oortje in helm : comfortabel ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mizmo

oortje in helm : comfortabel ?

Bericht door mizmo »

Hallo,

ik vroeg me af of er oortjes zijn die meer comfortabel zijn voor helmdragers dan andere. Met welke systemen hebben jullie de beste ervaring ? Ik zou nl. mijn pda met tomtom in mijn binnen zak willen steken en dan met een oortje de instructies beluisteren.

Bedankt

Henk
GSven

Bericht door GSven »

Werd ooit al eens besproken
De kunst is oortjes te vinden met zacht plastic, die doen zo geen pijn aan je oor.
Ik draag ze onder m'n buff, anders schuiven ze uit m'n oren bij het op- en afzetten van de helm.

Ik heb me ook eens oortjes van Garmin gekocht, die zijn heel plat en "kleven" met velcro aan de binnenkant van de helm. De geven een heel goed geluid bij m'n Quest, maar geven veel te weinig bij het gebruik van m'n mp3 speler. De Quest moet ik ook veel stiller zetten bij het gebruik van klassieke oortjes. (de Garmin oortjes zitten er enkel in op reis)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
LOMAX

Bericht door LOMAX »

De Philips-oortjes uit de link hierboven heb ik nu haast een jaar in gebruik. Zeer tevreden over, ook aan hogere snelheden. En door het feit dat je ze deels in het oor stopt, glijden ze er niet uit tijdens het rijden. Zitten ook nog eens in een handige opbergjojo, zodat je de kabel mooi kan oprollen. Gewoon in de Carrefour gevonden, 25 Euro.
Enige nadeel: het schuifknopje voor geluidsvolume is te klein voor gebruik met handschoenen, en vermits je de GPS in the pocket wil dragen, kan je daar ook al niks regelen.
Sven-GS

Bericht door Sven-GS »

Ik raad je toch aan om inbouwoortjes te gebruiken die vast gekleefd zitten in de helm.
Gewone losse oortjes zijn toch niet zo comfortabel om te dragen in een helm.
Inbouwoortjes kunnen bijna in elke helm gemonteerd worden(ervaring in montage telt ook mee natuurlijk).

Een tip voor iedereen: de mp-3 speler van creative (type muvo 200) gaat luider dan alle andere mp-3 spelers die ik uitgeprobeerd heb. Heb deze nu zelf op mijn gs-1200 in combinatie met starcom intercom.
Deze is goed hoorbaar tot 130-140 km/h met een shubert systeemhelm.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
pierre-pieter-pierrot

OORTJES

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Aan mijne GPS Garmin 2820 heb ik gewoon de oortjes aan gesloten van de MP3 lezer.Deze oortjes, van Sony en met een ring achter de oren - geven perfekte stereo-muziek via de GPS of via de MP3 en zitten vast onder de helm - door die ringentjes aan de oortjes.Voordeel : ze kosten geen geld en je vindt ze in elk groot warenhuis.Bij op en af zetten van de helm blijven ze echt op hun plaats.
Nadeel:Je moet wel grote flappen hebben van oren om de ringen vast te zetten ;)
Nadeel eveneens : er zwiert nu een draad tussen de GPS en de helm.....en na een uur rijden zerre suf gedraaid van uwe eigen boenke-boenk muziek....dus nu zet ik E Wally : Ik vlieg uit een vliegmasiene en Zwette Lolla....Corry en de rekels ??? Zou ik durven ???

Pierrot Elewijt.
Nepal

Bericht door Nepal »

Kijk eens op de webstek van optiek Mertens, ik kocht me daar een kleinood dat uitstekend werkt. Het luisprekertje is middels een luchtslangetje verbonden met je oortje. Het geluid en het volume zijn ideaal.
Iron Gonzo

Re: oortje in helm : comfortabel ?

Bericht door Iron Gonzo »

mizmo schreef:Hallo,

ik vroeg me af of er oortjes zijn die meer comfortabel zijn voor helmdragers dan andere. Met welke systemen hebben jullie de beste ervaring ? Ik zou nl. mijn pda met tomtom in mijn binnen zak willen steken en dan met een oortje de instructies beluisteren.

Bedankt

Henk
momenteel heb ik deze oortjes ingebouwd en dat voel je helemaal niet zitten.
ook een voordeel is de snelkoppeling die bij een ongeval los komt
zodanig dat uw oor niet uitgescheurd wordt.
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Erik

Bericht door Erik »

IRON GONZO schreef: momenteel heb ik deze oortjes ingebouwd en dat voel je helemaal niet zitten.

4 jaar in gebruik en ook zeer content
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Erik

Bericht door Erik »

excuus :!:
dubbel
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Gonzo, als je ziet hoe flauwtjes de kabeltjes zijn van elke mp3-speler denk ik niet dat je oor eruit zal worden gescheurd.. :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb een soortelijke set, met microfoonelementje extra. Het is een set van Starcom. Je kan die apart bijkopen voor bijvoorbeeld je duo.

Ik heb de moeite genomen om de speakertjes van de mousse te verwijderen, heb een stukje weggehaald uit de piepschuim van de helm en de speakertjes laten verzinken in de helm zelf net achter de uitwasbare binnenkant. Proper weggewerkt en hoog comfort. Het stekkertje met de koppeling kan ik bij niet gebruik wegmoffelen tussen de mousse of eruithalen voor mijn spiraalkabel aan te sluiten.

Starcom info : http://www.rse-electronics.com/starcom/ ... _dutch.htm

Vraag naar Alex, een toffe peer met kennis terzake en ook een BMW rijder.
MAVN

Bericht door MAVN »

IRON GONZO schreef:
mizmo schreef:Hallo,

Bedankt

Henk
Afbeelding
Gonzo,

Waar heb je deze oortjes gekocht? Kostprijs?
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8699
in deze topic vindt je alle informatie
de nieuw prijs voor dit setje = 25eurotjes
http://www.multitudo.be/contentpage.asp?ID=9

ik ben een gelukkige want heb ze via, van iemand die hier op het forum vertoeft :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MAVN

Bericht door MAVN »

IRON GONZO schreef:http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8699
in deze topic vindt je alle informatie
de nieuw prijs voor dit setje = 25eurotjes
http://www.multitudo.be/contentpage.asp?ID=9

ik ben een gelukkige want heb ze via, van iemand die hier op het forum vertoeft :D
THX!
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Plaats reactie