetje zelf zijn dat kapot is, want de helmen wisselen van piloot/duokabel is ook geen verschil :(

Komt erop neer dat één van de helmsetjes stuk is, niet plezant dus :evil:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Wulf

Bericht door Wulf »

koppel,

kijk eens of je de polariteit van de micro niet hebt omgewisseld.
zwart met zwart en niet met zwart/wit.
controleer of het kabeltje van de helmaansluitset niet beschadigd is.
ook het kleine stekkertje tussen de helmaansluitset en micro durft nogal eens slechts contact geven.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

@dirk-sus

Als de zekering stuk zou zijn, zou het ook gedaan zijn met intercommen.
Zekering is alles of niets ...

@Koppel!!
Meten is weten ... maar daar is te weinig tijd voor zekers, gezien je vertrek morgen.
Toch iets bijgeleerd dan :wink:
sprint

Bericht door sprint »

Koppel, had je niet beter een intercom gekocht in de Lidl :idea:
Marnix.

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Koppel, een occasieke gekocht of nieuw.
Nieuw dan kunde terug naar de verkoper.
Occasie, dan naar eenverkoper omwisselstukken :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik ga proberen om er met de verkoper samen uit te komen, en is kijken of zo'n helmsetje apart te verkrijgen is, 't zal toch voor volgende week zijn, morgen ben ik naar de Vogezen :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Chris

Bericht door Chris »

Volgens de internet site van Baehr heeft de BASIC PLUS geen " Sprachautomatiek" . Dus zal met de music moeten stiller zetten als men wil spreken :lol: :lol: :lol: .

http://www.baehr.net/Hauptframeset.htm
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

dirk bruijns schreef:@dirk-sus

Als de zekering stuk zou zijn, zou het ook gedaan zijn met intercommen.
Zekering is alles of niets ...

@Koppel!!
Meten is weten ... maar daar is te weinig tijd voor zekers, gezien je vertrek morgen.
Toch iets bijgeleerd dan :wink:
Gelijk heb je viel mij pas in na het opnieuw te lezen van wat ik poste.
Heb het zo laten staan.SORRY
Het zal wel zeker aan mijn mp3 zijn.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dacht zo om toch ff een update te doen, zeker nu ik meer duidelijkheid heb op 't gene wat er scheelde 8)

Dus: de troubles met 't niet horen wat in de andere helm gezegd werd zijn opgelost, met hulp v.d vorige eigenaar (dank hiervoor :wink: ), was dus een defecht helmsetje, en dit is apart te verkrijgen (enkel 't helmsetje, zonder micro en luidsprekes = 40€) :o

Dat is nu perfect in orde, 't andere probleem had ik met ' feit dat ik stroom nam van de bekabeling die naar m'n BMWstekker loopt, maaaaaaar, aangezien 't Can Bussysteem géén stroomverbruik registreert (met een zekering van 1 Amp. kan da spel natuurlijk nooit veel verbruiken) schakelt de computer de stroomtoevoer naar da stekkerke gewoon uit na een bep. tijd (denk 1m ofzo) :(
't Resultaat was dus dat ik plots géén muziek en/of intercom meer had, vond ik natuurlijk niet leuk :roll: , en deed me al denken dat er een probleem met de intercom zelf was.
Ondertussen is 't gewoon rechtstreeks aan de batterij gekoppeld, maar, wat ik me nu afvraag, gaat m'n batterij nu niet leeglopen, of neemt de intercom gewoon geen stroom zolang er geen helm aangesloten wordt :?:

Conclusie, tot nu, tevreden, alhoewel 't volume v.d versterking v.d muziek best wel iets luider had gemogen, op hoge snelheid is 't soms raden naar welk liedje nu eigenlijk staat te spelen.

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

NoPa

Bericht door NoPa »

Koppel!! schreef:YOO

Dacht zo om toch ff een update te doen, zeker nu ik meer duidelijkheid heb op 't gene wat er scheelde 8)

Dus: de troubles met 't niet horen wat in de andere helm gezegd werd zijn opgelost, met hulp v.d vorige eigenaar (dank hiervoor :wink: ), was dus een defecht helmsetje, en dit is apart te verkrijgen (enkel 't helmsetje, zonder micro en luidsprekes = 40€) :o

Dat is nu perfect in orde, 't andere probleem had ik met ' feit dat ik stroom nam van de bekabeling die naar m'n BMWstekker loopt, maaaaaaar, aangezien 't Can Bussysteem géén stroomverbruik registreert (met een zekering van 1 Amp. kan da spel natuurlijk nooit veel verbruiken) schakelt de computer de stroomtoevoer naar da stekkerke gewoon uit na een bep. tijd (denk 1m ofzo) :(
't Resultaat was dus dat ik plots géén muziek en/of intercom meer had, vond ik natuurlijk niet leuk :roll: , en deed me al denken dat er een probleem met de intercom zelf was.
Ondertussen is 't gewoon rechtstreeks aan de batterij gekoppeld, maar, wat ik me nu afvraag, gaat m'n batterij nu niet leeglopen, of neemt de intercom gewoon geen stroom zolang er geen helm aangesloten wordt :?:

Conclusie, tot nu, tevreden, alhoewel 't volume v.d versterking v.d muziek best wel iets luider had gemogen, op hoge snelheid is 't soms raden naar welk liedje nu eigenlijk staat te spelen.

Grtz, Philip!
Leesvoer!!

http://www.ukgser.com/forums/showthread ... 8a&t=60254

Er is een nieuwe software update beschikbaar.
Noel
Relax

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
Luister je met MP3-speler? Verhoog dan je opnamevolume (pc).
'k Heb met de iPod alles op 100 % staan, ipv de standaard 50 %. Véél beter.
Plaats reactie