valbeugel voor een 1200GS
Moderator: GVN
-
valbeugel voor een 1200GS
wie heeft ervaring met het onderscheid tussen de originele bwm valbeugel (rond de beide cylinders) versus die van Wunderlich (is in ieder geval goedkoper) of die van Touratech (bereikt de prijs van bmw originele onderdelen). Touratech zegt dat de meeste werkzaamheden kunnen verricht worden zonder de beugel eraf te halen.
zijn ze gemakkelijk zelf te plaatsen?
zijn ze gemakkelijk zelf te plaatsen?
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
-
valbeugel voor een 1200GS - foto's vergeten.
Wunderlich: Nr.: 8160018 
of nog:

ofwel van Touratech: Crash bars BMW R 1200 GS

of nog:

ofwel van Touratech: Crash bars BMW R 1200 GS
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
YOO
Ook die van bij Wonderlijk, zijn eigenlijk gewoon die van Hepco & Becker
Zijn goed (nog niet gebruikt, en niet zinnens ook), moeten er niet af voor onderhoud e.d, wel hangen ze nogal laag, en kunnen ze bij een sportieve rijstijl de grond raken
Grtz, Philip!
Ook die van bij Wonderlijk, zijn eigenlijk gewoon die van Hepco & Becker

Zijn goed (nog niet gebruikt, en niet zinnens ook), moeten er niet af voor onderhoud e.d, wel hangen ze nogal laag, en kunnen ze bij een sportieve rijstijl de grond raken

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

Ik heb ook deze van Hepco & Becker (gekocht te Wunderlich).
Ze zijn éénvoudig zelf te monteren op bestaande bevestigingspunten. De zwarte plastiek (BMW)cilinderbeschermers kunnen blijven staan.
Zoals koppel reeds aanhaalt, ze raken wel de grond, maar dat is gelukkig niet in elke bocht. En dat is iets anders dan een voetsteuntje dat opklapt.
Mario
Ze zijn éénvoudig zelf te monteren op bestaande bevestigingspunten. De zwarte plastiek (BMW)cilinderbeschermers kunnen blijven staan.
Zoals koppel reeds aanhaalt, ze raken wel de grond, maar dat is gelukkig niet in elke bocht. En dat is iets anders dan een voetsteuntje dat opklapt.
Mario
-
Ik hoop dat wanneer ze de grond raken, je ook wel zo goed als met de voetsteunen aan de grond zit. Raken ze dan de grond in een snelle lange bocht of bij het heen en weer gooien, bv rond puntje ?
Wanneer ze frequent de grond beginnen raken lijkt het me gevaarlijk worden, wat met de slijtage van het schuren (roest,...)
Optisch lijken ze me wel het mooist van de drie en ik dacht er volgende week om te rijden of te bestellen, ga toch nog even afwachten om te kijken wat hier nog van bevindingen uit de bus komt.
groet
Wanneer ze frequent de grond beginnen raken lijkt het me gevaarlijk worden, wat met de slijtage van het schuren (roest,...)
Optisch lijken ze me wel het mooist van de drie en ik dacht er volgende week om te rijden of te bestellen, ga toch nog even afwachten om te kijken wat hier nog van bevindingen uit de bus komt.
groet

YOO
Geloof mij, ge moet al serieus sportief beginnen knallen wilt ge ze in lange bochten aan de grond krijgen, op een rond punt is 't veel simpeler, maar zelfs daar moet ge 'm al goed in den draai smijten om 'm zo diep te krijgen.
Eigenlijk is 't veel paniek voor niks, maar, als ge de grond raakt zijn de valbeugels wel 't eerste die schuren, en da's wel serieus verschieten
Mijns insziens geen reden om aan deze valbeugels te twijfelen, maar een verwitttigd man is.......
Grtz, Philip!
Geloof mij, ge moet al serieus sportief beginnen knallen wilt ge ze in lange bochten aan de grond krijgen, op een rond punt is 't veel simpeler, maar zelfs daar moet ge 'm al goed in den draai smijten om 'm zo diep te krijgen.
Eigenlijk is 't veel paniek voor niks, maar, als ge de grond raakt zijn de valbeugels wel 't eerste die schuren, en da's wel serieus verschieten

Mijns insziens geen reden om aan deze valbeugels te twijfelen, maar een verwitttigd man is.......
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

-
-
-
Hoi Filerijder,
Ik heb eerst met de originele bmw-beugel gereden en nu de H&B geplaatst om dezelfde kleur te hebben als de tankbeugel.
De H&B of de TT geven onderkant ook bescherming.
TT + Bmw beugel zijn prijzig, maar zijn uitgevoerd in rvs.
Indien je een kras hebt op TT of Bmw kan je ze uitpolieren, met de H&B is het spuitwerk aangezien hij gelakt is.

Ik heb eerst met de originele bmw-beugel gereden en nu de H&B geplaatst om dezelfde kleur te hebben als de tankbeugel.
Indien je een kras hebt op TT of Bmw kan je ze uitpolieren, met de H&B is het spuitwerk aangezien hij gelakt is.

Waar heb je deze beugel gekocht? en bevalt hij?gs-ham schreef:Hoi Filerijder,
R1200GS
-
Vandaag was endelijk mijn tankbeugel na 3 manden wachten
binnen van wonderlich
, om 8 uur al bij de dealer
, ... 3 uren er na was het niet gelukt om hem te monteren
, er waren fouten van meer dan 3 cm, de potten waren krom gelaast
, ik moet weer wachten op een anderen. 

BMW R 1200 GS ( GSA gekloond )

Groetjes Monique.
BMW M.C. Vlaanderenlid.

Groetjes Monique.