Koppelingskabel
Moderator: GVN
Koppelingskabel
Gisteren bij terugkomst van een tweedaagse rit was de koppelingskabel weer naar de vaantjes. Ik heb dit fenomeen verleden jaar nog eens voorgehad, op 76000 Km, en heb toen een nieuwe kabel geplaatst. Deze kabel zit er dus nog maar een goede 10.000 Km op en was zo goed als over. Ik rij met een K 1100 LT en stel mij de vraag of nog iemand dat heeft voorgehad en weet hoe het euvel te verkomen is. 
Waar breekt hij precies ?
Aan het hendel toevallig ?
Ik had dit met mijn R100RS. Bleek een teflon busje aan het hendel te zijn dat uitgesleten was waardoor er teveel zijwaartse speling op het hendel kwam. Hierdoor werd de kabel vlak na het bolletje teveel belast en brak hij vrij snel af...
Misschien een gelijkaardig probleem waarbij de geleiding van de kabel ergens niet goed zit, er ergens een knik inzit,...
Aan het hendel toevallig ?
Ik had dit met mijn R100RS. Bleek een teflon busje aan het hendel te zijn dat uitgesleten was waardoor er teveel zijwaartse speling op het hendel kwam. Hierdoor werd de kabel vlak na het bolletje teveel belast en brak hij vrij snel af...
Misschien een gelijkaardig probleem waarbij de geleiding van de kabel ergens niet goed zit, er ergens een knik inzit,...
Nil volentibus arduum
-
xantingo
- Contacteer:
Heb je misschien enkel de kabel zelf vervangen en de buitenkabel laten zitten?
Ik had onlangs ook een kabelbreuk en toen hebben ze mij verteld dat ik niet alleen de kabel zelf maar zeker ook de buitenkabel (gaine) moest vervangen, anders zou de nieuwe kabel ook geen lang leven beschoren zijn.
Ik had onlangs ook een kabelbreuk en toen hebben ze mij verteld dat ik niet alleen de kabel zelf maar zeker ook de buitenkabel (gaine) moest vervangen, anders zou de nieuwe kabel ook geen lang leven beschoren zijn.
...R1200RT...