stel je gps-route/track (kosteloos) ter beschikking...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

brit

stel je gps-route/track (kosteloos) ter beschikking...

Bericht door brit »

één van de voorstellen op het oude forum was een hoekje creëeren waar men gps-routes en/of tracks kan uitwisselen. waarom dit niet in een topic vervatten? gewoon de link vermelden naar het bestand volstaat. hier alvast 2 routes van mij:

route des collines
frans vlaanderen route

klik hier om nog andere gps-tracks/routes en eventueel foto's genomen tijdens de rit te bekomen...

routes onder mapsource (laatste versie)

mochten er mensen zijn die hun routes niet online kunnen plaatsen, mail ze gewoon naar mij, ik zal ze dan wel online plaatsen

grtz[/url]
Laatst gewijzigd door brit op 08 jan 2005, 20:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Mr T
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:27
Locatie: tussen m'n buren

Bericht door Mr T »

Goh Rutger, wat een vreselijk zenuwachtig wijf, daar op je avatar: heel de tijd zo zitten frunikken en wiebelen... :wink:
Overigens: niet dat ik er gebruik van kan maken, maar dat van die routes ter beschikking stellen vind ik een uitstekend idee. Deelt uw rijkdom!

Groet,

T
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Heel goed idee. Is het mogelijk om erbij te zetten voor welk GPS systeem (vb Garmin 2610 of Tomtom etc etc)
:?:
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

sik...
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 19 dec 2004, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
brit

Bericht door brit »

deze route vandaag gereden. het eerste stuk is volledig over binnenwegen, daarna secundaire wegen en tot slot een klein stukje autosnelweg...

de route gaat van poeke naar damme, een stukje in de polders en volgt de grensstreek.

ps: langs de weg naar philippine een grafzerk :shock: gezien net naast het fietspad tegen een boom
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Bericht door bmwmcvl »

Voor het nieuwe motorseizoen 2005 gaat onze club iets doen waarbij GPS tracks onderdeel gaan uitmaken van een nieuwe service. We gaan een soort "Ledenzone" aanmaken waarin verschillende functies voor onze leden gaan aanwezig zijn.

Ik stel voor om nog even te wachten met hier op de forums GPS tracks te gaan zetten met links naar hun files. Nadeel zal zijn dat de GPS tracks in verschillende topics zullen vermeld worden en het zal een hele zoektocht wordt voor iedereen voor de track te vinden.

Bekijk binnenkort eens wat de club heeft uitgewerkt en of je het kan gebruiken voor GPS tracks uit te wisselen. De "Ledenzone" is voor ergens in januari 2005.
brit

Bericht door brit »

bmwmcvl schreef:Voor het nieuwe motorseizoen 2005 gaat onze club iets doen waarbij GPS tracks onderdeel gaan uitmaken van een nieuwe service. We gaan een soort "Ledenzone" aanmaken waarin verschillende functies voor onze leden gaan aanwezig zijn.
leuk, maar forumgangers die geen lid zijn worden wel uitgesloten.

nu we het toch over leden en gps-routes heb, kom ik automatisch bij de ritten die bmw mc vl organiseert. in het clubjournaal staat er bijna bij iedere route dat er op roadbook gereden wordt. gaat er in de toekomst geen mogelijkheid bestaan om routes te verkrijgen voor de gps ook? mocht dit al zo zijn, dan is het mij volledig ontgaan...

en nu het woord lid hier véél valt :wink: , ik ben lid geworden in juni van dit jaar. vervalt mijn lidmaatschap nu met het nieuwe jaar of in juni 2005?

ps: tot op heden heb ik nog geen enkele dagrit meegereden louter omdat ik het niet zie zitten om op roadbook te rijden of met een bende van 10 of meer brommers samen te hokken op een stukske (pover) asfalt.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

rutger schreef: ps: tot op heden heb ik nog geen enkele dagrit meegereden louter omdat ik het niet zie zitten om op roadbook te rijden
begraaf dat vooroordeel, en een prachtige wereld gaat voor je open
8)

geldt ook voor het vooroordeel t.o.v. de bmw mc vlaanderen ritten, daar wordt heel veel werk in gestoken, en zijn ongeevenaard.
buitenlandse clubs kennen zoiets niet eens.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Bericht door dbr »

De GPS-roadbooks worden dikwijls verspreid aan de leden via het bmw-mc-vl net magazine 'BMW MC VL Net Info'. Je kan je hiervoor inschrijven via de club website.

Groeten
R1200RT (2007) / Zumo 350
brit

Bericht door brit »

dbr schreef:De GPS-roadbooks worden dikwijls verspreid aan de leden via het bmw-mc-vl net magazine 'BMW MC VL Net Info'. Je kan je hiervoor inschrijven via de club website.
ik heb dit bij activatie van mijn lidmaatschap in juni gedaan maar tot nu toe 0,0 mail van het betreffende adres ontvangen. er klopt dus blijkbaar iets niet...
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

roadboekritten

Bericht door WilBikeRT »

Beste Rutger,

In het verleden weet ik dat via de archivaris de roadboeken alsook meermaals de gps-tracks kunnen verkregen worden van alle ritten welke voor en door de club gemaakt werden en nog voorradig zijn. Deze service is uiteraard alléén, en terecht, voorbehouden aan de leden van onze club. Het is onze club welke aan de organisatoren de kosten van het maken van een rit (ttz. het fysische roadboek) terugbetalen. Dit geld komt van de 'verplichte bijdrage' aan de club bij het maken van meerdaagse reizen en de lidgelden van onze leden, dus kortom, van elke betalend lid. Hierdoor vind ik het niet meer dan normaal dat op vraag van alléén clubleden deze informatie wordt doorgegeven.

Wat betreft de gps-ritten, indien deze bij de archivaris aanwezig zijn zal je ze als lid zonder problemen krijgen. Een mailtje volstaat hier meestal voor en de gegevens vindt je in elke clubjournaal. Let wel, niet elke organisator biedt zijn ritten aan in GPS-formaat. We mogen blij zijn dat er al een track voorhanden is. Je kan immers geen enkele inrichter verplichten zich een GPS aan te schaffen om het enkelen naar de zin te maken.

Spijtig dat je niet eens trachtte een rit mee te doen want dan had je reeds geweten dat de sfeer er telkens zeer goed is. Je zou dan ook ondervonden hebben dat je vanzelf alléén of als je wil met drie kan rijden. Ik ken zelf niemand die met 10 wil rijden, ook ik niet. Dit is helemaal niet veilig en meer een inspanning dan een ontspanning welke het toch heet te zijn.

Roadboekrijden is snel geleerd en toont je steeds weer dat waar je als motard op zoek naar bent... een beetje natuur, vrijheid en ontspanning. Waar vindt je dit nog zonder je motorvrienden?
Ik wil je gerust een roadboek overmaken met de nodige uitleg. Je kan deze dan eens op je eigen tempo afrijden zodat je een idee krijgt van hoe het eraan toe gaat. Een tanktas of kaarthouder samen met een beetje goede wil volstaat reeds om je eerste stappen naar 'happy days' te zetten.

Wilfried. :wink:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
brit

Bericht door brit »

Laatst gewijzigd door brit op 06 jan 2005, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

OK?HEB ZE BINNEN :P :D :!:
Thx
Andalousie 09/2018
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Geen dank Rudger,
graag gedaan,
voor beemers alles GRATIS he,
Ik zou alle forumers willen oproepen hun GPS routes ter beschikking te willen stellen :!: :!: :!: :) :lol: :D
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@Rutger

Kunt ge eens proberen om een van uw routes om te zetten in uwen Garmin Mapsource programma van GDB naar TXT of GPX formaat.
Ik heb denk ik een gemakklelijke gratis manier gevonden om dit op TomTom te krijgen (en zelf misschien voor de LIDL of ALDI toestellekens).

Merci en bedankt :wink:
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@Asterix

Bedankt. Ik heb de TXT file al kunnen omzetten, met een kleine wijziging in de header , namelijk "Grid Lat/Lon hddd°mm.mmm" moeten veranderen in "Grid Lat/Lon hddd.ddddd". Ik denk dat dat een setting is bij de export die je doet.

Is dit een route in Belgie?
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

Stefken schreef:@Asterix

Bedankt. Ik heb de TXT file al kunnen omzetten, met een kleine wijziging in de header , namelijk "Grid Lat/Lon hddd°mm.mmm" moeten veranderen in "Grid Lat/Lon hddd.ddddd". Ik denk dat dat een setting is bij de export die je doet.

Is dit een route in Belgie?
ja, vertrek links van Nivelles, links Charleroi, Chimay, deel in Frankrijk , Floreville, buurt Neufchateau, bastogne, einde Huy (grof gezegd)
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

Afbeelding
de route in beeld
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

brit

Bericht door brit »

van GDB naar TXT of GPX formaat.
ik zou wel willen, maar gps assist heeft een foutmelding bij het installeren. "unable to find application manager for pocket pc..."

hoe kan ik dit probleem oplossen?

thx,
r
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

@Rutger,

Je zou dat moeten omzetten in de Mapsource software voor jouw Garmin systeem. De link van Andreas is voor een toepassing op een PDA met TomTom Navigator, en daarom werkt dat niet op jouw PC.

Voor de laaste versie van Garmin Mapsource :
http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=209
Plaats reactie