1200 GS/ 1200 GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
karl2
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:48
Locatie: Kortenberg

1200 GS/ 1200 GSA

Bericht door karl2 »

Hallo,

Momenteel rij ik enkele maanden rond met mijn eerste moto, maar wegens technische problemen en afstanden (binnenkort 200 km woon-werkverkeer/dag) ben ik van plan om een 1200 GS of 1200 GSA aan te kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de GSA.
Echter de GSA is wat hoger dan de GS en de dealer had momenteel geen GSA staan.

Is er misschien één van rijders met een 1200 GSA bereidt om mij even te laten proefzitten? Dit om een miskoop qua hoogte van de motor te vermijden.

Alvast bedankt

Karl
markpeeters
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
Locatie: mechelen
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Naar mijn bescheiden mening is het nog altijd de dealer die voor een proefrit moet zorgen, ongeacht je keuze. Ik vind niet dat je daarvoor op de goodwill van GS/GSA rijders mag rekenen. Een daeler die er vanaf wil met "ik heb er nu geen staan" is niet ernstig met z'n vak bezig.
brit

Bericht door brit »

inderdaad. een dealer zoeken die er wel één staan heeft. bmw is 2 jaar geleden beginnen reclame maken voor haar testpark (een gratis proefrit van 1h met de motor naar keuze), ze moeten maar hun woord houden!

but let me guess: de betreffende dealer heeft zijn demo- annex toonzaalmodel reeds verkocht.
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Brit uwe glazen bol slaat toch soms wel eens de bal mis ...

Stoffel ;)
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik vind ook dat de dealer hiervoor moet opdraaien.
Ik denk wel dat er menig forumers bereidt zouden zijn om je van hun moto te laten proeven, maar wat bij een ongelukje, valpartij, schuiver...

Tis zo snel gebeurt...

En ja... daar ben je dan bedankt voor je goodwill...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Diene mens heeft het, denk ik, over proef"zitten". Veel kan daar niet bij mislopen toch. Jammer genoeg heb ik geen GSA anders mocht ge ne keer de mijnen uittesten Karl.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
brit

Bericht door brit »

Brit uwe glazen bol slaat toch soms wel eens de bal mis ...
verduidelijk eens?
karl2
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:48
Locatie: Kortenberg

Bericht door karl2 »

Ik heb het inderdaad enkel over het eens plaats kunnen nemen op een GSA.
Momenteel heeft geen enkele dealer (van diegene die ik gebeld heb) een testexemplaar staan. Ik zou nog enkele maanden moeten wachten alvorens een test te kunnen rijden. Maar als de GSA al te groot is, dan moet ik geen test rijden en te wachten. Dan kan ik nu al de GS bestellen.

Voor een proefrit met een machine die niet van een dealer is, pas ik. Inderdaad een veel te groot risico.

grts
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

karl2 schreef:Ik heb het inderdaad enkel over het eens plaats kunnen nemen op een GSA.
Momenteel heeft geen enkele dealer (van diegene die ik gebeld heb) een testexemplaar staan. Ik zou nog enkele maanden moeten wachten alvorens een test te kunnen rijden. Maar als de GSA al te groot is, dan moet ik geen test rijden en te wachten. Dan kan ik nu al de GS bestellen.

Voor een proefrit met een machine die niet van een dealer is, pas ik. Inderdaad een veel te groot risico.

grts
Lievens in oomsbergen heeft nog een R1200GSADV staan peis ik in zen showroom :wink:

Wel een eindjen van bij jou mo misschien kunde ineens eens proefsjezen als em enen heeft :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
GSERIK
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:37
Locatie: Lier

Bericht door GSERIK »

Bij Selbach in Lier staat er ook één in de showroom.
R 1200 GS
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Ze hebben toch ook een verlaagd zadel voor de GSA dacht ik? En anders plateau zolen onder uw botten laten zetten hé, 't is een zot zicht, maar nog altijd beter dan een keukentrapke op uw bagagedrager meesleuren hé...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
miers
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 nov 2005, 19:32

Bericht door miers »

bij motorrad latem daar hebben ze testmotor staan
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Bericht door demito »

karl2 schreef:Ik heb het inderdaad enkel over het eens plaats kunnen nemen op een GSA.
Momenteel heeft geen enkele dealer (van diegene die ik gebeld heb) een testexemplaar staan. Ik zou nog enkele maanden moeten wachten alvorens een test te kunnen rijden. Maar als de GSA al te groot is, dan moet ik geen test rijden en te wachten. Dan kan ik nu al de GS bestellen.

Voor een proefrit met een machine die niet van een dealer is, pas ik. Inderdaad een veel te groot risico.

grts
BMW Brussels heeft er ene die ze aan het roderen zijn.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
keonies
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 dec 2005, 12:03
Locatie: Diest

Bericht door keonies »

Bij motorhuis Hasselt staat ook ene in showroom
Player
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2004, 09:50
Locatie: Mol

Bericht door Player »

En bij Meeusen in Meerhout mag je mischien zelfs test rijden.
Player
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

brit schreef:
Brit uwe glazen bol slaat toch soms wel eens de bal mis ...
verduidelijk eens?
Kijk gewoon naar de berichtjes hierboven over het aanbod aan GSA's om proef te rijden!

Stoffel ;)
Afbeelding
brit

Bericht door brit »

tja, dan moet bmw maar niet beweren dat men met een motor naar keuze 1h gratis kan proefrijden.

mijn opmerking blijft in het geval van de 12gs wel staan. 2 dealers uit oost-vlaanderen hadden bij de lancering van de 12gs hun demo reeds verkocht.

vond het ronduit stom. de nieuwe gs wordt met veel bombardie aangekondigd en 1 week na zijn release was hij in hun toonzaal niet meer te bespeuren.
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

[quote="

vond het ronduit stom. de nieuwe gs wordt met veel bombardie aangekondigd en 1 week na zijn release was hij in hun toonzaal niet meer te bespeuren.[/quote]
tja,

kan je het als nog passen de dag van vandaag.
Je hebt dan toch één tevreden klant nee??
ZE zijn toch baas in hun zaak..
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

karl2 schreef:Ik heb het inderdaad enkel over het eens plaats kunnen nemen op een GSA.
Momenteel heeft geen enkele dealer (van diegene die ik gebeld heb) een testexemplaar staan. Ik zou nog enkele maanden moeten wachten alvorens een test te kunnen rijden. Maar als de GSA al te groot is, dan moet ik geen test rijden en te wachten. Dan kan ik nu al de GS bestellen.

Voor een proefrit met een machine die niet van een dealer is, pas ik. Inderdaad een veel te groot risico.

grts
Ik zie dat je van Kortenberg bent. Bij BMW Brussels in Evere (en dat is vlak bij) staat er steeds een GSA (een rode) buiten aan de deur. Ik passeer er (daarom) heel regelmatig (om er weemoedig naar te kijken, want hoooooog dat ie is...)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Danny Da Kani
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:11
Locatie: Blowfield - WantYourPants

Proefzitten

Bericht door Danny Da Kani »

Ge moogt de ganse nacht op die van mij komen proefzitten...

Op mijne GSA bedoel ik hé ;-)

Staat in Willebroek... en zit regelmatig in Zaventem...
Greets,

Danny
Plaats reactie