Cruise control van Throttlemeister

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rasse
Contacteer:

Cruise control van Throttlemeister

Bericht door Rasse »

Ik ga mij eerstdaags een cruise control van Throttlemeister bestellen.
Zijn er nog gegadigden?

http://www.Throttlemeister.com
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

Hoi Rasse,

Tof je gisteren op de maandelijkse samenkomst in Lommel ontmoet te hebben :P

Kijk ook eens naar de artikellijst van Wunderlich voor jouw type motor K ... LT (http://www.wunderlich.de/). Hierin staat een cruise-control (69,90 of 79,90 Euro) die volgens mij op basis van dezelfde schroefdraadprincipes werkt als dat van Throttlemeister. Ik heb een dergelijke c-c maar vindt het systeem echter niet volledig praktisch.

Ik lees nl. op de site van Throttlemeister "Engage by turning in the same direction as opening the throttle. Disengage by turning in the same direction as closing the throttle." Bij de c-c die ik heb van Wunderlich werkt het evenwel omgekeerd: vastzetten in wijzerszin (dus tegenovergesteld aan het opendraaien van de gas) en losmaken in tegenwijzerszin => "Im Gegensatz zu starren Lösungen, erlaubt der leicht zu handhabende Verstellmechanismus (einfach eingearbeitetes Stellrad nach vorne drehen) die stufenlose, individuelle Arretierung des Gasgriffs."

Ik vind het dus allesbehalve "einfach" / veilig in te stellen tijdens het rijden (vaak met de linkerhand).

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb ook de cruise control van Wunderlich en ik ben er toch relatief tevreden over.
Als je het moet instellen wanneer je reeds op de autosnelweg rijdt is het inderdaad niet zo handig.
Als ik gewone wegen rij dan draai ik het niet vast omdat je dan toch regelmatig van het gas af moet. Voor ik de autosnelweg op rij draai ik het wel vast, doch uiteraard niet te hard. Mits wat experimenteren slaag je er toch in om het goed te krijgen, zodanig dat je gas niet vanzelf terugkeert op de autosnelweg maar toch nog gemakkellijk met de hand te verdraaien is. Ik ben vorige woensdag van St Vith terug naar huis gereden, toch een dikke 250 km op de autosnelweg en ik was zeer blij dat het ding er op stond.
Plaats reactie