K1200LT
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
K1200LT
Hoi,
ben geïnteresseerd in een K1200LT maar gezien BMW om de haverklap nieuwe modellen uitbrengt, weet er iemand wanneer de k1200LT vervangen wordt. Thans worden er enkele opties gratis bijgelevrd vandaar mijn vermoeden voor een nieuw model. Misschien een 1400???
Sluukes
Patrick beemer
ben geïnteresseerd in een K1200LT maar gezien BMW om de haverklap nieuwe modellen uitbrengt, weet er iemand wanneer de k1200LT vervangen wordt. Thans worden er enkele opties gratis bijgelevrd vandaar mijn vermoeden voor een nieuw model. Misschien een 1400???
Sluukes
Patrick beemer
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
brit
1) een lt heeft nog steeds meer luxe
2) de lt is goed vertegenwoordigd op de tweedehandsmarkt
3) van de 150 pk (officieel) van de gt zijn er minstens 20 teveel
4) de lt heeft zijn sporen reeds ruimschoots verdiend, de gt moet er nog aan beginnen
5) de één vindt de lt mooier dan de gt, de ander net andersom
...
ik heb ook eens opgevangen dat bmw van de lt een waardige concurrent voor de goldwing zou maken. het optrekken van de cilinderinhoud hoort hierbij.
het is ondertussen 2 jaar geleden dat ik dit opgevangen heb
2) de lt is goed vertegenwoordigd op de tweedehandsmarkt
3) van de 150 pk (officieel) van de gt zijn er minstens 20 teveel
4) de lt heeft zijn sporen reeds ruimschoots verdiend, de gt moet er nog aan beginnen
5) de één vindt de lt mooier dan de gt, de ander net andersom
...
ik heb ook eens opgevangen dat bmw van de lt een waardige concurrent voor de goldwing zou maken. het optrekken van de cilinderinhoud hoort hierbij.
het is ondertussen 2 jaar geleden dat ik dit opgevangen heb
hoi
de LT heeft nog maar vanaf modeljaar 2004 een ernstige face lift gekregen, denk niet dat er grondige wijzigingen in het verschiet zijn. Het is en blijft een prachtig machien waarmee je gemakkelijk vele km kunt bollen zonder zadelpijn of wat dan ook. Een ritje van een 6 à 700 km vormt geen enkel probleem, heb er zelfs eens 900 op één dag gedaan (langs binnenwegen) zonder problemen.
Let wel stapvoets is het een enorm zwaar machien waarmee je niet altijd doet wat je wilt, maar eens hij bolt
bekijk ook eens het forum van de LT
http://www.K12lt.be
mvg
ronny
de LT heeft nog maar vanaf modeljaar 2004 een ernstige face lift gekregen, denk niet dat er grondige wijzigingen in het verschiet zijn. Het is en blijft een prachtig machien waarmee je gemakkelijk vele km kunt bollen zonder zadelpijn of wat dan ook. Een ritje van een 6 à 700 km vormt geen enkel probleem, heb er zelfs eens 900 op één dag gedaan (langs binnenwegen) zonder problemen.
Let wel stapvoets is het een enorm zwaar machien waarmee je niet altijd doet wat je wilt, maar eens hij bolt
bekijk ook eens het forum van de LT
http://www.K12lt.be
mvg
ronny
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
lid BMW CLUB VLAANDEREN
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Op het auto/motosalon waren er een aantal BMW Dealers die beweerden dat er een opvolger voor de K1200LT in de maak was met waarschijnlijk het 1200 blok van de nieuwe S/GT/R.
Dus het zal toch niet zo lang meer duren voor die zal uitkomen.
Houdoe
Op het auto/motosalon waren er een aantal BMW Dealers die beweerden dat er een opvolger voor de K1200LT in de maak was met waarschijnlijk het 1200 blok van de nieuwe S/GT/R.
Dus het zal toch niet zo lang meer duren voor die zal uitkomen.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
-Wim-
Ik heb er nu ongeveer 27.000 km op zitten met de LT op ongeveer 15 maanden. Ik heb begin voelt dat allemaal vrij log aan, maar eens je hem/haar gewend bent is het een fantastische motor.
Soepel, trillingsvrij, voldoende vermogen en meer dan wendbaar genoeg als je de nodige ervaring hebt.
Is is echter géén motor als opstapmotor, en ik zou hem ook niet aanbevelen als je er maar sporadisch meer rijdt.
Soepel, trillingsvrij, voldoende vermogen en meer dan wendbaar genoeg als je de nodige ervaring hebt.
Is is echter géén motor als opstapmotor, en ik zou hem ook niet aanbevelen als je er maar sporadisch meer rijdt.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
ik kom van 12 jaar op een 1500 GoldWing naar een LT. 100% vergelijken kan je niet gezien het leeftijdsverschil. Het grootste verschil is het zwaartepunt dat bij de BMW hoger ligt maar oefening baart kunst. Het optrekvermogen vanuit stilstand of rijden is sterker bij de BMW dan de GW (die ik had). Betreft comfort moet je niet onderdoen alhoewel sommige zaken bij de GoldWing standaard waren en die ik bij de BMW extra moet aanschaffen, denk aan de intercom.
Verder, ja, smaak en goesting hé
Niet te versmaden, ik had een goede garagist voor de GoldWing, heb gelukkiglijk een goede gevonden voor de BMW want dit hield me als laatste obstakel tegen
Suc6 in je zoektocht
Verder, ja, smaak en goesting hé
Niet te versmaden, ik had een goede garagist voor de GoldWing, heb gelukkiglijk een goede gevonden voor de BMW want dit hield me als laatste obstakel tegen
Suc6 in je zoektocht
om de haverklap nieuwe modellen lijkt me weer wel sterk met zijn haar getrokken
en dan nog wat is er dan mis met het huidige model en moet het per definitie altijd het laatste nieuwe zijn???
Als de volgen LT komt kan je weer wachten op een face lift of een nieuw model... gewoon kopen en rijden lijkt me een betere optie...
Als de volgen LT komt kan je weer wachten op een face lift of een nieuw model... gewoon kopen en rijden lijkt me een betere optie...