Belastingen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels

Belastingen

Bericht door Dirk Pauwels »

Ben ik dat nu alleen, of zijn er nog die nog geen bericht hebben gehad van de belastingen ivm terugtrekken (beroepskosten moto)....Normaal deze tijd vanhet jaar is mijn bedrag al gestort, nu nog zelfs niets vernomen....

als het te betalen is zijn ze daar al in februari, maar als je moet terugtrekken.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

Gisteren ontvangen.
Stoffel
Contacteer:

Re: Belastingen

Bericht door Stoffel »

Dirk Pauwels schreef:Ben ik dat nu alleen, of zijn er nog die nog geen bericht hebben gehad van de belastingen ivm terugtrekken (beroepskosten moto)....Normaal deze tijd vanhet jaar is mijn bedrag al gestort, nu nog zelfs niets vernomen....

als het te betalen is zijn ze daar al in februari, maar als je moet terugtrekken.....
Dirk troost je ik moet die van mij ook nog steeds ontvangen. :shock: Voor ne keer dat ik een tegmoetkoming zal krijgen moet ik heel lang wachten. Vorige jaren toen ik moest betalen, was mijn bijdrage al gestort op de reklening van de belastingen. Als je hem deze maand nog krijgt dan ontvang je pas eind Juli, als je hem pas volgende maand krijgt dan ontvang je pas eind Augustus en ga zo maar door...
Al hun pietluttige smoeskes ben ik zo moe als koude pap :twisted: . Binnenkort mogen we de nieuwe aangifte al gaan invullen en binnenbrengen.

Stoffel ;)
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb mijn briefke gisteren ook ontvangen :lol:
Bedankt vadertje staat :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Harald, gij hebt dubbel feest: gij krijgt alles van de staat :wink: :lol:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
ronny LT

Bericht door ronny LT »

Ze hebben tijd tot 30/6 om in te kohieren.
betalers voornemen en terugkrijgers uitstellen is een truc gelijk een ander voor het begrotingstekort.

grtz

Ronny
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Gorik

wachten

Bericht door Gorik »

Ben ook nog altijd aan het wachten, en als om te krijgen is dan duurt dat véééél te lang ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ben ook nog aan het wachten
en het gaat om een aanzienelijk bedrag dat ik moet terug krijgen :twisted:
zelfs de brief om de nieuwe in te vullen heb ik nog niet ontvangen :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Frank K

Bericht door Frank K »

Ze hebben tijd tot 30/6 om in te kohieren.
betalers voornemen en terugkrijgers uitstellen is een truc gelijk een ander voor het begrotingstekort
En toch zeggen ze elk jaar dat er geen rekening wordt gehouden met de betalers en diegene die moeten terugkrijgen.
En elk jaar slagen ze erin mijn afrekening pas einde juni op te sturen.
Blijkbaar kennen ze bij de belastingen het alfabet niet.
Zou wel eens graag hebben dat ze later dan 30 juni zijn, want dan moeten ze volgens de wet al mijn voorafbetalingen (dus datgene wat ze van het loon inhouden) terugbetalen.
zelfs de brief om de nieuwe in te vullen heb ik nog niet ontvangen
Dat klopt Bart, ik heb ook nog niks ontvangen. Zelfs van mijn werkgever en van de staat nog geen loonfiches ontvangen. En dan willen ze wel dat je tegen eind juni alles ingevuld binnenstuurt. Zoals elk jaar zal ook hier weer uitstel gegeven worden zeker?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

IRON GONZO schreef:ben ook nog aan het wachten
en het gaat om een aanzienelijk bedrag dat ik moet terug krijgen :twisted:
zelfs de brief om de nieuwe in te vullen heb ik nog niet ontvangen :?

Toch een probleemke met die postbode van jullie geloof ik
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

nee niet de postbode
hier in Maldegem maken ze altijd problemen als er moet terugbetaald worden
het is nu al het 5de jaar na elkaar dat ik moet terug gaan met iets of voor iets.
als ik er dan ben, merken ze dat alles toch klopt.
ik denk er aan om hem dit jaar digitaal door te sturen
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels

toch nog een kleine troost te merken dat ik niet alleen ben die op mijn geld moet wachten...en kzou 't net nu zo goed kunnen gebruiken....
Mr Ohlins zal nog effe moeten wachten... 8)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick

Re: Belastingen

Bericht door p@rick »

Dirk Pauwels schreef:Ben ik dat nu alleen, of zijn er nog die nog geen bericht hebben gehad van de belastingen ivm terugtrekken (beroepskosten moto)....Normaal deze tijd vanhet jaar is mijn bedrag al gestort, nu nog zelfs niets vernomen....

Heb wel al de verrekening ontvangen, tegen einde mei zou mijn rekening voor één keer door de fiscus gespekt worden :lol: :lol: :lol: in plaats van andersom :evil: :evil: :evil:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bas

Bericht door bas »

Ik heb mijn afrekening voor de eerste keer in al die jàren, deze maand gehad. En dat is zeer vroeg. :shock:

De hoofdvogel hebben ze enkele jaren geleden geschoten, toen ik mijn teruggave mocht verwachten eind augustus (!!!).
Op het journaal werd er toen gezegd dat de mensen die hun teruggave niet ontvangen hadden ten laatste op 31 augustus, een interest mochten verwachten van 7% (als ik me niet vergis)

En wanneer stond de teruggave op de rekening............juist, 31 augustus :evil: .
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb vandaag mijn afrekening terug. De terugbetaling zal dus op mijn rekening staan binnen twee maanden, dus eind Juli, want dat gebeurt altijd op het eind van de maand die 2 maand na de verzenddatum ligt.
Dus nu een brief wil dus nog GEEN geld zeggen, voorlopig toch niet :)

Ik heb er al vroeger EN later gehad.

Ook dit jaar dus weer (nog) geen opmerkingen gekregen over de 100% aangifte van de beroepskosten.
Houden zo zou ik zeggen :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

dan ben ik de gelukkigste hier.
heb vorige week (eind april) al teruggetrokken. dus brief in februari gehad.
mijn nieuwe aangifte heb ik nog niet ontvangen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
LOMAX

Bericht door LOMAX »

GS 'er schreef:dan ben ik de gelukkigste hier.
Ikke ook, heb dus in 2004 weer gratis met de moto gereden 8)
Aan alle belastingbetalers: bedankt voor uw bijdrage :wink:
Heb wel de helft aan madam moeten geven :cry:
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

GS 'er schreef:dan ben ik de gelukkigste hier.
Ik ook, en dat is uitzonderlijk voor Deinze, verleden jaar moest ik wachten tot eind augustus eer ik mijn geld terughad.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Iedereen krijgt hier maar terug.
Ik moet bijna 1500 euro afdragen :cry:
't is zeker voor jullie terugtrekking te betalen 8)

:idea: 'k zal pas op 't laatste storten dan moeten jullie ook wat langer wachten om terug te krijgen :twisted:
Gele: wel snel , niet rap
Iron Gonzo

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
betaal maar op tijd
dan kan ik mijn banden kopen
TRIUMPH TROPHY SE
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Gele schreef:Iedereen krijgt hier maar terug.

:idea: 'k zal pas op 't laatste storten dan moeten jullie ook wat langer wachten om terug te krijgen :twisted:
Ik verdien ook redelijk veel maar krijgen daarentegen da's andere koek ...

Stoffel ;)
Afbeelding
Dirk Pauwels

Gele schreef:Iedereen krijgt hier maar terug.

Aha! Da zijde gij die onze terugbetaling tegenhoud, daarmee da ge uw gezicht niet durft laten zien :D
Dirk Pauwels

Nu weet ik waarom het zo lang duurde: Gisterenmorgen een aangetekend schrijven: ik zou mijn belastingsaangifte aanslag jaar 2005 niet hebben ingediend....boete 625euro....heb nu een maand tijd om nieuwe aangifte te doen....Alsof dat ik geen aangifte zou doen als ik weet dat ik moet terugtrekken....Ze zijn 't spul dus kwijt...da's ook een manier om de achterstand op te lossen hé, gewoon "kwijt"....Zal dus nog effe duren voor ik mijn centjes zie.... In't vervolg dus aangetekend en niet zoals ik meestal doe : gewoon in het belastingskantoor in de brievenbus doen. De post is dus onschuldig hé
ronny LT

Bericht door ronny LT »

als je een beleefd briefje schrijft en er het dubbel van uw ingediende aangifte bijsteekt zullen ze de boete wel kwijtschelden. Een beetje de martelaar uithangen, je bent zeker dat je hebt ingedient, is de eerste keer enz.
Dit is geen gezever hoor, normaal kan je ze kwijtgescholden krijgen.

mvg

Ronny.
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Dirk Pauwels

Die boete zal wel in orde komen, heb al met mijnen controleur gebeld, overigens gene contraire mens, nog nooit geen problemen mee gehad, maar 't was wel efkes verschieten als je 't envelopke open doet met het gedacht dat er in gaat staan hoeveel je gaat terugtrekken en 't blijkt da ze uw aangifte gewoon kwijt zijn, en er dan nog vanuitgaan dat ik gewoon geen ingediend heb, direct al over een boete beginnen etc... soit, zal het wel regelen. Van de eerste keer just da kan blijkbaar nie. Vond het wel verdacht dat net als ze zoveel achterstand hebben mijn aangifte blijkbaar verdwenen is, waarschijnlijk iemand die de workload niet aankan en dus alles maar in zijn/haar schuif stopt...verdwenen.....Raar...Nog gevallen bekend?
Plaats reactie