Op dinsdagavond, de tweede dag ter plaatse (van de 4), sloeg het noodlot weer eens toe: Panne aan de 1100 S.
D'as natuurlijk zeer onaangenaam om mee te maken, vooral tijdens een verlof.
Wat echter nog veel onaangenamer en onaanvaardbaarder was, is de voorgeschiedenis.
De breuk: verbinding tussen motor en cardanaandrijving volledig in de soep. Ik ben geen technieker en weet dus niet goed wat het onderdeel is, maar het zit ergens direct tussen de motor zelf en de aandrijfarm.
Hij wist direct wat er aan de hand was.
Waarom
Om de 20-25000 Km gaat dit stuk, wat voor hem wil zeggen om de twee jaar.
De eerste maal: grote ongeloof bij BMW, nog maar zelden meegemaakt.
Balans: verlof om zeep en de helft van de werkuren moeten betalen. De rest in garantie omdat dit geen normale breuk was.
De tweede maal: verbijstering, een unicum. Balans: verlof om zeep en volledig in garantie hersteld.
Nu dus de derde keer: reaktie van BMW: te vroeg, de moto is nog onderweg vanuit het Zwarte woud!
Balans: Een zesdaagse reis om zeep, voor hem EN voor ons
Het resultaat is dat hij geen enkel vertrouwen meer heeft in deze motor.
D'as een levensgevaarlijk ding. Beeld U in dat hij, naast zijn pech, ook nog het ongeluk had om dit tegen te komen in een hoge snelheidsbocht, of tijdens een inhaalmaneuver op zeer drukke Duitse autosnelwegen, of in een 360°-haarspeldbocht naast een afgrond
LEVENSGEVAARLIJK
Plots sta je daar, zonder de minste aandrijving
Voor hem mag de dealer (of BMW zelf) die moto houden, hij moet hem niet meer terug. Het vertrouwen, de lol en hieruitvolgend een gevoel van degelijkheid en veiligheid is voor 200% weg.
De laatste jaren was de moto al veel minder op de baan gekomen, juist omwille van de angst die is blijven hangen na de tweede breuk. En nu dit weer.
De moto wegdoen is natuurlijk gemakkelijk gezegt, maar wie gaat dit betalen?
Hij wil hem aan niemand verkopen: dat doe je niet met een "moord"machine.
Maar normaal gezien is deze moto van 6 jaar en zijn weinige Km, toch nog heel wat geld waard. Wie gaat dat vergoeden? BMW
Of zal hij als enkeling, en dus zwakke gebruiker, gewoon in de kou blijven staan
Daarenboven is het niet alleen de kost van de moto, maar zit je ook nog eens met al die dagen verlof voor niets, de hotelkosten, enz. Allemaal moeten betalen zonder daar naar behoren iets voor terug te krijgen. En de rechtstreekse oorzaak hiervan is de moto.
Dit verhaal ZAL en MOET nog een staartje krijgen.
Hopelijk neemt het merk BMW zijn verantwoordelijkheid naar behoren op, en komen ze hem naar behoren tegemoet.
Wordt zeker vervolgt.



