Newbie GPS-vraagjes

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mr T
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:27
Locatie: tussen m'n buren

Newbie GPS-vraagjes

Bericht door Mr T »

Dag mensen,

Ik ben al een tijdje de aankoop van een GPS-systeem aan 't overwegen.
Ik moet dagelijks werkgewijs meerdere adressen over héél België aandoen, en ben het gesleur met dikke wegen-atlassen, en het occasioneel verkeerd rijden beu. Ik gebruik zowat in een 70/30% verhouding zowel de motor als de auto. Dus ik wil een systeem dat in beide prima functioneert.
Probleem: ik gebruik Apple computers en daar draait géén Garmin-software op.
Is dit een groot probleem? Of betekent dit enkel dat ik niet kan gebruik maken van de extra functies in een gps zoals routes uitstippelen op de PC? Mis ik echter zo niet veel mooie kanten van een gps? Op reis bijvoorbeeld? Ik vermoed dat normale wegenkaarten reeds in de meeste GPS-en ingebouwd zijn, zodat je die niet zelf moet inladen?
Weet er iemand adressen van goedkope dealers met goede service? Welk model raden jullie, gebruikers, aan? Ik dacht zelf bv aan een 2610 of een 276c (denk toch dat ie zo heet).

Alvast hartelijk bedankt!
T
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Dag mens,

Zoek eens op het Forum van Notter
Daar kan je goed terecht :idea:
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Bericht door archi »

Mr T,

zonder PC kan je geen detailkaarten inladen, geen routes uitstippelen, geen tracks bekijken. Vooral dat eerste is wel cruciaal.
Als je met de verkoper afspreekt dat die dat op zijn pc even doet, en je komt niet buiten het gebied dat je ingeladen hebt, kan het wel, maar zoals je zelf aangeeft: je mist wel wat.

Eric
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@mr t

Ik dacht dat elke mac ook een windows emulator heet, dus dat zou zo ook moeten gaan (alleen een beetje trager).Bij Garmin gaat de aansluitng naar de computer via USB, dus dat zo ook moeten werken.
Moest ge bij dit alles hulp nodig hebben of software voor den Mac...let me know
Plaats reactie