filmen tijdens het rijden

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

p@rick

filmen tijdens het rijden

Bericht door p@rick »

Nadat gebleken is dat het praktisch onmogelijk is om met een gewone videocamera te filmen tijdens het rijden (camera vast gemonteerd op rammount), ben ik gaan zoeken naar een andere oplossing om alsnog wat bewegende beeldjes mee naar huis te brengen na een dagje toeren.
Ik meen een oplossing gevonden te hebben in die kleine cameraatjes zoals op onderstaande foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Deze mini-cameraatjes werken op lage spanning (8 à 12 V) en worden met een gewone cinch-naar-3,5mm-kabel op de analoge ingang van een videocamera aangesloten. Mijn eigen videocamera) zou ik dan meevoeren in mijn tanktas.

Nu is alleen de vraag... wààr kan je deze cameraatjes kopen (liefst in de regio Antwerpen-Sint Niklaas-Mechelen. Via het internet kan je alles kopen, maar ik wil natuurlijk toch wel graag in de winkel eerst eens even proberen of hetgeen ik in gedachten had ook wel effectief werkt...

't Is ook redelijk dringend, want tegen einde van volgende week zou ik graag beginnen filmen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Shulty

Bericht door Shulty »

Koppel heeft dit schitterend opgelost door een externe cameralens op een Ram-mount te monteren, en z'n camera zelf in de tanktas te plaatsen.

Kooooppel, waar zit jeeee :twisted:

Hier zie je het resultaat: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ght=camera

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Scarto

Re: filmen tijdens het rijden

Bericht door Scarto »

p a t r i c k schreef:Nadat gebleken is dat het praktisch onmogelijk is om met een gewone videocamera te filmen tijdens het rijden (camera vast gemonteerd op rammount), ben ik gaan zoeken naar een andere oplossing om alsnog wat bewegende beeldjes mee naar huis te brengen na een dagje toeren.
Ik meen een oplossing gevonden te hebben in die kleine cameraatjes zoals op onderstaande foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Deze mini-cameraatjes werken op lage spanning (8 à 12 V) en worden met een gewone cinch-naar-3,5mm-kabel op de analoge ingang van een videocamera aangesloten. Mijn eigen videocamera) zou ik dan meevoeren in mijn tanktas.

Nu is alleen de vraag... wààr kan je deze cameraatjes kopen (liefst in de regio Antwerpen-Sint Niklaas-Mechelen. Via het internet kan je alles kopen, maar ik wil natuurlijk toch wel graag in de winkel eerst eens even proberen of hetgeen ik in gedachten had ook wel effectief werkt...

't Is ook redelijk dringend, want tegen einde van volgende week zou ik graag beginnen filmen...
MOTO 2000 :?: :roll: 8) :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik heb mijn lenscamera gekocht op 't internet, bij RFConcepts in N. Ierland.
Correcte firma, zeer snelle levering, betaling online via Visa.

Grtz, Philip!

P.S: Wel zeggen dat 't totaalpakket met transport en BTW incl. op 225€ komt.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p@rick

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:YOO

Ik heb mijn lenscamera gekocht op 't internet, bij RFConcepts in N. Ierland.
Correcte firma, zeer snelle levering, betaling online via Visa.

Grtz, Philip!

P.S: Wel zeggen dat 't totaalpakket met transport en BTW incl. op 225€ komt.
Jakkes, ik meen gezien te hebben op 't net dat die cameraatjes al te koop zijn voor +/- 40 euro ? Weliswaar zonder transportkost :?
Greetz,

P@trick
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vergeet niet dat 40€ voor een cameraatje dat uiteindelijk nooit ofte nimmer mooie beelden geeft, en dan toch 225€ aan een detige uit te geven nog altijd 40€ meer is dan wat ik betaald heb :lol:

't Aantal lijnen (iets van een TV-scherm bestaat uit zoveel lijnen ofzo, kweetnijust :? ) op zo een klein prutske zal nooit voldoende zijn om een deftig beeld te hebben, en filmen om zelfs de moto plat voor uwe neus in beeld nog niet te herkennen is ook niet de bedoeling me gedacht :roll:

M.a.w, goedkoop is duurkoop :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

p@rick

Re: filmen tijdens het rijden

Bericht door p@rick »

Martin M. schreef:
MOTO 2000 :?: :roll: 8) :wink:

Gij gaat nie beginnen hé
Greetz,

P@trick
jakke

Bericht door jakke »

Patrick,

Wat heeft bruno er op staan ???
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

ironjakke schreef:Patrick,

Zo eentje als op dat onderste fotootje, en de beelden ervan zijn al bij al vrij behoorlijk te noemen.
Ben dus ook op zoek naar zo eentje, maar 'k heb niet veel tijd meer, 'k moet het nog monteren en uittesten, en tegen vrijdag zou het z'n diensten moeten bewijzen...
Greetz,

P@trick
jakke

Bericht door jakke »

p a t r i c k schreef:
Zo eentje als op dat onderste fotootje, en de beelden ervan zijn al bij al vrij behoorlijk te noemen.
Ben dus ook op zoek naar zo eentje, maar 'k heb niet veel tijd meer, 'k moet het nog monteren en uittesten, en tegen vrijdag zou het z'n diensten moeten bewijzen...
Media Markt in A'pen mischien ??
Ge kunt altijd eerst een belleke doen hé, dan moet ge geen onnodige verplaatsing maken !
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

ironjakke schreef:
p a t r i c k schreef:
Media Markt in A'pen mischien ??
Ge kunt altijd eerst een belleke doen hé, dan moet ge geen onnodige verplaatsing maken !
Da's exact wat ik ga doen, morgen eens naar een paar adreskes bellen, en dan maar zien wie wat in voorraad heeft, en natuurlijk : de prijs ervan.
Greetz,

P@trick
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Opletten met die cameraatjes hé.
De meeste hebben een cmos chip die maar in staat is om 360 horizontale lijnen vast te leggen. Dan kun je wel filmen maar heb je zeer slechte beeldkwaliteit. (is goed om te spioneren maar that's it)

Als je zo'n cameraatje koopt zorg er dan zeker voor dat ze een ccd chip bevat (of cctv) -> veel betere beeldkwaliteit.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Da was't wat ik wou zeggen, oppassen dus :wink:

Ben trouwens eindelijk begonnen met 't bewerken en opslaan van m'n videomateriaal van de Alplutsers, Col de Turini is al volledig bewerkt, nu enkel nog op 't internet krijgen 8)

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

p@rick

Bericht door p@rick »

Het ziet er naar uit dat ik tegen volgende week zo'n cameraatje op de moto niet geinstalleerd, aan de praat en uitgetest ga krijgen, zeker niet omdat eigenlijk niemand ze in voorraad heeft liggen, en bestellen duurt altijd een aantal dagen......
Dit geeft me natuurlijk wél de tijd om alles nog eens méér op 't gemak te bekijken, en dan te oordelen wat ik wel of niet ga doen.
Toch iedereen bedankt voor 't reageren.
Greetz,

P@trick
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Koppel!! schreef:Ben trouwens eindelijk begonnen met 't bewerken en opslaan van m'n videomateriaal van de Alplutsers, Col de Turini is al volledig bewerkt, nu enkel nog op 't internet krijgen 8)
Verdomme, 'k mag al volledig herbeginnen :evil:
Een goede raad voor ieder die z'n filmpjes op PC wil bewerken, doe 't niet met Windows Movie Maker, of als ge 't doet werkt 't dan volledig af, maar probeert niet om 't halverwege op te slaan, want bij 't terug openen van uw bestand herkent da kl##teprogramma niks meer van video, alhoewel de audio perfect werkt, maar dus zonder beeld, nonde'&é"à§ùµ^$dedju :x

Twee uur werk voor niks dus, miljaar, 'k ga dan nu maar is proberen om 't goe te krijgen, PC's hè, een gemak als 't goe werkt, maar als 't ding z'n kuren heeft... :roll:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Een goede raad voor ieder die z'n filmpjes op PC wil bewerken, doe 't niet met Windows Movie Maker, of als ge 't doet werkt 't dan volledig af, maar probeert niet om 't halverwege op te slaan, want bij 't terug openen van uw bestand herkent da kl##teprogramma niks meer van video, alhoewel de audio perfect werkt, maar dus zonder beeld, nonde'&é"à§ùµ^$dedju :x

Twee uur werk voor niks dus, miljaar, 'k ga dan nu maar is proberen om 't goe te krijgen, PC's hè, een gemak als 't goe werkt, maar als 't ding z'n kuren heeft... :roll:

Grtz, Philip!
Om't uit je camera te halen is moviemaker 2 heel goed.
Voor de verwerking is Adobe Premiere Pro 2 DE MAX (maar wel duur :wink: )
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
p@rick

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:Ben trouwens eindelijk begonnen met 't bewerken en opslaan van m'n videomateriaal van de Alplutsers, Col de Turini is al volledig bewerkt, nu enkel nog op 't internet krijgen 8)

Grtz, Philip!

Ik doe alle montagewerk gewoon met iMovie, een eenvoudig maar doeltreffend programmaatje dat gratis bij Apple-computers geleverd wordt. Nog nooit problemen mee gehad...
Greetz,

P@trick
TonTon

Bericht door TonTon »

ik heb hier een uitstekend programma liggen voor videobewerking : Magix Video Deluxe mét Nederlandse handleiding , mag weg , doe eens een bod.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik ga 't morgenavond nog is proberen, en dan zien of 't lukt.

Ik ga eerst nu 't kortste stuk doen, nml. da van Shulty en mij langs 't meer van Castillon :twisted:

Heb al wa leuke, aan de sfeer van 't moment aangepaste muziek gevonden da bij da filmpje gaat, 't zal wa worden :lol:

@ Shutly, iets op tegen dat ik 't is probeer op internet te smijten, mijn madam vond dat 't nog goe meeviel (maar ze kent mij hè) :wink:

Als 't morgen nog niet lukt, dan wil ik de aanschaf van een deftig programma wel is overwegen.
@ Arnold, stuur me is een PM'ke met de nodige uitleg aangaande dat programma, en uwe vraagprijs, als ge zo vriendelijk wilt zijn :)

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

MEC Laaglandlaan Merksem, Geronika Westmalle en Turnhout verkopen deze zeker.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allé, goe nieuws, 't maken van het filmpje is perfect geslaagd, 't heeft wel ong. in totaal twee 'n half uur geduurd eer alles in orde was, kwestie van de juiste muziek te zoeken, te snijden en plakken in 't filmpje, nog wat tekst te voorzien e.d, maar 't resultaat is best ok :P

Nu nog is zoeken hoe ik 't op 't net krijg, 'k ga waarschijnlijk een soort account moeten openen bij Videogoogle, en 't daar droppen, 'k zal nog wel zien :roll:

Soit, ik hou jullie zeker op de hoogte :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

sprint

Bericht door sprint »

Allé, goe nieuws, 't maken van het filmpje is perfect geslaagd, 't heeft wel ong. in totaal twee 'n half uur geduurd eer alles in orde was, kwestie van de juiste muziek te zoeken, te snijden en plakken in 't filmpje, nog wat tekst te voorzien e.d, maar 't resultaat is best ok :P

Nu nog is zoeken hoe ik 't op 't net krijg, 'k ga waarschijnlijk een soort account moeten openen bij Videogoogle, en 't daar droppen, 'k zal nog wel zien :roll:

Soit, ik hou jullie zeker op de hoogte :wink:

Grtz, Philip!
Hoeveel Mb is dat filmpje?

Anders kan je dat op de 50 Mb vrije webruimte zetten die normaal iedereen bij zijn provider heeft staan. :wink:
Marnix.

Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Awel hé, 't is een filmpje va iets meer dan negen min. en 't is 91,7Mb groot, dus da zal ni lukken zekers :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

't is gelukt, Hier klikken om te kijken ,have fun :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

sprint

Bericht door sprint »

't is gelukt, Hier klikken om te kijken ,have fun :wink:

Grtz, Philip!
Goe gereden :lol:, dat is pas fun zeg.
In het begin van het filmpje dacht ik dat Relax er ook bij was :lol: :lol: 8)
Marnix.

Afbeelding
Plaats reactie