Vragen betreffende Schotland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Vragen betreffende Schotland
Dag Schotlandkenners,
1. Weet iemand of je dient te reserveren voor de overzet Mallaig => Amadale of kan je op de dag zelf den boot oprijden en afrekenen?
2. zelfde vraagje voor de overzet Gourock => Dunoon...
3. Kan je met een GSM + Tempo telefoonkaart ( = Mobistar, geen abonnement) vanuit Schotland telefoneren naar 't thuisfront?
Alvast dank
V-groeten
Chris
1. Weet iemand of je dient te reserveren voor de overzet Mallaig => Amadale of kan je op de dag zelf den boot oprijden en afrekenen?
2. zelfde vraagje voor de overzet Gourock => Dunoon...
3. Kan je met een GSM + Tempo telefoonkaart ( = Mobistar, geen abonnement) vanuit Schotland telefoneren naar 't thuisfront?
Alvast dank
V-groeten
Chris
De boot van Mallaig naar Armadale moet niet op voorhand geboekt worden. ( tenzij in het hoogsezoen)
Deze boot is intussen opgewerkt en er is een heuse bar aan boord.
dit in tegenstelling tot enkele jaren terug.
De Brug die de verbinding maakt met Skye is intussen ook gratis geworden en dat sinds Dec 2004.
Wat de overzet betreft tussen de eilanden, kan je info vinden via het internet.
hou rekening met de tijdstippen, na 17u of 17.30 u varen ze niet meer uit !!!!
Deze boot is intussen opgewerkt en er is een heuse bar aan boord.
dit in tegenstelling tot enkele jaren terug.
De Brug die de verbinding maakt met Skye is intussen ook gratis geworden en dat sinds Dec 2004.
Wat de overzet betreft tussen de eilanden, kan je info vinden via het internet.
hou rekening met de tijdstippen, na 17u of 17.30 u varen ze niet meer uit !!!!
Hoi,
voor alle korte(re) overtochten van, naar en tussen de eilanden die meerdere keren per dag gaan
Ardrossan - Brodick (Arran),
Lochranza (Arran) - Claonaigh (Kintyre),
Mallaig - Armadale (Skye),
Kilchoan - Tobermory (Mull),
Gutcher (Yell) - Belmont (Unst)
Toft (Mainland) - Ulstra (Yell)
is reserveren niet nodig.

Je kunt in het seizoen een keer pech hebben dat er net een hele lading andere toeristen ook mee wil, zodat je een keer moet wachten, maar ik heb dat zelf met de motor nog niet meegemaakt.

Voor Aberdeen - Lerwick (Shetlands) werd me aangeraden om te reserveren, maar dat bleek achteraf eigenlijk niet nodig. Er waren die keer slechts 2 motoren aan boord, en het personeel aan boord wist me te vertellen dat zelf bij een uitzonderlijk volle boot er voor motoren altijd wel een plek te vinden was.
Bij alle andere langere overtochten,
Uig (Skye) - Lochmaddy (North UIst),
Berneray (North Uist) - Leverburgh (Harris),
Tarbert (Harris) - Uig (Skye),
Lerwick (Shetland main) - Kirkwall (Orkneys)

heb ik steeds de dag van tevoren een kaartje gekocht, en in de buurt van de haven een kampeerplek gezocht, hetgeen bij al die overtochten goed te doen is.
Ook bij enkele (in het hoogseizoen) bekend drukke overtochten,
Oban - Craignure (Mull)
Scrabster - Stromness (Orkneys)
is het handig om de dag ervoor even een kaartje te kopen.
voor alle korte(re) overtochten van, naar en tussen de eilanden die meerdere keren per dag gaan
Ardrossan - Brodick (Arran),
Lochranza (Arran) - Claonaigh (Kintyre),
Mallaig - Armadale (Skye),
Kilchoan - Tobermory (Mull),
Gutcher (Yell) - Belmont (Unst)
Toft (Mainland) - Ulstra (Yell)
is reserveren niet nodig.

Je kunt in het seizoen een keer pech hebben dat er net een hele lading andere toeristen ook mee wil, zodat je een keer moet wachten, maar ik heb dat zelf met de motor nog niet meegemaakt.

Voor Aberdeen - Lerwick (Shetlands) werd me aangeraden om te reserveren, maar dat bleek achteraf eigenlijk niet nodig. Er waren die keer slechts 2 motoren aan boord, en het personeel aan boord wist me te vertellen dat zelf bij een uitzonderlijk volle boot er voor motoren altijd wel een plek te vinden was.
Bij alle andere langere overtochten,
Uig (Skye) - Lochmaddy (North UIst),
Berneray (North Uist) - Leverburgh (Harris),
Tarbert (Harris) - Uig (Skye),
Lerwick (Shetland main) - Kirkwall (Orkneys)

heb ik steeds de dag van tevoren een kaartje gekocht, en in de buurt van de haven een kampeerplek gezocht, hetgeen bij al die overtochten goed te doen is.
Ook bij enkele (in het hoogseizoen) bekend drukke overtochten,
Oban - Craignure (Mull)
Scrabster - Stromness (Orkneys)
is het handig om de dag ervoor even een kaartje te kopen.
Geert Hp2Adv en xtz660 in wording-
Supermario