Er rammelt iets...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Yves
Contacteer:

Er rammelt iets...

Bericht door Yves »

Ik heb dus een rammelend geluid bij oneffenheden in de weg (overgangen in beton, klinkers, kasseien, enz...). Denk, na een zoektochtje op het forum en overal eens geklopt te hebben met een rubberen hamer, dat het van de remmen vooraan komt. Als ik daar op klop krijg ik ongeveer hetzelfde geluid als ik heb bij het rijden. Mijn vraag is nu of dit weggaat met de tijd (eigen aan de remmen van een R1150R) of dit zo gaat blijven.

Met dank voor het antwoord.
Yves.
PS: Ik heb nu zo'n 2000 Km.
Iron Gonzo

Re: Er rammelt iets...

Bericht door Iron Gonzo »

Yves schreef:Ik heb dus een rammelend geluid bij oneffenheden in de weg (overgangen in beton, klinkers, kasseien, enz...). Denk, na een zoektochtje op het forum en overal eens geklopt te hebben met een rubberen hamer, dat het van de remmen vooraan komt. Als ik daar op klop krijg ik ongeveer hetzelfde geluid als ik heb bij het rijden. Mijn vraag is nu of dit weggaat met de tijd (eigen aan de remmen van een R1150R) of dit zo gaat blijven.

Met dank voor het antwoord.
Yves.
PS: Ik heb nu zo'n 2000 Km.
kan zijn dat de bussen zijn tussen de schijf en bevestiging
maar op 2000Km is dat wel rap :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Berre

Bericht door Berre »

Waarschijnlijk de remblokjes. Pits uw rem eens een beetje toe als je over een kasseistrook rijdt. Zal dan wel weg zijn...
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Berre schreef:Waarschijnlijk de remblokjes. Pits uw rem eens een beetje toe als je over een kasseistrook rijdt. Zal dan wel weg zijn...
En gaat dat dan weg met den tijd ?

Yves
Berre

Bericht door Berre »

Bij mij blijft het constant. Het zou rammelen omdat de remblokjes afslijten en dan rammelen ze tegen de zuigers (de metalen achterkant klappert tegen de zuigers). Ik dacht er hier ooit een draadje over gelezen te hebben en het zou te maken hebben met veertjes die het remblokje op zijn plaats houden. Ik heb het nu gewoon gelaten maar ga bij de volgende remblokset toch eens uitkijken naar alternatieven.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Niet te ver zoeken... bussen heeft de R1150R niet meer, enkel tot de R1100R zaten zwevende remschijven...

Het rammelen komt hoogstwaarschijnlijk van je "reparatieset" onder je zadel... ik heb dat namelijk ook...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Wel Jurgen, dat was ook mijn eerste idee.
Van dag 1 al had ik dan ook de reparatieset mooi verpakt en alles afzonderlijk in huishoudpapier gewikkeld 8)
Dus daarvan komt het niet.
Groetjes,
Yves
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Heb het gevonden ! :lol:
Het is de linkerkap over de oliekoeler die rammelt (piept). De ene vijs draait zot en daardoor bij elke schok piept dat wat. Het geluid is moeilijk uit te leggen hoor :oops:
Blij dat ik het gevonden heb :P

Toch bedankt voor de reacties.
Yves
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Blij dat je het gevonden hebt en het is opgelost.

Vijsje laten vervangen bij de dealer, onder garantie uiteraard.... en misschien een rubber rondelletje tussensteken....

Groetjes en veel rijplezier :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie