Neen, gewoon de zoekfunktie Olie of allerhande aanverwanten waar olie in voorkomt eens uitproberen en wedden dat je vraag zo zal opgelost zijn. Wel een broek met knielappen voorzien anders na 20 keer zitten je knieën erdoor.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Ik heb nog een vraagje, als naar het controle venstertje van de olie kijk tot hoever moet er olie te zien zijn.
Groetjes Xavier1
Ik weet niet hoe goed uw ogen zijn, maar ik zie van op zes meter nog of alles ok is
Nog een vraagje: vanwaar die 1 achter xavier? Omdat er al zo ene was? Maar dan ben jij toch 2, nietwaar?
Wen er al maar aan, ik dacht vroeger ook dat BMW-rijders ernstige en serieuze mensen waren, forget it, ik ben er nog maar drie tegengekomen
Ik heb nog een vraagje, als naar het controle venstertje van de olie kijk tot hoever moet er olie te zien zijn.
Groetjes Xavier1
Ik weet niet hoe goed uw ogen zijn, maar ik zie van op zes meter nog of alles ok is Nog een vraagje: vanwaar die 1 achter xavier? Omdat er al zo ene was? Maar dan ben jij toch 2, nietwaar?
Wen er al maar aan, ik dacht vroeger ook dat BMW-rijders ernstige en serieuze mensen waren, forget it, ik ben er nog maar drie tegengekomen
Groetjes Xavier1
Ik weet niet hoe goed uw ogen zijn, maar ik zie van op zes meter nog of alles ok is
Nog een vraagje: vanwaar die 1 achter xavier? Omdat er al zo ene was? Maar dan ben jij toch 2, nietwaar?
enhebje ze nog zelf alle vijf?
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Groetjes Xavier1
enhebje ze nog zelf alle vijf?
Niet echt, maar als wij twee samenleggen, dan lukt het wel
Eigenlijk moet 't xavier 3 zijn, en ik ben nummer 2... oudere forummers herinneren zich nog de andere Xavier uit Lueven, ook met RT... is helaas van den aardbol verwdenen?
Xavier schreef:Eigenlijk moet 't xavier 3 zijn, en ik ben nummer 2... oudere forummers herinneren zich nog de andere Xavier uit Lueven, ook met RT... is helaas van den aardbol verwdenen?
op internet is zeeeeer veel te vinden
goed zoeken (soms tot vervelens toe) doet veel deuren open gaan
en de mijne is al lang uit garantie
van 97 en 137000Km
Xavier1,
Ik denk (hoop!) dat je uit de diverse antwoorden hierboven wel het essentiële kan vinden wat je moet weten (de rest is "literatuur").
Eén ding: als er TE VEEL olie is in je motor (wat dus bij mij het geval was), dan bedekt de olie het hele venstertje en zie je dus NIKS, want je hebt geen "horizont". Je moet in dat geval aan een (goede, sterke) vriend vragen de motor over te hellen naar de andere kant dan het venstertje. En dan zal je zien dat er een horizontale lijn (het niveau van de olie) voorbij je venstertje komt...
Ik heb voor het ogenblik, na bijna 1000 km, het punt bereikt waar er de "horizont" nèt onder de bovenste ronding van het venstertje is (op horizontale ondergrond, de motor op de middenbok).
En maak je vooral geen zorgen als je vindt dat dit "venster" systeem van BMW slecht is: ik vind dat ook. Leve de peilstok!
Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
LOMAX schreef:Ik weet niet hoe goed uw ogen zijn, maar ik zie van op zes meter nog of alles ok is
Xavier schreef:Eigenlijk moet 't xavier 3 zijn, en ik ben nummer 2... oudere forummers herinneren zich nog de andere Xavier uit Lueven, ook met RT... is helaas van den aardbol verwdenen?
PabloElFlamenco schreef:
En maak je vooral geen zorgen als je vindt dat dit "venster" systeem van BMW slecht is: ik vind dat ook. Leve de peilstok!
Ik vind het een perfect systeem. Af en toe eens kijken na een rit en als het steeds onderin blijft hangen wat bijvullen. Beter dan dat gehannes met een peilstokje