BMW voor + 1.90m 'ers?
Moderator: GVN
BMW voor + 1.90m 'ers?
Ik zou mij binnenkort een bmw willen aanschaffen vanwege de -naar verluidt toch fantastische rij-eigenschappen, ook van wat ik in promo-filmpjes zie en hier en daar opvang van bmw-rijders weet ik gewoon zeker: dat wil ik! Ik had al een bescheiden selectie gemaakt van een aantal modellen maar telkens ik er één vond die mij ideaal in de oren klonk (r1150r/rockster,..) bleek die stomweg té klein te zijn. Heel vervelend dus.
De GS is uiteraard een oplossing, maar ik heb graag de keuze tussen op z'n minst 2 modellen.. Hoe zit het met de Sporttouring modellen (RS, GT,..)?
Cheers
De GS is uiteraard een oplossing, maar ik heb graag de keuze tussen op z'n minst 2 modellen.. Hoe zit het met de Sporttouring modellen (RS, GT,..)?
Cheers
-
J-P
- Contacteer:
Maar je hebt toch keus als je een GS neemt?
- R80GS
- R100GS
-R1100GS
-R1150GS
-R1150GSADV
-R1200GS
-R1200GSADV
Verder is er geen keus,
GSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGSGS
Begrijp je?
Maare, ik ben 1.95 en de GS is perfekt. Ik rij regelmatig op een RT en vind die standaard onderbemeten qua zithouding, ruit is ook te laag waardoor je in de turbulentie zit in welke stand van de ruit ook ... Succes met je keuze (al zal het een GS worden denk ik
)
- R80GS
- R100GS
-R1100GS
-R1150GS
-R1150GSADV
-R1200GS
-R1200GSADV
Verder is er geen keus,
Begrijp je?
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
betaburned
Ik ben zelf 1.93 & zit het meest comfortabel op de RT/GS.
Maar aangezien ik het hele jaar doorrij is het met de RT te doen.
De sporttoerers zijn wel leuk om mee te rijden (althans als het niet iewat glad is), maar ik heb er toch nooit echt comfortabel op gezeten.
Zowel de ST als de GT zaten niet slecht (de RS was mij echt te klein), maar op een RT heb je toch meer plaats.
Maar aangezien ik het hele jaar doorrij is het met de RT te doen.
De sporttoerers zijn wel leuk om mee te rijden (althans als het niet iewat glad is), maar ik heb er toch nooit echt comfortabel op gezeten.
Zowel de ST als de GT zaten niet slecht (de RS was mij echt te klein), maar op een RT heb je toch meer plaats.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Is dat het nieuwe model van de RT waar je het over hebt?J-P schreef:Maar je hebt toch keus als je een GS neemt?
- R80GS
- R100GS
-R1100GS
-R1150GS
-R1150GSADV
-R1200GS
-R1200GSADV
Verder is er geen keus,
Begrijp je?Maare, ik ben 1.95 en de GS is perfekt. Ik rij regelmatig op een RT en vind die standaard onderbemeten qua zithouding, ruit is ook te laag waardoor je in de turbulentie zit in welke stand van de ruit ook ... Succes met je keuze (al zal het een GS worden denk ik
)
Staat eigenlijk voor 't moment bovenaan mijn lijstje dus ik hoop dat het niet tegenvalt als ik er ooit een testrit mee maak.. die ruit op het 2005/2006-model ziet er mij in ieder geval toch een stuk hoger uit dan de vorige versies..
Is 't in feite nie mogelijk om te rijden vanop de passagierszetel want ik voel mij gelijk een beetje gediscrimineerd
.
HONDA CBR1100XX was voor mij de perfecte reismotor, met de beperking van het comfort van een bmw en de off-road eigenschappen van een gs natuurlijk.
Ik rij nu 1200gs maar heb toch een beetje heimwee naar de blackbird.
Ik heb de omschakeling gemaakt omdat ik (zeer) veel reis met de motor. Bij BMW vond ik de GS de enige optie gezien hij het beste in zijn genre is, uitgezonderd de remmen want die trekken op niks in vergelijking met die van een blackbird.
Ik rij nu 1200gs maar heb toch een beetje heimwee naar de blackbird.
Ik heb de omschakeling gemaakt omdat ik (zeer) veel reis met de motor. Bij BMW vond ik de GS de enige optie gezien hij het beste in zijn genre is, uitgezonderd de remmen want die trekken op niks in vergelijking met die van een blackbird.
-
betaburned
Nu, t'is te zeggen, de komende twee weken rij ik nog met een RT 1150 (vorige model).
En dan staat de nieuwe 1200 mij op te wachten.
Ik heb er voor de 1x een verhoogde ruit op laten plaatsen. Het is correct dat dit model RT 1200 in vergelijking met mijn vorige RT's al veel betere bescherming biedt & ik kan ook eens met open helm rijden tot ± 110.
Maar met standaard scherm kijk je nog steeds een goed stukje boven het scherm in hoogste stand & pak je bovenaan nog steeds tegenwind.
Met het verhoogde scherm kan ik volledig uit de wind indien ik wil & bij wat hogere snelheden stel ik het gewoon wat lager af.
Je kan trouwens ook nog spelen met de zadelhoogte zelf.
Wat de rij-capaciteiten betreft ben ik aangenaam verrast geweest van de verbetering van het stuurkarakter van de 1200 ivm de 1150. Dat van de 1200 benadert veel meer de GS & zit maw veel lichter op de hand.
Dit gezegd zijnde, één van mijn maten rijd winter en zomer op een RS 1200 & die is ook 1.92. Om maar te zeggen, elk zijn goesting & waardering.
Daarom is er uiteindelijk maar 1 echte manier om te weten welke moto je het meest aanspreekt -- test rijden!
En dan staat de nieuwe 1200 mij op te wachten.
Ik heb er voor de 1x een verhoogde ruit op laten plaatsen. Het is correct dat dit model RT 1200 in vergelijking met mijn vorige RT's al veel betere bescherming biedt & ik kan ook eens met open helm rijden tot ± 110.
Maar met standaard scherm kijk je nog steeds een goed stukje boven het scherm in hoogste stand & pak je bovenaan nog steeds tegenwind.
Met het verhoogde scherm kan ik volledig uit de wind indien ik wil & bij wat hogere snelheden stel ik het gewoon wat lager af.
Je kan trouwens ook nog spelen met de zadelhoogte zelf.
Wat de rij-capaciteiten betreft ben ik aangenaam verrast geweest van de verbetering van het stuurkarakter van de 1200 ivm de 1150. Dat van de 1200 benadert veel meer de GS & zit maw veel lichter op de hand.
Dit gezegd zijnde, één van mijn maten rijd winter en zomer op een RS 1200 & die is ook 1.92. Om maar te zeggen, elk zijn goesting & waardering.
Daarom is er uiteindelijk maar 1 echte manier om te weten welke moto je het meest aanspreekt -- test rijden!
-
betaburned
Voor ik het vergeet,
Wie zegt dat je niet kan rijden vanop de passagiersstoel?
Als ik lange ritten doe & eens van houding wil veranderen, ga al eens op de tweede zit zitten - met jouw lengte gaat dat perfect.
De andere oplossing die ik spontaan het meest toepas is mijn voeten op de passagierssteunen zetten ipv de pilootsteunen.
Wie zegt dat je niet kan rijden vanop de passagiersstoel?
Als ik lange ritten doe & eens van houding wil veranderen, ga al eens op de tweede zit zitten - met jouw lengte gaat dat perfect.
De andere oplossing die ik spontaan het meest toepas is mijn voeten op de passagierssteunen zetten ipv de pilootsteunen.
-
S.
Met het risico om ter plaatste afgeschoten te worden....een vriend van mij (2m05) heeft net een KTM Adventure gekocht en is niet ontevreden. Het zadel is wel zo hard als een plank maar voor hem is de zithouding is perfect. IK heb een trapje nodig
En een zonnebril want dat oranje is verschrikkelijk....
-
J-P
- Contacteer:
Even tussendoor, waarom geen Pan European in godsnaam want in degelijkheid en probleemloosheid (en dat meen ik) doet die niets onder voor de RT en zeker niet voor de FJR. Ik heb nogal wat Pan ervaring en als ik er geen zou rijden voor m`n werk en ik geen enkele andere motor thuis had kocht ik mij onmiddelijk weer een Pan, duurzaamheid en probleemloos ten top.
J-P