R 1200 ST 2

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
choc

R 1200 ST 2

Bericht door choc »

Ik ben vrijdag nen R 1200 ST gaan testen. Reed bangelek goe! :D
Het enige probleem is dat ik te hard op mijn polsen steun. En het stuur stond in de hoogste stand.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor. Opdat ik iets rechter op de moto zou zitten.

Choc
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

hoger stuur of stuurverhogers zetten (risers).
als dat bestaat voor dat type motor natuurlijk.
best navragen bij de dealer of kijken bij TT, Verholen, Wunderlich,...

of altijd snel genoeg rijden, zodat de druk op de polsen vermindert door de rijwind die tegen je lichaam drukt :D

ofwel 20 kg gewicht verliezen en je polsen trainen ... :lol:
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hallo,
Ik vrees dat het steunen op de polsen eigen is aan het concept van de sporttoerder. Op mijn VFR had ik aan lage snelheid in stadsverkeer ook last van pijnlijke polsen. Met de RT is dat volledig weg, ik heb mijn stuur onlangs zelfs verhoogd en mijn polsen voelen helemaal niks meer. :D Misschien eens een test overwegen met een RT of GS? Als het boxerblok je bevalt zal je met deze beemers zeker aan je trekken komen!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
choc

R1200ST 2

Bericht door choc »

Mijn vrouwtje bolt met een 1200GS en inderdaad als ik daar eens een toertje mag meedoen, dan zit ik daar ook heel comfortabel op. Maar ik kan toch moeilijk ook zo ene kopen, en een RT vind ik dan van uitzicht weer iets te zwaar(is om alleen op te zitten). Maar indien ik geen oplossing vind voor mijn polsen, overweeg ik toch om ook eens te testen met die RT.
Iron Gonzo

Re: R 1200 ST 2

Bericht door Iron Gonzo »

choc schreef:Ik ben vrijdag nen R 1200 ST gaan testen. Reed bangelek goe! :D
Het enige probleem is dat ik te hard op mijn polsen steun. En het stuur stond in de hoogste stand.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor. Opdat ik iets rechter op de moto zou zitten.

Choc
toen ik heb test gereden met de ST vond ik het zelf heel goed meevallen.
ik ben tenslotte wel een RS rijder en ben het mischien gewoon.
wat je kan doen is verschillende instellingen uittesten van het stuur in combinatie met het zadel.
ik vond en vind hem nog steeds een dijk van een moto.
hij prijkt hier trouwens al aan de muur (thx pvde)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Kris ST

R 1200 ST 2

Bericht door Kris ST »

:D Ik heb reeds 14000km afgemaald met mijn ST en ja heb zelf ook best wat last gehad maar even afstellen(zadel , stuur en ja scherm) en het scheelt echt veel hoor .
:roll:
PS:hij rijdt gewoon verukkelijk!!!! :!:
MOTOBLOG

Re: R 1200 ST 2

Bericht door MOTOBLOG »

Kris, kan je bij wijze van voorbeeld eens zeggen wat jouw uiteindelijke afstellingen zijn ... Hoe staat jou zadel, stuurheften, ruitje ? en hoe groot ben jij ...

Alvast bedankt !!
Kris ST schreef::D Ik heb reeds 14000km afgemaald met mijn ST en ja heb zelf ook best wat last gehad maar even afstellen(zadel , stuur en ja scherm) en het scheelt echt veel hoor .
:roll:
PS:hij rijdt gewoon verukkelijk!!!! :!:
Plaats reactie