Rommelend geluid koppeling
Moderator: GVN
-
Roger rabbit
Rommelend geluid koppeling
Ik heb een rommelend geluid omgeving koppeling/versnellingsbak.
Het geluid is als een drukring dat rammelt op mijn koppeling, maar een bmw heeft enkel een drukstift heeft.
Het is niet altijd en niet altijd op hetzelfde toerental. Als het geluid er is gaat het met het toerental mee, zelfs koppeling ingedrukt. Kleppen zijn geregeld geweest en kettingspanners vervangen geweest.
Ik merk wel dat hij soms uit eerste springt naar neutraal en van 1ste naar 2de schakel soms in neutraal schiet.
Alvast bedankt
Het geluid is als een drukring dat rammelt op mijn koppeling, maar een bmw heeft enkel een drukstift heeft.
Het is niet altijd en niet altijd op hetzelfde toerental. Als het geluid er is gaat het met het toerental mee, zelfs koppeling ingedrukt. Kleppen zijn geregeld geweest en kettingspanners vervangen geweest.
Ik merk wel dat hij soms uit eerste springt naar neutraal en van 1ste naar 2de schakel soms in neutraal schiet.
Alvast bedankt
Re: Rommelend geluid koppeling
Welke motor?
-
Roger rabbit
Bmw r1150r van 2005. Een Twin-Spark
-
Dirk Pauwels
Als hij het ook heeft met koppeling ingedrukt, dan komt het niet van de boite. Die is niet meer aangedreven dan.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Durf toch te gokken dat de koppeling de ingaande as blijft meepakken en dat die vertanding rammelt of t lager van de ingaande as... gokje.
Ik hoor t niet, dus pure gok.
Ik hoor t niet, dus pure gok.
-
Roger rabbit
Weet ik dat het de versnellingsbak niet kan zijn, maar in die regio hoor ik het.
Natuurlijk Danny, maar kwou zien of iemand hetzelfde heeft voorgehad. Heb niet veel tijd om te sleutelen, dus een tip leid me rapper naar het probleem.
Dan zal het een paar late avondjes worden
Natuurlijk Danny, maar kwou zien of iemand hetzelfde heeft voorgehad. Heb niet veel tijd om te sleutelen, dus een tip leid me rapper naar het probleem.
Dan zal het een paar late avondjes worden
Boite eraf zal je snel wat brengen en dan kan je ingrijpen.
Het is natuurlijk niet makkelijk zonder zelf iets te horen.
Begin met de hulpcilinder vd koppeling en bekijk dat lagertje binnenin eens.
Hoeveel km?
Het is natuurlijk niet makkelijk zonder zelf iets te horen.
Begin met de hulpcilinder vd koppeling en bekijk dat lagertje binnenin eens.
Hoeveel km?
-
Roger rabbit
13000 km ongeveer.
Heeft lang stil gestaan.
Heeft lang stil gestaan.
13.000 dan kan er mechanisch weinig aan de hand zijn als die motor normaal gebruikt is.
De klassieke slijtage van as en lagering is nooit uitgesloten maar op die km stand, geloof ik niks van.
Als hij van 1 naar 2 in neutraal schiet ben ik er bijna van overtuigd dat het aan jezelf ligt.
Het is een lange schakelweg en die neemt men soms niet.
Wennen daaraan.
Ben je zeker dat je een abnormaal geluid hoort, eerste boxer of nog andere boxers gehad?
Zeker niet met een auto gaan vergelijken want dan ben je elk weekend aan t vijzen.
Jij bracht toch alles naar winge voor veel geld, de ene R 40.000 km en de andere 13000... waarover gaat het hier eigenlijk??
De klassieke slijtage van as en lagering is nooit uitgesloten maar op die km stand, geloof ik niks van.
Als hij van 1 naar 2 in neutraal schiet ben ik er bijna van overtuigd dat het aan jezelf ligt.
Het is een lange schakelweg en die neemt men soms niet.
Wennen daaraan.
Ben je zeker dat je een abnormaal geluid hoort, eerste boxer of nog andere boxers gehad?
Zeker niet met een auto gaan vergelijken want dan ben je elk weekend aan t vijzen.
Jij bracht toch alles naar winge voor veel geld, de ene R 40.000 km en de andere 13000... waarover gaat het hier eigenlijk??
-
Roger rabbit
Mijn eerste boxer. Daarvoor enkel Japanners. Dus zoals je zegt al van 1ste naar 2de schakelen men oude gewente zijn en moet ik een langere beweging maken dan daarvoor.
Ik vindt dit geluid raar omdat het davert ook. Mss als ik een andere BMW rijder laat rijden dat deze zegt dat het normaal is.
Ik ben al eens naar Winge Motors geweest, maar dit is mijn enigste BMW dat ik bezit. Andere is een Suzuki.
Ik vindt dit geluid raar omdat het davert ook. Mss als ik een andere BMW rijder laat rijden dat deze zegt dat het normaal is.
Ik ben al eens naar Winge Motors geweest, maar dit is mijn enigste BMW dat ik bezit. Andere is een Suzuki.
… maar een paar weken geleden hebt ge onderhoud 40.000 km laten doen op uwe RT …. en nu spreekt ge over nen R met 13.000 km … als ik goe kan tellen, zijn dat toch minstens 2 BMW moto's ???Roger rabbit schreef:Mijn eerste boxer. Daarvoor enkel Japanners. Dus zoals je zegt al van 1ste naar 2de schakelen men oude gewente zijn en moet ik een langere beweging maken dan daarvoor.
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
… maar een paar weken geleden hebt ge onderhoud 40.000 km laten doen op uwe RT …. en nu spreekt ge over nen R met 13.000 km … als ik goe kan tellen, zijn dat toch minstens 2 BMW moto's ???Roger rabbit schreef:Mijn eerste boxer. Daarvoor enkel Japanners. Dus zoals je zegt al van 1ste naar 2de schakelen men oude gewente zijn en moet ik een langere beweging maken dan daarvoor.
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
-
Roger rabbit
Ik snap het al. Mijn broer had dat gepost toen hij in belgie was van dat onderhoud. Die heeft een RT en ook een suzuki gehad. En omdat die veel van huis is wou em geen extra account maken om toch niet te kunnen opzitten(zit op zee), dan heeft hij maar op dat van mij een post gestuurd.
Vandaar de verwarring.
Mijn excusses daarvoor.
Vandaar de verwarring.
Mijn excusses daarvoor.
Jos Rabbit? 
-
Roger rabbit
Onze ouders waren creatiever
. Tis Johan.
-