Kohl in Aken

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Maxo GS
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 apr 2006, 13:38

Kohl in Aken

Bericht door Maxo GS »

Ergens op het forum gelezen dat de Kohl, een grote BMW-dealer in Aken, de moeite waard zou zijn qua aanbod en prijzen. Eergisteren moest ik toch Aken passeren en maar gelijk gestopt om eens te checken of het sop de kohl waard was. De volgende vaststellingen : motoren zijn goedkoper (nieuwe GS kost er € 12.050 ipv € 13.150 in België), maar de kledij is niet zo veel goedkoper. De volgende prijzen genoteerd :
- Rally 2 Pro : 560 en 400, jas en broek, in Belgie 595 en 425. De Rally 2 is er al niet meer verkrijgbaar. Bovendien is de R2Pro daar bijna uitverkocht en niet meer direct leverbaar omdat de verkoop beter was dan gepland bij BMW
- Streetguard : € 1.200 ipv € 1.240 (kleine maat € 1.072)
- Tourance : zelfde prijs € 625
- Santiago : € 770 ipv € 775
- Laarzen Allround en Airflow: € 10 verschil
Verder ook nog Remus slip-on uitlaten : Alu € 375, Carbon of titaan € 465

Voor de geïnteresseerden, waar vind ik Kohl ? Na de grensovergang neem je de 2e afrit Aachen Brand-Stolberg, aan de lichten links, volgende lichten rechts en dan 2e links. Dan passeer je een grote BMW autogarage, hierna is er een klein baantje links, daar is het.
GS 1200 - Go with the flow
Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Hé Maxo GS,

De GS is er 1100 Euro goedkoper zeg je, Maar als je de Motor naar belgië haalt moet je er waarschijnlijk nog allerlei taxen of invoerrechten op betalen wil je er hier mee kunnen rijden. Dus ik denk dat je niet zo veel profijt zal doen. :cry:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Maxo GS
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 apr 2006, 13:38

Bericht door Maxo GS »

Ik denk dat dit klopt, maar aan de andere kant moet er met de harmonisering in Europa toch wat te regelen zijn, anders zouden jongens zoals Cardoen niet zoveel succes hebben. Maar ik heb er al ene, en deze geeft me al ruimschoots alle plezier. Doe je je triatlons ook op de bike ?
GS 1200 - Go with the flow
Afbeelding
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 31 jul 2011, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

@ Rakthi,
Kan dat zomaar ? kopen zonder BTW ? Of is er in duitsland een wetgeving die dat regelt dat je als buitenlander kan kopen zonder BTW ? Of particulier kopen bij een dealer ?

Effe Off-Topic :oops:
Maxo GS schreef: Doe je je triatlons ook op de bike ?
Neen, nog niet. :wink: Tot hier toe alles met de eigen armen en benen
Maar de goesting om nog zoveel traningen te doen is ferm aan het overgaan. Zodanig dat ik mischien rapper dan verwacht eens mee doe met den bike.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Rakthi schreef: Ginder 16% BTW ... daar kopen zonder BTW, bij invoer bij de douane Belgische BTW betalen (21% cash of bankcheque), en dat is het dan ... Oh ja, ook nog 10 eurocent aan de douane voor het vignet 705 op het roze formulier. Wel even kijken of the motor identiek is uitgerust! Als je dan om je plaat gaat bij een sateliet van het DIV moet je wel gaan als er een ambtenaar van de Douane aanwezig is om de motor vrij te geven. Best ook zien dat je een europees gelijkvormigheidsattest krijgt bij de dealer in Duitsland. Heb dat indertijd overwogen te doen, maar het weg en weer rijden etc. het sop is hem de kool niet waar, tenzij je vlak aan de grens woont natuurlijk ...
Dan betaald ge 12247.63 Eurokes en kunt ge nog ne GPS kopen. :lol: :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
hewholovestheone
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2006, 01:05

Bericht door hewholovestheone »

vergeet ook niet dat Kohl 500 € rekent voor de assemblage van je motor :?: :?: - wel n zeer vriendelijke meneer ginder.
heb het destijds allemaal uitgevlooid ... als je met de ´goedkopere´ offerte onder de arm hier in belgie bij den officiele dealer gaat, krijg je n fikse korting op de accesoires (bij mij een totale gratis kofferset - was ik toch van plan te kopen) en alzo kwam ik op een paar honderd euro na op hetzelfde bedrag uit !
geen gedoe met btw, invoeringen en een service vlakbij huis ... :twisted: dat bleek achteraf dan net iets te veel van het goede te zijn want ze hebben me toch ferm bij mn edele delen gehad :twisted: :twisted: als het net over die klantvriendelijke service ging.

en neen, je mag hier geen namen noemen maar een verwittigd man is er twee waard !
als ze echt heel erg vriendelijk doen voor de aankoop, wees dan op je hoede want achteraf kan je misschien wel eens gewoon het zoveelste nummer worden :evil: in de lange rij en ben je nog net goed genoeg om je €€€ neer te dokken !

gelukkig zijn er dealers genoeg ! en doe ik steeds meer aan mn gs zelf :shock:
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 31 jul 2011, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 31 jul 2011, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Rakthi schreef:
ironjakke schreef:@ Rakthi,
Kan dat zomaar ? kopen zonder BTW ? Of is er in duitsland een wetgeving die dat regelt dat je als buitenlander kan kopen zonder BTW ? Of particulier kopen bij een dealer ?
Je koopt voor export, dus zonder BTW. Die gasten daar in Duitsland weten wel hoe dat allemaal werkt, je zal niet de eerste zijn. Je moet dus eigenlijk bij aflevering eerst de papieren gaan halen en in orde brengen voor je met je plaat naar Duitsland kan trekken, Moest je recht van de dealer naar huis rijden met je platen op de moter, zonder eerst de papierwinker te doen, kan je serieus in de problemen komen (als ze je tegenhouden). Je kan natuurlijk altijd een trailer huren ook.

Als je in duitsland wil kopen is een jonge occasie serieus interesanter. Geen BTW bij te betalen. (dacht wel dat die occasie minstens 6 maanden
oud en 6000 km op teller moet hebben - dat is toch zo voor wagens)
Ik ga nog ne slimme mens worden als ik het forum blijf volgen. 8) :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
patje_61
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2005, 11:38

Bericht door patje_61 »

Voor kleding had ge ook eens bij Hein Gericke Aken moeten binnenwippen daar is het wel opmerkelijk goedkoper. Tot 13 mei loopt er ook een aktie, bij een aankoop van 200€ en meer krijgt ge 50€ terug. (aktiecheque wel vragen bij het binnenkomen)

GreetS
Patje
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

ironjakke schreef: Ik ga nog ne slimme mens worden als ik het forum blijf volgen. 8) :wink:
Je denkt het jaar 2075 te halen?
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

Je krijgt bij Kohl wel 7 % korting op vertoon van je BMW clubkaart.
Moet je in Belgie eens vragen: ze lachen je uit. En dan klagen ze dat er klanten zijn die naar Kohl gaan kopen. Ja, eigen schuld ...
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Relax schreef:
ironjakke schreef: Ik ga nog ne slimme mens worden als ik het forum blijf volgen. 8) :wink:
Je denkt het jaar 2075 te halen?
Zover zal ik jammer genoeg nie geraken. :cry: :cry: :cry:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie