Alternatieven voor stalling van motorfiets

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gino1968

Alternatieven voor stalling van motorfiets

Bericht door gino1968 »

We wensen onze (nog aan te kopen) motorfiets(en) te beschermen tegen:
1. Roest
2. Dieven

Helaas hebben we geen (verwarmde) garage en zijn we daarom op zoek naar een degelijk alternatief. We hebben reeds gedacht aan een nieuw (en groter) tuinhuis of blokhut. Eventueel een afgesloten remorque. Garageboxen in de buurt zijn allemaal verhuurd. Heeft iemand onder jullie een passende oplossing voor ons probleem?

Waaraan moet de ruimte voldoen om de motorfiets optimaal te kunnen beschermen, onderhouden en stallen?
1. Vloer? (hout, steen, karton, ...)
2. Luchtcirculatie is belangrijk (reeds gelezen bij topic winterstop)
3. Temperatuur?

We zouden het heel jammer vinden dat onze motorfiets(en) na een jaar buiten te staan, volledig roest zouden worden. Of zijn er nu eenmaal grote verschillen in de kwaliteit van lak (BMW >< andere merken), ongeacht het goed onderhoud en insmeren van anti-roest producten ed.?
Een zeil of doek over de motorfiets lijkt ons geen afdoend beschermmiddel. En die anti-dieven spray is nog altijd niet op de markt ;)

Alvast bedankt voor uw input,
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

een nieuw (en groter) tuinhuis of blokhut.
dit is een heel goed alternatief
zorg dat het goed geisoleert is en zeker geen vocht kan insijpelen

kwa vloer kan je kiezen wat je wilt
hou er rekening mee, dat bij zachte materialen de staander schade kan veroorzaken
kwa groote = maak dat je plaats genoeg hebt, naargelang het aantal motorfietsen, eventueel werkbank enz...
als je het wil verwarmen is een acumulatie vuur in uw tuinhuis het beste
snachts opladen aan nachttarief en overdag lekker de warmte afgeven.
zo blijft het aangenaam moest je er nog terplaatse willen aan werken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
gino1968

Bericht door gino1968 »

Iron Gonzo,

Bedankt voor je suggesties.

Niettemin je van staal bent, heb je toch een (groot) hart ;)
Dat geldt trouwens voor het merendeel van de forumleden hier.
Je zou omwile van de ondersteuning, de sfeer, de technische kennis en de levendigheid alhier op het forum al een BMW kopen.

Keep up the good work BMW MC Vlaanderen!
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Een groter tuinhuis is volgens mij, in jullie geval, waarschijnlijk de beste oplossing, en niet alleen voor de redenen die bovenstaande in zijn blikken harnas aanhaalt.

Je hebt de motorfietsen steeds binnen handbereik

De kosten lopen niet relatief hoog op voor een tuinhuis

Vlug geplaatst

Afsluitbaar

en zo nog enkele om deze rij te vervolledigen....

Of anders...

1 motor bezitten en elk op toer gaan rijden (de ene snachts, de andere overdag).... dan heb je geen stalling nodig :D
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Voor dieven:

Plaats één of meerdere vloerankers (van Abus bijvoorbeeld) en koop goede kettingsloten. Maak de sloten vast aan het frame. Een velg kunnen ze losmaken.

Praat ook eens met je verzekeraar. Ik ben bijkomend verzekerd voor rollend materieel gestald in of langs mijn huis (garage). Ik weet echter niet of het geldt voor tuinhuizen...

Tenslotte, twee bloeddorstige honden doen wonderen :twisted:
brit

Bericht door brit »

Tenslotte, twee bloeddorstige honden doen wonderen :twisted:
twee bloeddorstige vrouwen (bij voorkeur aantrekkelijk) doen nog meer wonderen...

heb onlangs eens een soort 'kisten' gezien waar je de motor kon inrijden. er waren verluchtingsgaten aanwezig. sommige van die 'motor'kisten waren voorzien van wielen zodat ze dienst konden doen als aanhangwagen. de kist zelf kon je op de grond laten zakken.

daar mijn hoofd momenteel volgepropt zit met rubbish and bollocks, kan ik geen verdere gegevens vermelden.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Brit, ik zal er nog wat bij gieten:
Brit schreef:
'motor'kisten waren voorzien van wielen zodat ze dienst konden doen als aanhangwagen
Voor de dieven is dit natuurlijk ideaal. :?
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
gino1968

Bericht door gino1968 »

1. Het vloer- of muuranker in combinatie met het slot en de ketting heb ik hier gevonden. Bedankt voor de goede tip :!:
2. De bloeddorstige honden (in ninja-vermomming weliswaar) zijn besteld ;)
Afbeelding
3. Enkel nog op zoek naar een toeleverancier van een tuinhuis (of "motorkist")

@brit: Bedoel je deze of deze soort motorkisten? Tot nu toe heb ik enkel in Nederland een motorkist gevonden, wel betrekkelijk duur. Misschien is een trailer wel de oplossing, zoals deze. Eeks basisversie = 6.000 €, toch maar niet :?

Suggesties blijven altijd welkom
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Misschien is een trailer wel de oplossing, zoals deze. Eeks basisversie = 6.000 €, toch maar niet
voor dit geld heb je toch al een groot tuinhuisje dacht ik :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
fireman_belgium
Contacteer:

Bericht door fireman_belgium »

brit

Bericht door brit »

dat is wat ik bedoel, een motorkluis...

so patrick v: withdraw your words :lol:
Emile

Bericht door Emile »

fireman_belgium je neemt me de woorden uit de mond.

Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Patrick V

Bericht door Patrick V »

:lol: :lol: :lol:
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

Ik heb hier in m'n huurhuis jammerlijk geen garage waar ik mijn rt kwijt kan. Wat zijn de beste mogelijkheden om een moto beschermend te stallen? Een carport? Motorcover?

Of kan het allemaal niet zoveel kwaad om hem dag en nacht, regen of zon, buiten te laten staan?
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

Ik heb hier in m'n huurhuis jammerlijk geen garage waar ik mijn rt kwijt kan. Wat zijn de beste mogelijkheden om een moto beschermend te stallen? Een carport? Motorcover?

Of kan het allemaal niet zoveel kwaad om hem dag en nacht, regen of zon, buiten te laten staan?
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

En als het nog niet duidelijk was, post ik het nog ne keer :lol: :lol:
jakke

Bericht door jakke »

klimpie schreef:Ik heb hier in m'n huurhuis jammerlijk geen garage waar ik mijn rt kwijt kan. Wat zijn de beste mogelijkheden om een moto beschermend te stallen? Een carport? Motorcover?
klimpie schreef:Ik heb hier in m'n huurhuis jammerlijk geen garage waar ik mijn rt kwijt kan. Wat zijn de beste mogelijkheden om een moto beschermend te stallen? Een carport? Motorcover?
Wablieft Klimpie. :roll:
Ik ga het zeggen Walter. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie