GPS routes . Sticky?
Moderator: GVN
GPS routes . Sticky?
Vraagje aan de mods. Is er een mogelijkheid om een sticky te plaatsen in het GPS forum waar we GPS routes kunnen posten. Het zou tof zijn moesten we zo routes kunnen uitwisselen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

-
TonTon
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Idd... de ledenzone staat al op bèta test, en voorlopig online voor de shell actie.
zie http://ledenzone.bmw-mc-vl.be/
Hier komen dan binnenkort :
- Roadbooks archief in PDF
- GPS routes
- Clubinformatie
- Informatie rond de activiteiten (organisatie)
- Fotoarchief
- Online Clubjournaal in PDF
- Bestellen in Clubboetiek
- Persoonlijke gegevens aanpassen (bijv. adresverandering)
- ...
Kortom, alle informatie voor leden, want zij betalen tenslotte hun lidgeld.
zie http://ledenzone.bmw-mc-vl.be/
Hier komen dan binnenkort :
- Roadbooks archief in PDF
- GPS routes
- Clubinformatie
- Informatie rond de activiteiten (organisatie)
- Fotoarchief
- Online Clubjournaal in PDF
- Bestellen in Clubboetiek
- Persoonlijke gegevens aanpassen (bijv. adresverandering)
- ...
Kortom, alle informatie voor leden, want zij betalen tenslotte hun lidgeld.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Akkoord dat clubgerelateerde zaken op het afgesloten deel staan, maar om GPS en roadbooks te delen is het naar mijn mening beter om ze voor iedereen toegankelijk te maken. Ook dus voor niet-leden. Al was het maar om een goede rit of reisweg vast te krijgen van niet-BMW-rijders.
Trouwens, strikt genomen, als ik een door mij uitgestippelde route wil delen met anderen dan moet dat zonder beperking kunnen als ik dat zelf wil.
Ik wil hier zeker geen polemiek uitlokken , maar bij veel motorrijders heeft de BMW-rijder en daaruit ook de BMW-club een elitair, en bij sommigen zelfs een arrogant, imago. Ik denk dat men door zo 'n dingen af te sluiten voor niet-leden , dit gevoel alleen versterkt wordt.
Ik stel een poll voor.
Trouwens, strikt genomen, als ik een door mij uitgestippelde route wil delen met anderen dan moet dat zonder beperking kunnen als ik dat zelf wil.
Ik wil hier zeker geen polemiek uitlokken , maar bij veel motorrijders heeft de BMW-rijder en daaruit ook de BMW-club een elitair, en bij sommigen zelfs een arrogant, imago. Ik denk dat men door zo 'n dingen af te sluiten voor niet-leden , dit gevoel alleen versterkt wordt.
Ik stel een poll voor.
a me mo weg zen

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
GPS routes en roadbooks die door onze leden (organisatoren) worden opgemaakt worden niet ter beschikking gesteld van de niet-leden, tenzij de persoon (organisator) zelf daar de toestemming voor geeft, het is tenslotte zijn idee en uitwerking.
En het moet nu eens gedaan zijn met dat "elitair" en "arrogant" imago... leden en deelnemers aan Club-bijeenkomsten weten wel beter.
Als je je bij ons niet goed voelt, voel je je nergens goed. Deelnemen is weten, anders is het maar geklets.
En neen, je moet niet van adel zijn om lid te worden...

Als je je bij ons niet goed voelt, voel je je nergens goed. Deelnemen is weten, anders is het maar geklets.
En neen, je moet niet van adel zijn om lid te worden...

-
Jo De Paepe
Niet boos worden Jürgen....
Ik begrijp daarentegen het standpunt van Rasse wel, maar heb ook eerbied voor jouw standpunt.
Volgens mij bedoelt Rasse gewoon dat er ook heel wat routes gemaakt worden door niet-clubleden, maar wel forum-geregistreerden.
En naar mijn bescheiden mening gaat het toch over het uitwisselen van informatie onder "vrienden" in tegenstelling tot het opstrijken van lidgelden en dergelijke meer.
Trouwens... kijk eens naar de posts (zinnig of niet... dat laten we in het midden) van de geregistreerde leden tegenover de clubleden....
Mensen die zich 100% clublid voelen hebben de kans om deel te nemen aan clubactiviteiten.... maar een onnozele rit sharen met motorliefhebbers moet toch kunnen.
Op vele sites vindt men tal van routes terug die je free kan downloaden, zonder registratie, lidgeld, verplichtingen....
Niet iedereen kan zich vrijmaken op data van clubactiviteiten... vandaar ook dat niet iedereen clublid wordt... voila... nog een punt.
Een leuke, mooie route delen kan ook op andere momenten, los van clubverbanden- clubverplichtingen...
En als slot... hoe zal je vermijden dat clubleden hun gedownloade routes vrijgeven aan niet clubleden, familie, vrienden...?
En ja... dan voelt het misschien aan als elitair, arrogant, ....
Mvg,
Jürgen (JH)
Ik begrijp daarentegen het standpunt van Rasse wel, maar heb ook eerbied voor jouw standpunt.
Volgens mij bedoelt Rasse gewoon dat er ook heel wat routes gemaakt worden door niet-clubleden, maar wel forum-geregistreerden.
En naar mijn bescheiden mening gaat het toch over het uitwisselen van informatie onder "vrienden" in tegenstelling tot het opstrijken van lidgelden en dergelijke meer.
Trouwens... kijk eens naar de posts (zinnig of niet... dat laten we in het midden) van de geregistreerde leden tegenover de clubleden....
Mensen die zich 100% clublid voelen hebben de kans om deel te nemen aan clubactiviteiten.... maar een onnozele rit sharen met motorliefhebbers moet toch kunnen.
Op vele sites vindt men tal van routes terug die je free kan downloaden, zonder registratie, lidgeld, verplichtingen....
Niet iedereen kan zich vrijmaken op data van clubactiviteiten... vandaar ook dat niet iedereen clublid wordt... voila... nog een punt.
Een leuke, mooie route delen kan ook op andere momenten, los van clubverbanden- clubverplichtingen...
En als slot... hoe zal je vermijden dat clubleden hun gedownloade routes vrijgeven aan niet clubleden, familie, vrienden...?
En ja... dan voelt het misschien aan als elitair, arrogant, ....
Mvg,
Jürgen (JH)
-
TonTon
onlangs heb ik de vraag hier gesteld of ik als niet lid ( niet meer )eens naar zo'n avond kon afkomen , heb er geen énkele respons op gehad , ik kan me toch niet van de indruk ontdoen ( vooral als ik het forum hier veelvuldig lees ) dat het een besloten groepje is....ik heb me trouwens eens van een lid laten "wijsmaken" dat het zo goed als onmogelijk is om als nieuw lid deel te nemen aan de reizen , vooraleer de info bekend wordt gemaakt zijn de reizen al volgeboekt ?
ik vind het forum een fantastisch iets, ik breng er dagelijks veel tijd door , ik lees graag alles en als ik kan helpen dan doe ik het ook , ik kan me dan ook bij Rasse aansluiten i.v.m. het delen van GPS routes.
ik vind het forum een fantastisch iets, ik breng er dagelijks veel tijd door , ik lees graag alles en als ik kan helpen dan doe ik het ook , ik kan me dan ook bij Rasse aansluiten i.v.m. het delen van GPS routes.
-
Relax
Jongens, ik zei het net al: niet zeiken, die discussie is zo afgelebberd als een ouwe tiet, start gewoon een topic, drop er die handel in en blijft dat ding voeren zolang jullie daar zin in hebben. En beperk het dan tot zelf gemaakte ritten, anders krijgen jullie nog vodden met anderen.
Als de club eigen ritten wil beschermen, is dat haar keuze. En jouw keuze of je al dan niet lid wil worden.
Arnold, ik dacht enkele mails met je uitgewisseld te hebben hieromtrent. 'k heb je al uitgenodigd....
In een club komen is altijd in een groep komen die elkaar kent, kost ff tijd en een klein beetje moeite.
Als de club eigen ritten wil beschermen, is dat haar keuze. En jouw keuze of je al dan niet lid wil worden.
Arnold, ik dacht enkele mails met je uitgewisseld te hebben hieromtrent. 'k heb je al uitgenodigd....
In een club komen is altijd in een groep komen die elkaar kent, kost ff tijd en een klein beetje moeite.
Oproep aan eenieder is :
Heb je een mooie route?? Stuur die dan dan "info@gpstracks.nl", met liefst een foto en verhaaltje erbij, en vele andere zullen dan dezelfde trip kunnen gaan genieten....
en dan kan iedereen ze hier downloaden
http://www.gpstracks.nl/
Heb je een mooie route?? Stuur die dan dan "info@gpstracks.nl", met liefst een foto en verhaaltje erbij, en vele andere zullen dan dezelfde trip kunnen gaan genieten....
en dan kan iedereen ze hier downloaden
http://www.gpstracks.nl/
Vergeef mij de woordkeuze.Arnold schreef:onlangs heb ik de vraag hier gesteld of ik als niet lid ( niet meer )eens naar zo'n avond kon afkomen , heb er geen énkele respons op gehad , ik kan me toch niet van de indruk ontdoen ( vooral als ik het forum hier veelvuldig lees ) dat het een besloten groepje is.
Maar wat je schrijft vind ik Bull shit. Aan iedereen die nieuw op het forum komt zal door verschillende mensen een welkomstwoord gericht worden.
Ook de uitnodiging om eens en clubavond bij te wonen wordt regelmatig gepromoot. Ik heb al verschillende keren gelezen dat mensen voorgesteld worden om langs te komen.
Heb ik zelf trouwens ook gedaan en dat is mij super bevallen.
Integreren in een groep en kennismaken, daar moet ge nog altijd zelf de stap voor zetten. Je kan toch moeilijk verwachten dat ze uw polleke gaan vasthouden. Ik ben nog maar twee keer naar een clubavond geweest in De Oase, de eerste keer als niet lid. Daar heeft niemand mij scheef voor bekeken, integendeel zelfs. Ik ben er van overtuigd dat het op andere clubbijeenkomsten net zo is.
Ik stel het in uw ogen mischien een beetje cru maar ik bedoel het zeker niet beledigend in uw richting. Maar stellen dat de club niet openstaat voor niet leden dat vind ik wel wat overdreven.
Op andere fora stellen ze zelfs voor om een bedrag te storten op de rekening van de moderator. Om uit de kosten te komen.
Dat vindt ik erover
Met blijvend vriendelijke groeten,
Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

dat de clubleden openstaan voor niet-club leden kan ik inderdaad alleen maar bevestigen. Op de paasmaandagrit voor het goede doel werden wij met open armen ontvangen en zat de sfeer direct goed.
Maar hier gaat het over het ter beschikking stellen van de gps-routes nietwaar..... en dat ligt blijkbaar nogal delicaat bij enkelen.
Maar hier gaat het over het ter beschikking stellen van de gps-routes nietwaar..... en dat ligt blijkbaar nogal delicaat bij enkelen.
Da's juist JH. Met alle begrip zelfs.JH. schreef:dat de clubleden openstaan voor niet-club leden kan ik inderdaad alleen maar bevestigen. Op de paasmaandagrit voor het goede doel werden wij met open armen ontvangen en zat de sfeer direct goed.
Dat de discutie daar over gaat, daar heb ik geen probleem mee.
Maar dan al direct zeggen dat clubleden elitair zijn ? Daar behoud ik mij het recht om absoluut niet akkoord te zijn.
Als iemand een route moet hebben kan het op verschillende manieren.
Daar hoef je inderdaad geen heisa over te maken.
We kunnen daar beter een pint op gaan pakken in het Beemercafé.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

'k zie geen nut in om lid te worden van de CLUB omdat ik toch moet werken als er clubavonden zijn.
'k Ga ook niet betalen om enkel toegang te krijgen tot een apart forumgedeelte.
Als het is om hun Club-info te verspreiden: waarom niet, als niet lid heb ik daar geen zaken mee.
Zolang het maar geen apart leden-forum wordt.
'k Ga ook niet betalen om enkel toegang te krijgen tot een apart forumgedeelte.
Als het is om hun Club-info te verspreiden: waarom niet, als niet lid heb ik daar geen zaken mee.
Zolang het maar geen apart leden-forum wordt.
Gele: wel snel , niet rap
Arnold, je bedoelt déze vraag ?????Arnold schreef:onlangs heb ik de vraag hier gesteld of ik als niet lid ( niet meer )eens naar zo'n avond kon afkomen , heb er geen énkele respons op gehad , ik kan me toch niet van de indruk ontdoen ( vooral als ik het forum hier veelvuldig lees ) dat het een besloten groepje is....ik heb me trouwens eens van een lid laten "wijsmaken" dat het zo goed als onmogelijk is om als nieuw lid deel te nemen aan de reizen , vooraleer de info bekend wordt gemaakt zijn de reizen al volgeboekt ?

Wel, met alle respect, ik denk dat je dan toch beter het forum moet opvolgen in plaats van ons te bestempelen als 'n "besloten groepje", want niets is minder waar, je hebt wel degelijk antwoord gekregen op je vraag.

En als één iemand het juiste antwoord geeft is dat toch genoeg he, of had je liever dat we met z'n allen antwoorden dat je ook als niet-lid welkom bent om de sfeer eens te komen opsnuiven...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik stel voor dat deze discussie dan wel eens wordt voortgezet bij een frisse pint bij een toch wel iets warmer weer dan vandaag in de Oase. Iedereen die wil is welkom, beste bewijs dat we openstaan voor iedereen is dat er regelmatig mensen over de vloer komen die geen lid zijn en na een paar bezoekjes spontaan lid worden.
Elitair en arrogant zijn we zeker niet. Iedereen is welkom, ik weet niet hoe groot ik het moet schrijven.
Als de mensen mij vragen : "Meneer, vertel me nu eens wat ik voor m'n 33 EUR lidgeld krijg per jaar....?" dan antwoord ik spontaan "Meneer of mevrouw, u krijgt tweemaandelijks een clubjournaal, en de rest maak je gewoon zelf !". Waarop de meesten een nogal speciale gezichtstrek hebben...
Onze Motorclub is in de eerste plaats een "vriendschapsclub" waar er toerritten worden georganiseerd (waar je niet voor moet betalen), waar er maandelijks in je buurt een ontmoetingsavond is voor een gezellige babbel en uitwisseling van nieuwtjes en tips&tricks. Verder heb je de mogelijkheid goedkoop mee te reizen, omdat we met een grote bende reserveren, waardoor de prijzen dalen.
Maar zoals bij een nieuwe biersoort : je moet het eens hebben geproefd om het te weten. Daarom stellen we ook alle ontmoetingsavonden open voor mensen met interesse, alsook hebben we ons huidige forum, die openstaat voor iedereen. Er komt een uitbreiding met een ledenzone, maar zonder dit forum aan te passen.
We zijn BMW rijders voor BMW rijders, en maken geen onderscheid in rang of stand. Uiteraard zijn we dan ook nog "motard" en groeten we iedereen met een gemotoriseerde tweewieler
Wil je meer weten en dit in levende lijve meemaken, ben je steeds welkom !
Over GPS tracks : de tracks van onze "clubritten" zijn een ontwerp van onze organisatoren. Zij beslissen of hun ritten worden vrijgegeven. Hier is de Club open in, ze gaan uiteraard ook naar het "digitale archief" om dan op de toekomstige ledenzone beschikbaar te zijn.
Niet-leden mogen "hun" GPS tracks hier uitwisselen, geen probleem, maar wij gaan deze niet "hosten" op onze server.
Met deze wil ik nog eens een bedankwoordje uitbrengen voor de talrijke organisatoren in onze Club.
Elitair en arrogant zijn we zeker niet. Iedereen is welkom, ik weet niet hoe groot ik het moet schrijven.
Als de mensen mij vragen : "Meneer, vertel me nu eens wat ik voor m'n 33 EUR lidgeld krijg per jaar....?" dan antwoord ik spontaan "Meneer of mevrouw, u krijgt tweemaandelijks een clubjournaal, en de rest maak je gewoon zelf !". Waarop de meesten een nogal speciale gezichtstrek hebben...
Onze Motorclub is in de eerste plaats een "vriendschapsclub" waar er toerritten worden georganiseerd (waar je niet voor moet betalen), waar er maandelijks in je buurt een ontmoetingsavond is voor een gezellige babbel en uitwisseling van nieuwtjes en tips&tricks. Verder heb je de mogelijkheid goedkoop mee te reizen, omdat we met een grote bende reserveren, waardoor de prijzen dalen.
Maar zoals bij een nieuwe biersoort : je moet het eens hebben geproefd om het te weten. Daarom stellen we ook alle ontmoetingsavonden open voor mensen met interesse, alsook hebben we ons huidige forum, die openstaat voor iedereen. Er komt een uitbreiding met een ledenzone, maar zonder dit forum aan te passen.
We zijn BMW rijders voor BMW rijders, en maken geen onderscheid in rang of stand. Uiteraard zijn we dan ook nog "motard" en groeten we iedereen met een gemotoriseerde tweewieler
Wil je meer weten en dit in levende lijve meemaken, ben je steeds welkom !
Over GPS tracks : de tracks van onze "clubritten" zijn een ontwerp van onze organisatoren. Zij beslissen of hun ritten worden vrijgegeven. Hier is de Club open in, ze gaan uiteraard ook naar het "digitale archief" om dan op de toekomstige ledenzone beschikbaar te zijn.
Niet-leden mogen "hun" GPS tracks hier uitwisselen, geen probleem, maar wij gaan deze niet "hosten" op onze server.
Met deze wil ik nog eens een bedankwoordje uitbrengen voor de talrijke organisatoren in onze Club.

Beste mense,
Ik ben sinds gisteren op het forum omdat ik een vraag had over de ABS van een GS (die ik dus gekocht heb).
Een vriend zei me dat ik eens op dit forum moest rondkijken. Ik vond niet onmiddellijk mijn antwoord, dus ik opende een nieuw onderwerp.
Tot mijn verbazing had ik binnen een half uur reeds de antwoorden.
Ik bedankte de mensen en wist te vertellen dat ik achteraf graag zou willen deelnemen aan motorritjes ..... prompt werd me voorgesteld om eens naar zo'n kennismakingsavond te komen (zou graag willen weten wanneer en waar er ééntje is).
Omtrent heel de GPS-issue ga ik me niet uitspreken, maar ik stond verbaasd over hoe open ik ontvangen werd op dit forum. Ik ga nog even afwachten (wil eerst men GS gewoon worden), maar kan goed zijn dat ik achteraf lid zal worden.
Die kennismakingsavond wil ik wel absoluut eens bijwonen .... iemand meer info erover?
Vriendelijke groeten aan allen ....
Hanzieman
Ik ben sinds gisteren op het forum omdat ik een vraag had over de ABS van een GS (die ik dus gekocht heb).
Een vriend zei me dat ik eens op dit forum moest rondkijken. Ik vond niet onmiddellijk mijn antwoord, dus ik opende een nieuw onderwerp.
Tot mijn verbazing had ik binnen een half uur reeds de antwoorden.
Ik bedankte de mensen en wist te vertellen dat ik achteraf graag zou willen deelnemen aan motorritjes ..... prompt werd me voorgesteld om eens naar zo'n kennismakingsavond te komen (zou graag willen weten wanneer en waar er ééntje is).
Omtrent heel de GPS-issue ga ik me niet uitspreken, maar ik stond verbaasd over hoe open ik ontvangen werd op dit forum. Ik ga nog even afwachten (wil eerst men GS gewoon worden), maar kan goed zijn dat ik achteraf lid zal worden.
Die kennismakingsavond wil ik wel absoluut eens bijwonen .... iemand meer info erover?
Vriendelijke groeten aan allen ....
Hanzieman

we op.