Throttlemeister

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Opa

Throttlemeister

Bericht door Opa »

Hi all,

Ik ben van plan om de throttlemeister uit de VS te bestellen. Heeft iemand hier daar ervaring mee :) ?
Zijn er mensen met de "heavy" versie?

Groet
Paul
jakke

Re: Throttlemeister

Bericht door jakke »

Opa schreef:Hi all,
Ik ben van plan om de throttlemeister uit de VS te bestellen. Heeft iemand hier daar ervaring mee :) ?
Zijn er mensen met de "heavy" versie?
Groet
Paul
Hé Paul,

Omdat ik graag wat bijleer, had ik graag geweten wat een Throttlemeister is ??

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Warning!!!
As with any part or accessory on a motorcycle, improper installation and/or use of the Throttlemeister could cause SERIOUS INJURY or DEATH.
dit zijn de eerste woorden over het gebruik er van.

:?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

avrider schreef:Eventjes googlen...
http://www.throttlemeister.com/tm.html
Thnkx Avrider, :wink:
Wou ik nog doen, maar eer ge alles alweer gelezen hebt hier op het forum,zijt ge al een tijdje zoet hé. :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Opa

Bericht door Opa »

Awel, de throttlemeister is een mechanische cruise control. Je vervangt de endgewichten op je stuur en de rechter kun je in of uitdraaien en daarmee de gashendel "vastzetten" zodat je af en toe ook je rechterhand kan ontspannen :P

Mijn stuurgewichten zien er niet meer uit ( roest en zo) en die wil ik dus vervangen.

Groet
Paul
jakke

Bericht door jakke »

Opa schreef:Awel, de throttlemeister is een mechanische cruise control. Je vervangt de endgewichten op je stuur en de rechter kun je in of uitdraaien en daarmee de gashendel "vastzetten" zodat je af en toe ook je rechterhand kan ontspannen :P
Groet
Paul
Ik heb het gezien op de link van Avrider.
Lijkt mij idd toch wel een beetje gevaarlijk.
Me dunkt dat het niet vanzelf los komt bij het remmen of gas terug nemen?
Of vergis ik mij daar in ??
Afbeelding
Opa

Bericht door Opa »

Nee Jakke, da's correct. Komt niet automatisch los. Is een beetje hetzelfde systeem als de cruise control van Wunderlich (ik vind cruise control eigenlijk het verkeerde woord ervoor).

Deze "oplossing" is bedoeld om tijdens lange ritten ook even je rechterhand te kunnen ontspannen zonder direct te moeten stoppen :wink:

Tja, motorrijden is net zo gevaarlijk als je zelf wil dus dat zal ook wel voor dit ding gelden. Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft :)
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb zo'n cruise control van Wunderlich die ik gebruik op lange autosnelwegritten. Ik ben er eigenlijk best wel tevreden van. Het vergt wel wat oefening om het ding juist in te stellen zodat het gashendel niet vanzelf terugkeert maar ook nog zonder al te veel kracht te moeten zetten manueel terug te draaien is, maar eens je de feeling hebt is het wel een handig ding.
Relax

Bericht door Relax »

IRON GONZO schreef:
Warning!!!
As with any part or accessory on a motorcycle, improper installation and/or use of the Throttlemeister could cause SERIOUS INJURY or DEATH.
dit zijn de eerste woorden over het gebruik er van.

:?
Nop. Over het foutief installeren en/of gebruiken. Da's toch met zowat alles zo?

Ik heb een TravelLock, maar het principe lijkt me identiek, gekocht omwille van volleypijntjes. Je kan 'm, door zijn minder vlotte wijze van gebruiken, niet benutten op wegen met veel verkeer of bochten, 't is dus zoals FTP zegt, vooral autowegen. Hij haalt terecht aan dat je een beetje feeling nodig hebt om het ding in te stellen. Je draait 'm dicht met pink en ringvinger of zo, de rest moet op je gas blijven om die snelheid aan te houden. Je moet 'm dus net op het moment dat je een constante snelheid rijdt kunnen vastdraaien, zoniet ga je versnellen of vertragen. Hou er ook rekening mee dat bergop en bergaf trager of sneller betekenen.
Je kan redelijk makkelijk het systeem overrulen door, als ie "vast" zit, je gas dicht of open te draaien.

Ik dacht dat de mijne bij montage licht aangepast is om de spullen van de handvatverwarming niet te beschadigen. Gaatje bijgeboord of zoiets. Kan enigszins anders zijn voor de TM.
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

wel Opa Paul, ( paulrt van het m&t-forum ?) ik gebruik daar een rubberen ring voor. ( alleen maar voor lange stukken autoweg met weinig verkeer ) Het is veel ontspannender voor je rechterhand.
Het enige nadeel, en dat geldt dan ook voor die "cruisecontrol" van Wunderlich of voor die trottledinges, is dat er in een heuvelachtig landschap steeds verschil in snelheid is tussen bergop en bergaf.
Als je alleen rijdt niet erg maar met anderen is het wel wat vervelend.
Relax

Bericht door Relax »

Werkt voor zover ik al hoorde evengoed en is véééééél goedkoper.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Zo'n rubber ring :? ..ik wou dat ook eens proberen... Had een afdichtring uit een sanitairafvoer gebruikt. Toen ik hem terug opzij wou rollen verschoof mijn gas en ging ik er als een speer vandoor... als ge dan aan uw koppeling komt dan hoort ge wat :shock: Kortom, dat spel vloog er direct weer af.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Relax

Bericht door Relax »

De waarschuwing in de handleiding van de TM telt ook voor de rubberen ring.
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Ik heb hier een paar dagen (weken) geleden een topic gestart over een groepsaankoop van de TM. Ginder info gevraagd en wat blijkt: dat ding zou niet te monteren zijn als je handvatverwarming hebt. Althans voor een K1100LT. Of je moet een bijna identiek model als van Wunderlich bestellen. Heb dus maar zo een Wunderlich besteld en dat werkt prima.
Er is in Nederland ook een verdeler van TM, adres staat ergens op hunne site.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Opa

Bericht door Opa »

Ok gents, dat zijn tenminste tips. Alhoewel die ring mij niet iets lijkt. Is wel goedkoper maar dan heb ik mijn sturrgewichten niet mee vervangen. En dat is ook met Wunderlich CC zo. (nee, ik ben geen PaulRT)

Relax, je hebt gans gelijk. Zelfs ademhalen is gevaarlijk als je het verkeerd doet :wink: (onder water bevoorbeeld) dus dat zal wel loslopen. Zal wel een verplichte waarschuwing zijn om de aansprakelijkheid af te wimpelen.

Die berg op hoef je hem niet te gebruiken dus dat vind ik eigenlijk geen bezwaar. Ik wil hem hebben voor de autostradekilometers en daar werkt het principe lees ik. Ik zal overigens die Nederlandse verdeler opzoeken.
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Bij mijne vorige (K100RT - nu diene van Chichiwawa) zat er onderaan de gashendel een vijske-met-ressort waarmee ge de hendel kom blokkeren.
'k Heb dat een paar keer gebruikt (op lange ritten) en vond da wel handig.
Dat spande genoeg om de hendel in de stand te houden en gas lossen vergde ni veel inspanning.
jakke

Bericht door jakke »

Opa schreef: Zelfs ademhalen is gevaarlijk als je het verkeerd doet :wink: (onder water bevoorbeeld)
Bedankt voor den tip !!
Ik ga dat direct tegen mijn vissen zeggen. :lol: :wink:
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

ironjakke schreef:
avrider schreef:Eventjes googlen...
http://www.throttlemeister.com/tm.html
Thnkx Avrider, :wink:
Wou ik nog doen, maar eer ge alles alweer gelezen hebt hier op het forum,zijt ge al een tijdje zoet hé. :lol: :lol: :lol:
Awel Jakke, "alles van dit forum", da's nog niks, ik peins dat ik al alles van het hele internet gelezen heb, ik kwam begot net uit op deze site :

http://www.1112.net/lastpage.html
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jo

Bericht door jo »

Je kan ook een zo'n power stunt wheel gebruiken.
Zat enige tijd geleden in elke chipszak. Past perfect rond het stuurgewicht van mijn k1100 en tijdens de lange autostrade-ritten doet dit net hetzelfde voor geen geld.
Misschien eens rommelen in de speelgoeddozen van de kinders.
Ik heb er een klein voorraadje van aangelegd.
Op de kleinere baantjes gebruik ik het natuurlijk niet maar op de langere ritten kan je zo de rechterhand eens losschudden. Heeft mij nog nooit in gevaarlijke situaties gebracht.
Relax

Bericht door Relax »

Da's hetzelfde principe als die rubberen ring, m.i.

Opa, betreffende die bergop: ik bedoel op een autosnelwel (lekker makkelijk met hand beetje leunend) die ook wel 'ns een keer op en neer gaat. Je voelt 'm versnellen op bergaf en vertragen op bergop. In groep is dit niet leuk. Alleen geen probleem, behalve als je te traag zou gaan rijden. Dan kan je makkelijk je gashendel iets gaan doordraaien, tot boven, om 'm dan weer in de goeie stand te brengen.

O ja, het gebruik van dat ding kan op twee manieren:

* je draait je gas in gewenste stand (bepaalde snelheid aanhouden) en draait dan de TM vast (niet echt makkelijk)
of
* je draait je TM vast als je je gewenste gasstand ongeveer benadert en je gaat dan pas de gashendel corrigeren (véél makkelijker).
I respect your opinion. But I don't give shit.
Opa

Bericht door Opa »

Hee Relax,

Thanx voor de tip. Ik heb inderdaad de throttlemeister vandaag besteld dus ik ben benieuwd. Zal hier mijn ervaringen opschrijven.
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Het leuke aan zo'n control (TM, TravelLock of Vista) is wanneer je een collega voorbijgaat op de autosnelweg, en je zwaait eens even met je rechterhand. "KIJKEN dat ze doen" :wink:
Relax

Bericht door Relax »

:lol: :lol:

Idd, altijd fun. Of ff naast rijden bij lekker weer, duim opsteken en naar boven wijzen. Snappen zelden hoe je't doet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
erteetje

Bericht door erteetje »

Ik heb gisteren bij de hobbyist in hunsel zo een cruise control gehaald voor mijn bmw r1100rt. Was in een wip geplaatst en werkt erg goed. Kostte me 69 euro. Stainless en goed afgewerkt. Groeten
Plaats reactie