Eerste (maar zeker niet laatste) trip naar Bohan

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Daxje

Eerste (maar zeker niet laatste) trip naar Bohan

Bericht door Daxje »

Maandag avond nog gauw gauw een steun voor de GPS gemaakt voor op de RT + voedingskabel getrokken zodat we toch een beetje een richting hadden.

Dinsdag morgen vertrokken om iets na 9 richting Bohan. Autostrade tot Waver gereden en dan met GPS volledig binnendoor naar Bohan gereden. Ik met mijn Suzuki SV650S en mijn vader met zen R1100RT.
Effe pech gehad met men SV omwille van een zekering die gesprongen was had ik niets meer van km, toerental aanduiding en achterlicht+ remlicht meer, maar was snel opgelost met de reserve zekering.

Even verder toch maar gestopt bij tankstation om enkele reserve zekeringen te kopen 8) ( je weet maar nooit :) )

Gewoon met zen 2'en heel hard genoten van de vele prachtige uitzichten, gewoon MACHTIG!!!! In het naar daar rijden helemaal langs de Maas gereden via Namen, Dinant, Beauraing, Wellin, Gedinne, Houdremont, Bohan.

Een mooie trip van ongeveer 4 uurtjes (+-210kms) (met de nodige tussenstoppen voor het verloren vocht terug bij te vullen want warm was het wel in die motojas 8)

Een dagje verbleven aan de chalet van een familielid, helemaal vanachter in de bossen van Bohan, gewoon lekker rustig.

Spijtig genoeg geen foto's kunnen nemen van de heenrit aangezien de kodak in de wagen lag van de mama :oops: (eigenlijk stiekem gedaan om nog eens terug te kunnen rijden en wel foto's te nemen :twisted: )

Ons vader ( Rudic van het forum voor diegene die het nog niet doorhadden) was in de wolken van zen RT, eindelijk eens zeer goed warm kunnen rijden en hij vindt het een zalige machiene.(verbruik van +- 5.5 op 100km)

Op de terugweg hebben we wel enkele foto's kunnen trekken als bewijs dat we er toch geweest zijn :)
Wel een volledige andere rit terug gedaan en toch hetzelfde ingesteld op de GPS maarja dan des te meer hebben we gezien hé :D

hier enkele foto's

Onze moto's aan de chalet

Afbeelding

Pa met zen R1100RT

Afbeelding

Ik met men SV 650S

Afbeelding

Onze motoren in Dinant

Afbeelding

Afbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

Tof, zo met je vader kunnen toeren!

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

leuk te horen dat je fijn met je vader samen kan gaan toeren.
is niet velen gegeven.

het zijn mijn zaken wel niet, maar heb opgemerkt dat je t shirt lekker in het zweet zit, is het niet tijd voor een zomerpak? kwestie van comfortabel te toeren. eens je dat hebt wil je het nooit meer kwijt. heb hetzelfde meegemaakt, vandaar dat ik het zeg. is gewoon een goede raadgeving, meer niet.

nog veel toerplezier aan beiden...
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
jakke

Bericht door jakke »

Ik wou dat ik dat met mijne pa had kunnen doen in den tijd :cry:
Geniet er van samen. 8)
In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat het super meegevallen is.

Als ik de tijd vindt wil ik ook in die streek eens gaan toeren.
Prachtig gewoon. 8)

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Mooie reportage, en mooie foto's. Vrienden van ons hebben in de omgeving 3 huisjes gekocht, in Membre, Bohan en Monceau.
Ik toer dus ook regelmatig daar in de buurt, en je hebt er mooie baantjes, en vanuit Bohan ben je in een flits in de Franse Ardennen, ook wondermooi. Niet te vergeten de mooi slingerende Semois die in die buurt toch wel aardige kronkels maakt 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daxje

Bericht door Daxje »

Voor diegene die binnnekort naar Bohan rijden of in die richting, ze hebben daar een stuk nieuwe weg aangelegd en daar hebben ze allemaal losse keitjes op gegooid dus het is best wel uitkijken daar!
TonTon

Bericht door TonTon »

ik wou ook eens dolgraag met m'n pa erop uit trekken voor een dagje , gewoon meenemen als duo , maar k'heb hem nog nooit kunnen overhalen....jammer , naar mijn ma vertelt hebben ze eens een tuimelperte gedaan in hun "jonge tijd" met ne brommer en sedertdien....
wat ik wou zeggen : geniet ervan zolang je dit nog kunt doen met Je pa !
TonTon

Bericht door TonTon »

JüRgen schreef:Mooie reportage, en mooie foto's. Vrienden van ons hebben in de omgeving 3 huisjes gekocht, in Membre, Bohan en Monceau.
Ik toer dus ook regelmatig daar in de buurt, en je hebt er mooie baantjes, en vanuit Bohan ben je in een flits in de Franse Ardennen, ook wondermooi. Niet te vergeten de mooi slingerende Semois die in die buurt toch wel aardige kronkels maakt 8)
is het de bedoeling van Je vrienden om die huisjes te verhuren ?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Monceau is nog niet volledig klaar en staat momenteel even op "hold"...
Wel is er al een volledige dakrestauratie doorgevoerd en is alles voorzien van nieuwe eiken raamkozijnen en dubbel glas, zodat alles water- en winddicht is.

Monceau zal normaal enkel voor verhuur dienen, en misschien wel voor groepen, maar daar zijn ze nog niet uit...

Bohan gaan ze verhuren als alles gerenoveerd is in de zomerperiode en Membre zal dan in de winterperiode te huur zijn voor weekends.

De reden daarvoor is dat ze in Bohan in de winter een mooier uitzicht hebben en centrale verwarming en in Membre dichterbij de Semois zitten voor wat afkoeling in de zomerperiode...

Foto Monceau :

Afbeelding

Foto Membre (mijn vorige wagen voor het huis foto richting hoofdbaan)

Afbeelding

Foto Membre (winter en huis van bovenaan de hoofdweg)

Afbeelding

Foto Bohan

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie