Garmin 2820 verzameltopic

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

StijnB
Contacteer:

Garmin 2820 verzameltopic

Bericht door StijnB »

Misschien handig om de eerste indrukken en problemen te centraliseren betreffende de 2820.

Nieuwe zaken:
- bluetooth (zowel voor muziek als voor handsfree bellen)
- mp3 support
- 10000 trackpoints in plaats van 2000 met de 2610/2720

Probleem dat ik zeker al heb:
Ik kan mijn GSM en bluetooth oortje (ik heb nog geen helm-inbouw-kit) laten verbinden met de GPS en telefoneren of telefoons aannemen maar .... van de 3 keer dat ik dat gedaan heb had ik hetzelfde probleem -> de GPS loopt vast. Je kan blijven bellen en zo, die verbinding blijft maar geen enkele knop werkt nog en ook het touch-screen is niet meer te gebruiken ... GPS afzetten en terug opzetten was de enige oplossing.

GPS: 2820
GSP: 6021
oortje: iets goedkoop van logitec

Opmerking:
Voor dat geld mocht daar van mij zeker USB 2 in gestoken hebben ...
GS 1200
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Heeft er iemand informatie over de " XM radio ontvanger"?
GS 1200
jakke

Bericht door jakke »

Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen hoor, maar ik snap nog steeds niet waarom er een BT oortje nodig is om via de BT funktie van de GPS te bellen.
Ik was gisteren in een situatie dat ik absoluut handenvrij moest kunnen bellen. dan gebruik ik een BT oortje, in dit geval een oortje van Motorola.

Als ik een GPS heb met BT, hoor ik toch via een headset die verbonden is met de GPS de telefoon ?

Als ik geen headset heb, dan gebruik ik een BT oortje zoals eerder geschreven. Het lijkt mij niet echt logisch om twee BT apparaten tegelijkertijd te gebruiken.
Zoals ik het nu lees, gebruik je een BT oortje dat de signalen via de GPS opvangt, die dan weer verbonden is met de telefoon.
Terwijl je aan één apparaat al genoeg hebt.
Dat de GPS vastloopt is mischien te wijten aan het feit dat één van de funkties gestoord wordt door het gebruik van twee BT accessoires.
Mogelijk zijn deze problemen van de baan als je een headset gebruikt die wel de verschillende funktie's tegelijkertijd aankan.

Is mijn gedacht er over hé. Ff overwegen wat de oorzaak kan zijn voor het toestel in te negatief daglicht te zetten. :wink:
:lol:
Laatst gewijzigd door jakke op 28 jun 2006, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Patrick V

Bericht door Patrick V »

stbie,
Ik kan mijn GSM en bluetooth oortje (ik heb nog geen helm-inbouw-kit) laten verbinden met de GPS en telefoneren of telefoons aannemen maar .... van de 3 keer dat ik dat gedaan heb had ik hetzelfde probleem -> de GPS loopt vast. Je kan blijven bellen en zo, die verbinding blijft maar geen enkele knop werkt nog en ook het touch-screen is niet meer te gebruiken ... GPS afzetten en terug opzetten was de enige oplossing.
Dit lijkt sterk op het probleem met het IR-oog. 2610, 2720 en 2820 hebben volgens mij allemaal hetzelfde IR-oog. Dat oog is overgevoelig voor zonlicht en veroorzaakt soms storingen. Schakel het IR-oog eens uit misschien is dat de oplossing voor je probleem.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Nope. Het IR probleem is vanaf de 2720 opgelost. De afstandsbediening van een 2620 zal ook niet werken op een 27 -of 2820
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Jake

Bericht door Jake »

Zoals al te lezen in een ander topic heb ik mijn 2820 na 3 dagen mogen afgeven aan fluppie die hem terug naar Formar moest brengen wegens problemen.
Zowel fluppie als Formar weten niet hoe de problemen zijn ontstaan, ze vermoeden door het overzetten van muziek naar de gps maar zoals ik al zei het is een vermoeden.

Problemen waren het niet kunnen inschakelen van de bluetooth en een deel kaarten die geblokeerd waren.

Na optreden van fluppie 1 dag later een splinternieuw gps gekregen van Formar waarvoor nog een dikke mercie aan fluppie en ook bedankt voor de korte rondleiding in leuven, je had gids moeten zijn inplaats van docent :lol:

Vandaag ook in een speciaalzaak geweest van navigatie en communicatie om een module voor mijn autocom en daar vertelden ze dat autocom een module zal maken waarmee je de BT zal kunnen gebruiken op een autocom headset.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Gids in Leuven, dat lijkt me nog iets Jake, als ik geen GPS'n meer verkoop kan ik daarmee beginnen, misschien is de combinatie van beiden wel mogelijk, we zien wel :D :D :D
Aan iedereen een prettige vakantie ik verdwijn vanaf zaterdag een tijdje van dit forum.

Geniet er van allemaal

Fluppie
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

ironjakke schreef:Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen hoor, maar ik snap nog steeds niet waarom er een BT oortje nodig is om via de BT funktie van de GPS te bellen.
Ik was gisteren in een situatie dat ik absoluut handenvrij moest kunnen bellen. dan gebruik ik een BT oortje, in dit geval een oortje van Motorola.

Als ik een GPS heb met BT, hoor ik toch via een headset die verbonden is met de GPS de telefoon ?

Als ik geen headset heb, dan gebruik ik een BT oortje zoals eerder geschreven. Het lijkt mij niet echt logisch om twee BT apparaten tegelijkertijd te gebruiken.
Zoals ik het nu lees, gebruik je een BT oortje dat de signalen via de GPS opvangt, die dan weer verbonden is met de telefoon.
Terwijl je aan één apparaat al genoeg hebt.
Dat de GPS vastloopt is mischien te wijten aan het feit dat één van de funkties gestoord wordt door het gebruik van twee BT accessoires.
Mogelijk zijn deze problemen van de baan als je een headset gebruikt die wel de verschillende funktie's tegelijkertijd aankan.

Is mijn gedacht er over hé. Ff overwegen wat de oorzaak kan zijn voor het toestel in te negatief daglicht te zetten. :wink:
:lol:

Misschien ligt de verwarring in mijn benaming "oortje" --> hiermee bedoel ik een BT ding dat aan mijn oor hangt en waar ook een microfoon inzit.
bedoel je met headset een koptelefoon en microfoon via draad? Want op de moto is dat niet zo handig en wil ik dat ook draadloos via BT?

Misschien ben ik niet helemaal mee ... maar is het niet logisch dat je zowel he oortje als je GSM laat verbinden met de GPS om op die manier te bellen?

Het is niet dat mijn oortje zowel met de GSM als met de GPS verbonden is, de GPS heeft gewoon connectie met de GSM en het oortje. Ik dacht dat dat de logische manier van werken was ... misschien vergis ik mij?

Dus ... verbindingen die gemaakt worden
GPS <--> oortje
GPS <--> GSM

Dan hoor je ook de gesproken commando's en de mp3 muziek via het oortje
GS 1200
jakke

Bericht door jakke »

Dan ligt het misverstand bij mij. :oops:
Ik dacht dat je de GSM rechtstreeks met zowel het oortje als met de GPS verbinding liet maken, wat uiteraard voor verwarring zou kunnen zorgen in de toestellen. :wink:
Afbeelding
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Dju .. ik hoopte al stilletjes dat ik echt iets fout deed dat het probleem zou kunnen verhelpen :?
GS 1200
jakke

Bericht door jakke »

stbie schreef:Dju .. ik hoopte al stilletjes dat ik echt iets fout deed dat het probleem zou kunnen verhelpen :?
:lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

By the way ... heb jij hetzelfde probleem al gezien? Een lock-up bij het gebruik van de gsm en BT functionaliteiten?
GS 1200
jakke

Bericht door jakke »

stbie schreef:By the way ... heb jij hetzelfde probleem al gezien? Een lock-up bij het gebruik van de gsm en BT functionaliteiten?
Nope, geen gedacht van. :wink:
Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

ik heb ook geen problemen met de telefoon en BT

Fluppie
Jake

Bericht door Jake »

Met mijn nieuwe toestel (2de 2820) ook geen probleem meer.
Gisteren vanuit de wagen gebeld met mijn zus en het gesprek van 15 minuten verliep vlekkeloos.
Wel nog niet getest op de motorfiets omdat er (helaas) nog geen mogelijkheid is om via autocom te bellen, maar volgens een goede bron is er iets op komst vanuit autocom.
Walt

Bericht door Walt »

fluppie schreef:Gids in Leuven, dat lijkt me nog iets Jake, als ik geen GPS'n meer verkoop kan ik daarmee beginnen, misschien is de combinatie van beiden wel mogelijk, we zien wel :D :D :D
Aan iedereen een prettige vakantie ik verdwijn vanaf zaterdag een tijdje van dit forum.

Geniet er van allemaal

Fluppie
Prettige vakantie Fluppie 8)
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

We'll miss you here! Prettig verlof en geniet ervan.

Stoffel ;)
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Van harte een goed verlof gewenst Fluppie.

Hopelijk veel zon en rust.

Gr, Jakke. :wink:
Afbeelding
Jake

Bericht door Jake »

Fluppie een goed en veilig verlof gewenst vanuit het verre West-Vlaanderen.
Enne laat je gsm aanstaan hé, je weet nooit met mij :lol:
TAF

Bericht door TAF »

Juppe gps 2820 werkt uitstekend met bt. heb set van scalarider aangeschaft.
GREEZT TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Hey de Jake, bedankt voor je vakantiewensen. De GSM die gaat nu echt voor een tijdje af, ik heb het nodig. John en Rien blijven op post dus de service is verzekerd ook naar het verre W-Vlaanderen.

Groetjes aan alle vakantiegangers

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Taf waar heb je dat gekocht?

fluppie
TAF

Bericht door TAF »

Moto 2000 Gent
Moet zeggen marcheerd goe!
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
jakke

Bericht door jakke »

TAF schreef:Moto 2000 Gent
Oeioeioei, de voorstanders zullen zich weer laten horen. :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

TAF schreef:Moto 2000 Gent
!
Ik krijg het gevoel dat mijn eten er terug gaat uitkomen :x

Dan krijg je bij Fluppie (Multitudo) toch wel een andere service !
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Plaats reactie