Ben vandaag mijn Rtke binnen gaan steken voor een onderhoud en ik kreeg een GS mee naar huis en hij valt me dik tegen. Tegen 120 waggelt da spul dat het niet opkan. Ben toch een beetje ontgoocheld want ik ging er al van uit om me een GS aan te schaffen op basis van de meeste forummers hier hun ervaringen. Het positieve is wel de versnellingsbak die heel wat vlotter schakeld dan op de RT
Zal dus nog een paar jaartjes op mijn RTke blijven bollen hé
GS
Moderator: GVN
Re: GS
IK DENK DAT JE VAN DE WARMTE WEETBeemer schreef:Ben vandaag mijn Rtke binnen gaan steken voor een onderhoud en ik kreeg een GS mee naar huis en hij valt me dik tegen. Tegen 120 waggelt da spul dat het niet opkan. Ben toch een beetje ontgoocheld want ik ging er al van uit om me een GS aan te schaffen op basis van de meeste forummers hier hun ervaringen. Het positieve is wel de versnellingsbak die heel wat vlotter schakeld dan op de RT
Zal dus nog een paar jaartjes op mijn RTke blijven bollen hé
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
-
tibogs-er1
-
pierre-pieter-pierrot
Ik ben zelf van een RT naar een GS overgestapt.
Ondertussen een dikke 3000 km met GS gereden, waarvan dit weekend een 750 km (heen en weer naar Eifel en een plaatselijke ronde in de bergskes). Niets dan lof en goede ervaringen met/over GS.
In mijn gezelschap waren noch enkele andere motards (van japanners to amerikanen). Ik heb ze enkel in mijn spiegel gezien (zowel bergop als bergaf, en dit heeft dan niets te maken met maffe hoge snelheden nastreven maar hoofdzakelijk met bochten-pikken, vermogen- etc.
Pas op ik was zeer tevreden van RT, maar zeer zeker ook van GS.
Autosnelwegen waren inderdaad comfortabeler met RT, zeker aan snelheden boven 140km/u, maar bergpassen, stadsverkeer, file-rijden of echte U-bochten is duidelijk spek voor de bek van GS.
Maar zoals het hier ook terecht al vele keren is gezegd, koop een moto in functie van wat je er mee gaat doen (toeren, racen, zomer- winter, etc)
En als je euro's teveel hebt, koop er van elk type één
Ondertussen een dikke 3000 km met GS gereden, waarvan dit weekend een 750 km (heen en weer naar Eifel en een plaatselijke ronde in de bergskes). Niets dan lof en goede ervaringen met/over GS.
In mijn gezelschap waren noch enkele andere motards (van japanners to amerikanen). Ik heb ze enkel in mijn spiegel gezien (zowel bergop als bergaf, en dit heeft dan niets te maken met maffe hoge snelheden nastreven maar hoofdzakelijk met bochten-pikken, vermogen- etc.
Pas op ik was zeer tevreden van RT, maar zeer zeker ook van GS.
Autosnelwegen waren inderdaad comfortabeler met RT, zeker aan snelheden boven 140km/u, maar bergpassen, stadsverkeer, file-rijden of echte U-bochten is duidelijk spek voor de bek van GS.
Maar zoals het hier ook terecht al vele keren is gezegd, koop een moto in functie van wat je er mee gaat doen (toeren, racen, zomer- winter, etc)
En als je euro's teveel hebt, koop er van elk type één
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"