Lek hoofdremcilinder: revisiekit
Moderator: GVN
Lek hoofdremcilinder: revisiekit
Uit de hoofdremcilinder van m'n K75S lekken na een rit een paar druppels remvloeistof. Is er een soort revisiekit beschikbaar en hoe begin ik daar aan? Dank aan alle techneuten... 
-
Iron Gonzo
ik hoop dat dit u al verder helpt.
ik denk wel dat er een revisiekit bestaat.
andere K specialiesten zullen u daar wel op antwoorden

ik denk wel dat er een revisiekit bestaat.
andere K specialiesten zullen u daar wel op antwoorden

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
flyingbrick
Bij Ludwig kan je het wel krijgen voor de K100/4, maar blijkbaar niet voor de K75
http://www.ludwig-tuning.de/pi-15807143 ... egoryId=71
Probeer eens bij de Hobbyist, daar heb je een goeie kans.
http://www.hobbyist.nl/info.php
http://www.ludwig-tuning.de/pi-15807143 ... egoryId=71
Probeer eens bij de Hobbyist, daar heb je een goeie kans.
http://www.hobbyist.nl/info.php
-
Iron Gonzo
heeft enkel uw achterem een probleem of ook de voorem.
ik heb daar ook mooie afbeeldingen van.
kan je wat meer info geven over de k75S, daar in mijn boek iets staat van andere uitvoering.
mischien eens een detail fotos van de betreffende pomp hier neerzetten?
moest het niet lukken mag je de fotos doorsturen, dan post ik ze wel
ik heb daar ook mooie afbeeldingen van.
kan je wat meer info geven over de k75S, daar in mijn boek iets staat van andere uitvoering.
mischien eens een detail fotos van de betreffende pomp hier neerzetten?
moest het niet lukken mag je de fotos doorsturen, dan post ik ze wel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb de remcilinder helemaal uit mekaar gehaald en uitgekuist. Er zat wat 'gruis' in. Heeft er iemand van jullie dit ooit zelf gedaan? Was de cilinder toen ook vervuild of is dit abnormaal?
Wat me verontrust is dat in de clinder kleine putjes en onregelmatigheden te zien zijn, voornamelijk aan de voorzijde (zijde rempedaal). Ik twijfel of dit voor de twee dichtingen is of er tussenin. In het laatste geval vrees ik dat ik een nieuwe remcilinder nodig heb en dat een revisiekit niet zal volstaan.

Wat me verontrust is dat in de clinder kleine putjes en onregelmatigheden te zien zijn, voornamelijk aan de voorzijde (zijde rempedaal). Ik twijfel of dit voor de twee dichtingen is of er tussenin. In het laatste geval vrees ik dat ik een nieuwe remcilinder nodig heb en dat een revisiekit niet zal volstaan.

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik kan alleen maar volgende zeggen ; toen ik mijne RT kocht (okkazie) had ie ong. één jaar nauwelijks gereden (de eigenaar had geen tijd) en merkte ik dat de voorrem-hendel bleef hangen bij het ehhhh remmen (de hendel veerde niet terug...)
B Demeyer (van 't forum) heeft toen de zieke deskundig geopereerd, de remolie die we aftapten was bijna mayonnaise...wat een smurrie...hebben alles netjes gekuist en verse remolie (wat een kleurverschil met de afgetapte olie
) ingedaan en sindsdien alles OK
Moraal => bezuinig NOOIT op de remolie, ververs deze één maal per jaar
Mss beetje off topic
B Demeyer (van 't forum) heeft toen de zieke deskundig geopereerd, de remolie die we aftapten was bijna mayonnaise...wat een smurrie...hebben alles netjes gekuist en verse remolie (wat een kleurverschil met de afgetapte olie
Moraal => bezuinig NOOIT op de remolie, ververs deze één maal per jaar
Mss beetje off topic
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Mijn tip/
: Koop maar gewoon een nieuwe hoofdrem-cilinder compleet, kosten in NL ca. 95 euro, want als er al gruis uit kwam, krijg je dat m.i. niet meer goed.
Heb zelf met die van mij ook lopen 'knoeien'; dacht iedere keer dat ik alle vuil eruit had, en stond dan 20 km. verder met een rem hélemáál vast, geen cm. meer voor- of achteruit.
Er zit namelijk een 0,8 mm retour-kanaaltje in, waar je niet bijkomt.
Als deze dichtslibt met 'gruis' is het gedaan.
Dus spaar je een hoop ergenissen, en koop liever een nieuwe
Ben het overigens helemaal eens met bovenstaande schrijver: Bespaar nooit op rem-vloeistof. (Die van mij had járen stilgestaan bij de vorige eigenaar, en dat is ook funest!!!)
Succes,
Mathé
Heb zelf met die van mij ook lopen 'knoeien'; dacht iedere keer dat ik alle vuil eruit had, en stond dan 20 km. verder met een rem hélemáál vast, geen cm. meer voor- of achteruit.
Er zit namelijk een 0,8 mm retour-kanaaltje in, waar je niet bijkomt.
Als deze dichtslibt met 'gruis' is het gedaan.
Dus spaar je een hoop ergenissen, en koop liever een nieuwe
Ben het overigens helemaal eens met bovenstaande schrijver: Bespaar nooit op rem-vloeistof. (Die van mij had járen stilgestaan bij de vorige eigenaar, en dat is ook funest!!!)
Succes,
Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.