Procesverbaal 10 maanden na feiten!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Chrisser

Bericht door Chrisser »

Godverdegodver!

Ik ben 10 maanden geleden geflitst, natuurlijk op een zeldzaam moment op een verlaten weg tegen 110 per uur waar max.70mocht. Ik heb daar 2 weken later een formulier ingevuld moeten terugsturen waarin ik de feiten toegeef. En sindsdien.... Stilte.......... Tot nu! Tien maanden na de feiten word ik plots voor de rechter gedaagd om mijn straf te ontvangen. Ik ben al wel meer geflitst gedurende de 20 jaar dat ik rij maar ik dacht niet dat het mogelijk was om zolang na de feiten toch nog een boete te krijgen (en misschien zelfs mijn fucking rijbewijs kwijt te spelen).
Ik weet dat er hier dienaars van de staat op het forum zitten : Is dit een normale gang van zaken???

Chrisser
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik dacht dat er er termijn op stond dat ze je in kennis moesten stellen dat je de overtreding hebt begaan, doch ik vrees dat 10 maanden niet qualificeerd voor een onredelijke termijn. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb.

Btw, toch niet in het arrondissement Dendermonde hoop ik ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Frans

Re: Procesverbaal 10 maanden na feiten!

Bericht door Frans »

Chrisser schreef:Godverdegodver!

Ik ben 10 maanden geleden geflitst, natuurlijk op een zeldzaam moment op een verlaten weg tegen 110 per uur waar max.70mocht. Ik heb daar 2 weken later een formulier ingevuld moeten terugsturen waarin ik de feiten toegeef. En sindsdien.... Stilte.......... Tot nu! Tien maanden na de feiten word ik plots voor de rechter gedaagd om mijn straf te ontvangen. Ik ben al wel meer geflitst gedurende de 20 jaar dat ik rij maar ik dacht niet dat het mogelijk was om zolang na de feiten toch nog een boete te krijgen (en misschien zelfs mijn fucking rijbewijs kwijt te spelen).
Ik weet dat er hier dienaars van de staat op het forum zitten : Is dit een normale gang van zaken???

ja bij mij 12 maanden uw zondagspak aantrekken en berouwvol zijn kan de rechter milder stemmen
Chrisser
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Neen, het was in Opglabbeek(Limburg)

Chrisser
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ola Limburg :idea: Kan de Steve er dan niet voor zorgen dat dat graaatis is :?:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Harald

Bericht door Harald »

Een afschrift van uw PV dient ge binnen de 14 dagen te ontvangen.
De uitvoering van de strafbepaling ( uitspraak van de rechter ) kan een tijdje op zich laten wachten.
Om éérlijk te zijn, weet ik niet of hier een tijdslimiet op staat.
Maar 10 maanden lijkt me alleszins niet erg lang. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Neele

Bericht door Neele »

TIPS

1. Wanneer het PV pas maanden later wordt gestuurd kunt u als wakkere burger terecht melden dat hierdoor uw rechten van verdediging geschaad zijn en u onmogelijk na maanden precies nog kunt weten waar u wel en niet was en aan wie u bijvoorbeeld eventueel uw wagen had uitgeleend. Een dergelijk PV zou zelfs niet meer de waarde van een inlichting hebben.

2. Los van de vaststellingen van de agent, kunt u nog steeds een gebrek aan opzet, een uitlokking, een recht van zelfverdediging of bv. overmacht pleiten.

3. Bij een snelheidsmisdrijf met technische apparatuur heeft enkel de vaststelling van de verbalisant dat het meettoestel een bepaalde snelheid heeft weergegeven, een bijzondere bewijswaarde tot het tegendeel. Of het apparaat daadwerkelijk correct functioneert heeft, beslist de rechter in alle vrijheid.

4. Wanneer u verklaringen gaat afleggen voor de politie worden deze opgetekend in een Proces-Verbaal. U heeft bij het afleggen van uw verklaring het recht om deze na te lezen en aanpassingen door te voeren alvorens te ondertekenen. Lees dus uw verklaringen dubbel na en onderteken ze niet zolang u er niet volledig akkoord mee bent. U heeft het recht bij een verklaring voor de politie gebruik te maen van documenten of bewijsmiddel. U mag zelfs een “spiekbriefje” meenemen waarop u uw verklaring heeft voorbereid en u mag bij uw verklaring de door U gekozen stukken voegen door ze bij het einde van het verhoor aan de politie te overhandigen.

5. Het gerecht houdt geen rekening met loutere eigen beweringen. Staaf steeds wat u inroept met stukken.

Chrisser schreef:
Neen, het was in Opglabbeek(Limburg)

Wat kan ik er nog aan toevoegen :cry: :cry:
Ik denk dat je prijs hebt en tja da's Steve z'n wereldje hier, hij moet toch ergens z'n fondsen halen om andere dingen gratis weg te geven..... :cry:

Wat we wel met z'n allen zouden moeten doen als je een bekeuring krijgt

Ook een beetje moe van al die onzin boetes? Voor 14 km te hard op een
totaal verlaten weg? Of bij zogenaamde wegwerkzaamheden waar echter niets
te zien is? Vind u ook dat de politie eens meer moet doen aan de
criminaliteit ipv alleen maar te collecteren voor de schatkist?
Er is een mogelijkheid om actie te voeren. Maar dat werkt alleen als we
het allemaal doen. Dus bewaar dit mailtje en zend het door aan allen in je
adresboek. Ook als je nu net even geen bekeuring hebt gehad, want
binnenkort ben jij ook de klos. Er worden er meer dan 7 miljoen per jaar
gegeven en dat worden er elk jaar meer.
Wat te doen (tip van een politieinspecteur!!):
Als je een bekeuring krijgt (\"beschikking\") dan kun je hiertegen in
beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de
beschikking. Maak een copie van de beschikking en doe er een simpelbriefje
bij.
Bijvoorbeeld:

Aan de officier van justitie.....
Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid die op de
beschikking is vermeld en vermoed
dat de meetapparatuur niet in orde was. Ik ga dan ook tegen de beschikking
in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een
kopie van het eikrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de
dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet ....

(naam, adres,geboortedatum)

De Officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur goed is en moet dus
deze kopie toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over
de ijkdatum heen is heb je geluk: de boete is sowieso niet geldig. Maar
belangrijker: als iedereen zo protesteert, loopt het openbaar ministerie
compleet vast. Ze kunnen de meer dan 7 miljoen bezwaarschriften bijlange na
niet verwerken. Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze
onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weerin te zetten
voor echt belangrijk werk.
Kunnen we misschien eindelijk eens weer veilig 's avonds over straat
lopen. Of aangifte doen met het idee dat er kans is dat de zaak opgelost
wordt.
NB.: als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je voorlopig de
bekeuring niet te betalen. Dat wordt in de brief die de officier je stuurt
ook nog eens bevestigd.

:wink:
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Harald

Bericht door Harald »

Neele schreef:TIPS

1. Wanneer het PV pas maanden later wordt gestuurd kunt u als wakkere burger terecht melden dat hierdoor uw rechten van verdediging geschaad zijn en u onmogelijk na maanden precies nog kunt weten waar u wel en niet was en aan wie u bijvoorbeeld eventueel uw wagen had uitgeleend. Een dergelijk PV zou zelfs niet meer de waarde van een inlichting hebben.

:wink:
Neele, het PV werd 10 maand geleden opgestuurd, dus dat is het probleem niet.

Het is de periode tussen het ontvangen van het PV en het verschijnen voor de rechtbank die 10 maanden heeft geduurd :wink:
Rikkes

Bericht door Rikkes »

eikrapport
Inlandse eik of Amerikaanse eik? :wink:
R1150RT 10/2004
jakke

Bericht door jakke »

Rikkes schreef:
eikrapport
Inlandse eik of Amerikaanse eik? :wink:
Franse Eik is schoner !!!!

Ik weet alleen dat op mijn laatste snelheidsovertreding de ijkdatum en geldigheidsperiode op de pv vermeld was.
3 km/u te snel op de Autostrade in Jabeke. :evil:
Maar alé, op 23 jaar is 50 Euro nog niet overdreven hé. :roll:

Gr, Ironjakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

U kan anders HIER eens kijken hoeveel je bij elkaar moet sparen voor je boete :lol: :lol: :lol:
Marnix.

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@Neele

Wat je daar aanhaalt heb ik een paar jaar geleden toegepast. Ik werd toen 's avonds geflitst op een verlaten E40 door een verdekte camera achter de geluidschermen in de buurt van Brugge. De PV die ik kreeg sprak van 141 km/h wat ik betwijfelde. Ik verzocht dus om dergelijk ijkrapport.

Een maand of zes later krijg ik Politie aan de deur met het ijkrapport (ter inzage) en de vraag om naar het bureau te komen voor een verklaring. Daar moet ik opnieuw een verklaring neerschrijven en word ik verhoord. Op een niet mis te verstane toon werd me aangemaand om dit in het vervolg achterwege te laten als ik geen problemen wil. Er werd gegoocheld met 'belemmering van rechtsgang' en 'politierechtbank'. Soit, met 2 kerels voor uw neus kunt ge niet meer doen dan braaf te wezen en de shit maar te slikken.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

sprint schreef:U kan anders HIER eens kijken hoeveel je bij elkaar moet sparen voor je boete :lol: :lol: :lol:
Toch mooi zo'n rekenblaadje :
als je 127 werkelijke snelheid rijdt op een weg tot 120 km/uur dan heb je geen boete want met de ingestelde marge kom je uit op 119,38 km/uur :idea:

als je 128 rijdt dan kost je dat € 50, want met de marge kom je op 120,32 km/uur :oops:

Hou het veilig en correct
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Neele

Bericht door Neele »

Xavier schreef:
Wat je daar aanhaalt heb ik een paar jaar geleden toegepast.
Je hebt gelijk, maar 't gaat er ook om dat iedereen dat zou moeten doen en dat alles vertraging krijgt met 't afhandelen van pv's. Wat vadertje agent je daar zegt klopt van geen kanten
Op een niet mis te verstane toon werd me aangemaand om dit in het vervolg achterwege te laten als ik geen problemen wil. Er werd gegoocheld met 'belemmering van rechtsgang' en 'politierechtbank'.
bedoel hiermee dat zij je niets kunnen doen, je bent volledig vrij om zo te handelen en eigenlijk zou een mens een tapeopname moeten doen zodra je met agenten spreekt want er worden dikwijls dingen gezegd die duidelijke machtsvertoon tonen ! Heb het al 2 x in levende lijve meegemaakt, maar de agenten toen van dienst hebben verloren, mits vadertje Neele Hoofdcommissaris was (is nu op pensioen..... :cry: ) en zijn zegje heeft gedaan en plotseling was alles ok....... :? Raar hé als er hoge pieten bij komen.....
Aan de forum wetdienaars dit is zeker geen persoonlijke aanval op jullie, maar zoals ieder onder ons weet: je hebt er goei en minder goei en 't hangt er dikwijls vanaf wie je treft :wink:
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Harald

Bericht door Harald »

Neele schreef:Aan de forum wetdienaars dit is zeker geen persoonlijke aanval op jullie, maar zoals ieder onder ons weet: je hebt er goei en minder goei en 't hangt er dikwijls vanaf wie je treft :wink:
[/quote]

Die van op't forum zijn dan ook motorrijders,( privé of beroepsmatig ) dat zullen dan de goei zijn zeker :lol:
Neele

Bericht door Neele »

Harald schreef:
Die van op't forum zijn dan ook motorrijders,( privé of beroepsmatig ) dat zullen dan de goei zijn zeker
Tis da wat ik bedoelde :D :D :D
Neele
robr1150rt

Bericht door robr1150rt »

Chrisser,

Inderdaad dat is normaal.

Zoals je schreef heb je het antwoordformulier binnen gestuurd binnen de twee weken van de dag van de overtreding.
Nu pas tien maanden later wordt gedagvaard om te verschijnen voor de politierechter.
De feiten zijn dat je veertig kilometer te veel gereden heb, gelet op de wetgeving ter zake komt dit overeen met een onmiddellijke intrekking rijbewijs bij interceptie. Dit is niet gebeurd.
Gelet het feit is de Procureur des Konings verplicht U te dagvaarden. Dit gebeurt nu.

Dit is de correct beantwoording op uw vraag incluis de tekst van Harald, die ik zo begrepen heb.

Mvg

Rob uit Vilvoorde
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Bedankt voor de info en voor de rekentabel. Die heb ik eens ingevuld en dan ziet het resultaat er niet zo goed uit maw een fikse boete en intrekking van het rijbewijs. Dat wordt dus hopen op een vredelievende vergevingsgezinde rechter!

Zes maanden geleden heb ik nog een knap staaltje flitstechniek meegemaakt met de auto. Ik reed op een weg waar je 90 mocht rijden; Het bord 70 komt in zicht en ik haal de voet van het gaspedaal; 500 meter nà het 70-bord wordt ik door een agente met een oranje dildo aangemaand om te parkeren; op deze parking was een politiecombi gestationeerd waarin 2 agenten hun bureaujobke aan het uitoefenen waren. Bleek dus dat ik geflitst was nét boven de toegelaten snelheid van 70 per uur. Ik haalde aan dat het niet anders kon dan dat de flitser zich pal achter het 70-bord verdekt had opgesteld om iedereen te kunnen flitsen en dat ik dat nog al wraakroepend vond (en dit op een rustige weg notabene) De enige commentaar die ik dan meermaals te horen kreeg van de agent in de combi was dat zij er niets aan konden doen en dat ik dit maar moest afreageren in het stemhokje want, de politici waren hiervoor verantwoordelijk??!! Resultaat : Ik mocht rustig 150 euro afdokken. Je wordt voor minder treurig in dit landje.....

Chrisser
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

pfff :evil: :evil: :evil: :evil: ik moet kotsen van dergelijke toestanden
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Xavier schreef:pfff :evil: :evil: :evil: :evil: ik moet kotsen van dergelijke toestanden
Zo rap misselijk,
ge zijt toch ni zwanger zeker?.......... van een PVké :lol: :lol:
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb geen zin om een ellenlange discussie te starten over het nut van het flitsen, maar hou in uw achterhoofd dat wij maar uitvoeren wat men ons opdraagt. In onze zone krijgt de flitser van dienst zijn dienstbulletin mee met daarop de plaatsen en tijdstippen waar hij moet gaan staan en vanaf welke snelheid zijn toestel moet gaan flitsen. Er wordt gecontroleerd of je wel degelijk op de aangeduide plaats en op het aangeduide uur staat. De filmrollekes worden binnegedragen bij de baas en vervolgens ontwikkeld waarna ze uitgelezen worden en in een proces-vrbaal worden gegoten. Alles gebeurd met de computer en is ten allen tijde traceerbaar. De tijd dat oom agent een boete kon laten verdwijnen voor een familielid of gelijk wie is compleet verleden tijd.
Ik moet gelukkig niet in zo'n flitskar zitten maar weet dat er veel agenten zijn die ook hun bedenkingen hebben bij het flitsbeleid maar ook maar werknemers zijn en moeten uitvoeren wat hun oversten hen opdragen, net zoals in de privé.
En ik heb geen zin om mijn job te riskeren om iemand die een overtreding heeft begaan een plezierke te doen en een PV te laten of te proberen te laten verdwijnen.
Harald

Bericht door Harald »

Flat Twin Power, ge hebt volledig gelijk.
Het gebeurt bij ons op dezelfde manier, en dat zal overal ten lande zo wel zijn.
Ik zal zelfs meer zeggen, de bevolking vraagt ons geregeld of we bij hen in de straat is niet willen komen flitsen, " want ze vliegen hier nogal zulle meneer"
Ik heb destijds alle mogelijke opleidingen gevolgd , mbt het flitsen.
Zowel bemande als onbemande camera's.
In de flitsmobiel heb ik zelf ook nog gezeten en plezant is anders hoor,
vooral als ge zo 3 uur lang alléén in dat autoke moet zitten :roll:

Maar we zouden geen Belgen / Vlamingen zijn zeker moesten we niet zagen over alles en nog wat en daarbij onze schuld in de schoenen van een ander proberen te steken :!:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Ik moet gelukkig niet in zo'n flitskar zitten maar weet dat er veel agenten zijn die ook hun bedenkingen hebben

wordt er dan niet eens een vergadering gehouden met wat nuttig flitsen is en ideen worden uitgewiselt om dan in de praktijk te testen en goed te keuren???
of beslist daar 1 enkel persoon over.(toch geen minister die zegt op welke plaats je moet staan en om welk uur)
of er is daar niemand die zijne bek durft opentrekken uit schrik om zijn job te verliezen.

mijn straat is maar een goede 150meter lang(te kort om eens een snelheidscontrole te komen uitvoeren)
hier vlammen ze soms door aan ongeoorloofde snelheden door dat het een kort en kaarsrecht straatje is zonder drempels.
niet tegenstaande hier een groot aantal spelende kinderen zijn en wij met de ouders al ons beklag hebben gedaan en oplossingen op tafel hebben gelegd wordt er nog steeds niets aan gedaan.
begrijpen wie het kan, er zal eerst een deftig ongeval moeten gebeuren voor ze weer in actie treden, zoals de meeste gevallen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

De plaatsen worden niet zomaar lukraak uitgekozen. Ik kan natuurlijk alleen maar spreken voor onze zone, maar meestal wordt er bij ons eerst zo'n registratiebakske gehangen die nagaat hoeveel auto's in een bepaalde straat passeren en hoeveel procent daarvan te snel rijdt. Na het verwerken van deze gegevens wordt beslist tot de inzet van de flitskar.
Het valt ook voor dat een of ander buurtcomité of een privé persoon een brief schrijft met de melding dat er in zijn straat te hard gereden wordt. Dan wordt er ook overgegaan tot de hierboven vermelde werkwijze.
Ik heb daar trouwens een leuk verhaaltje over. Op een dag kwam er zo'n brief binnen van een aantal buurtbewoners die in een zone 30 woonden en die klaagden over te hoge snelheden in hun straat. Er werd overgegaan tot een inzet van de flitskar en wat bleek. 90 procent van de overtreders waren buurtbewoners.
Veel Belgen (het is toch een typische volkje) klagen dat er in hun straat veel te hard gereden wordt en wensen een strenge aanpak van deze overtredingen, maar als ze dan zelf ergens geflitst worden staan ze op hun achterste poten.
Als wij mensen tegenhouden en hun op hun overtreding wijzen dan horen wij dat constant. Ha, mij geef je een boete en aan de fietsers zonder licht, de bellers achter het stuur, diegene die door het rood rijden, enz, enz daar doe je niets aan. Tien keer per dag hoor ik het.
Altijd de schuld bij een ander leggen en nooit in eigen boezem kijken, dat is de Belgische ziekte.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat laatste zie je genoeg in van die realitie soaps :lol:
dan lach ik mij ook meestal krom. :lol:
als ik in fout ben maak ik er geen drama van.
wat ik dan wel ervaar is precies of de politie die je tegenhoud er wel 1 willen
als ik wordt tegen gehouden is mijn vraag meestal: geef mij die PV dan kan ik verder rijden.
dan maken die mannen een heisa om dat je snel terug verder wil :?
toch heb ik al 2 BOB sleutels mogen in ontvangst nemen :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie