Nieuw Rubber Voor mijn RT1200
Moderator: GVN
Nieuw Rubber Voor mijn RT1200
Hallo,
Ik ben aan nieuw Rubber voor mijn RT1200 toe.
Ik rij momenteel met Bridgestone en ben daar tamelijk tevreden over.
Heeft er soms iemand informatie of ervaringen met andere merken (rijgedrag en prijzen)?
Mvg
Ik ben aan nieuw Rubber voor mijn RT1200 toe.
Ik rij momenteel met Bridgestone en ben daar tamelijk tevreden over.
Heeft er soms iemand informatie of ervaringen met andere merken (rijgedrag en prijzen)?
Mvg
Die redenering zou ik toch willen weerleggen. Ik was zeer tevreden van een stel Macadam's onder mijn R. Af en toe, vooral op afritten van de snelweg, kwam mijn achterkant wel eens los (vooral op nat wegdek). Maar ik dacht dat dat aan mijn rijstijl lag, en ik vond mezelf telkens een Fast Freddy. Speedway op een R. Tot ik hier en daar las dat anderen dezelfde problemen ondervonden, en dat dit verschijnsel verdween bij het monteren van type x of y. En inderdaad, met een set Pilot Road & Roadtec heb ik dit verschijnsel haast niet meer. Blijkt dat ik helemaal niet zo snel ga, het lag gewoon aan de banden. En toch was ik er zeer tevreden over, omdat ik niet kon vergelijken.Gele schreef: Als je van uw huidige banden tevreden bent waarom dan het risico nemen om te veranderen?
En het feit dat ik nu wat meer slijtage heb? De kostprijs, gedeeld door het aantal gereden kilometers, vermenigvuldigd met de wortel van één keer tegen de grond gaan, doet mij dit snel vergeten.
-
Francis
- Contacteer:
Ik rij nu al bijna 6000km op de dunlop qualifier.
Hier ben ik echt opgetogen over.
Nog geen seconde spijt van gehad.
De band is STUKKEN beter dan wat er origineel op mijn 12rt lag
Metzeler geloof ik.
Geloof me vrij , als ik niet zo benieuwd zou zijn naar die michelins NT met dual compound , dan zou mijn volgende band precies dezelfde worden !
Band geeft ongelooflijke tractie en hellingshoeken en heeft een zeer goed gevoel bij nat weer. Dunlop heeft mijn jarenlang vertrouwen dus niet beschadigt, integendeel !
Ben heel tevreden met die keuze
Ook maar net 300 euro hoor, prijzen in dit segment verschillen erg weinig merkte ik.
Hier ben ik echt opgetogen over.
Nog geen seconde spijt van gehad.
De band is STUKKEN beter dan wat er origineel op mijn 12rt lag
Metzeler geloof ik.
Geloof me vrij , als ik niet zo benieuwd zou zijn naar die michelins NT met dual compound , dan zou mijn volgende band precies dezelfde worden !
Band geeft ongelooflijke tractie en hellingshoeken en heeft een zeer goed gevoel bij nat weer. Dunlop heeft mijn jarenlang vertrouwen dus niet beschadigt, integendeel !
Ben heel tevreden met die keuze
Ook maar net 300 euro hoor, prijzen in dit segment verschillen erg weinig merkte ik.
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
en stel dat ie ze allemaal kan leveren, welke ga je dan nemenBenner schreef:Bedankt voor alle reacties,
Nu even kijken bij mijn bandenboer wat hij allemaal kan leveren.
Mvg Ben
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
YOO
Grtz, Philip!
't Beste bewijs dat 't allemaal in 't koppeke zit, de Bridgestone's vond ik altijd héél goedBenner schreef:GEEN Bridgestone MEER, waarschijnlijk de goedkoopste.p a t r i c k schreef:en stel dat ie ze allemaal kan leveren, welke ga je dan nemenBenner schreef:Bedankt voor alle reacties,
Nu even kijken bij mijn bandenboer wat hij allemaal kan leveren.
Mvg Ben![]()
![]()
Groetjes
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Mjin 1200rt werd ook afgeleverd met Bridgstones en toen de achterband vervangen moest worden met 10500 km (rij altijd met passagier) heb ik ook het internet afgestruind en na de langeduur test van de 1200 in M&T te hebben gelezen, heb ik besloten een Michelin Road Pilot te laten leggen.Daar heb ik nu nog weinig mee gereden dus nog even afwachten hoe die zich gedraagt. Tot zover(500km) gedraagt hij zich goed
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Misschien wel, maar als je voor een 10000 beurt en een achterband (+/-200euro) een dikke 400 eurootjes moet schuiven dan is die gedachten gang misschien wel beter te begrijpen(s)Campi schreef:Ik rij momenteel met Bridgestone en ben daar tamelijk tevreden over.Rare gedachtengangGEEN Bridgestone MEER, waarschijnlijk de goedkoopste.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Nou sleur jij d'r nog een onderhoud bijVutteRT schreef:Misschien wel, maar als je voor een 10000 beurt en een achterband (+/-200euro) een dikke 400 eurootjes moet schuiven dan is die gedachten gang misschien wel beter te begrijpen(s)Campi schreef:Ik rij momenteel met Bridgestone en ben daar tamelijk tevreden over.Rare gedachtengangGEEN Bridgestone MEER, waarschijnlijk de goedkoopste.
Wat ik zeggen wil, is dat wanneer je tevreden bent over een produkt (dat je zélf hebt ondervonden) het nogal raar is om dan vanwege enkele n€uro's het risico te nemen om over te stappen naar een ander produkt, hier in dit geval een motorband, waarvan de kwaliteit door elk van ons nogal "individueel" wordt ervaren...en dan af te gaan op meningen van anderen (iedereen stelt persoonlijke eisen aan een motorband) veranderen zou in dit geval wel eens het spreekwoord "beterkoop-duurkoop" kunnen huldigen...
Maar ik hoop natuurlijk wel dat het voor Benner een juiste beslissing wordt...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dat deed ik om aan te tonen dat motorrijden best in de papieren loopt en het totale kostenplaatje je inderdaad wel eens kan doen besluiten om de kant van je portemonee te kiezen en, daar heb jij gelijk in dat je dan geconfronteerd kan worden met het gezegde goedkoop is duurkoop, maar ik hoop met jou mee dathij tot een verstandig besluit komt.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Juist daarom, verwacht ge dan 150% tevredenheid mss.Benner schreef:Tamelijk = 100%(s)Campi schreef:Ik rij momenteel met Bridgestone en ben daar tamelijk tevreden over.Rare gedachtengangGEEN Bridgestone MEER, waarschijnlijk de goedkoopste.
Dus waarom niet eens een ander merk uitproberen.
Mvg
Beste,(s)Campi schreef:Juist daarom, verwacht ge dan 150% tevredenheid mss.Benner schreef:Tamelijk = 100%(s)Campi schreef: Rare gedachtengang
Dus waarom niet eens een ander merk uitproberen.
Mvg![]()
Ik heb soms het probleem dat mijn motor zich wat "ver"zet,daarom dacht ik dat dit probleem evt zou opgelost zijn met een ander merk.
groetjes
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dit fenomeen heb ik namelijk ook, recentelijk enkele keren ontdekt...Beste,
Ik heb soms het probleem dat mijn motor zich wat "ver"zet,daarom dacht ik dat dit probleem evt zou opgelost zijn met een ander merk.
groetjes
Heb Bridgestone's BT020 met ong. 4.000 km...
Zijn er nog mensen die gelijkaardig fenomeen hebben ?
-
Iron Gonzo
de BT020 vond ik een zeer goede band op het droge, goede grip en feedback, nooit het goevoel gekend dat hij hem ging verzetten.(s)Campi schreef:Dit fenomeen heb ik namelijk ook, recentelijk enkele keren ontdekt...Beste,
groetjes
Heb Bridgestone's BT020 met ong. 4.000 km...
Zijn er nog mensen die gelijkaardig fenomeen hebben ?
bij nat wegdek gaf hij mij echter geen voldoening
dus nu mijn overstap gedaan op de PILOT ROAD en die geeft mij in alle weersomstandigen het nodige vertrouwen.
kreeg zelfs meermaals tegen mijn voeten om dat ik volgens vrouwtje te plat ging in de haarspeldjes
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
fronteradriver
Ik heb de indruk dat Bridgestone geen goede regenbanden produceert:
Personenwagen (Frontera): lagen eerst Bridgestone HT-dueler op. Na 30.000 km versleten en constant glijden in de bochten en bij het aanzetten op glad wegdek. vervangen door BF Goodrich AT. sindsdien totaal geen last meer van en ik zal er de 100.000 km meer halen!
Vrachtwagen (Volvo FH): er liggen Bridgestone M729 op en als het nat is, patineren mijn wielen tot in de 8ste versnelling.
motor (R1100R): er liggen nu BT020 op en als het regent ben ik er niet gerust in....eenmaal is de achterkant uitgebroken zonder gevolgen...
kan ook allemaal toeval zijn...
Personenwagen (Frontera): lagen eerst Bridgestone HT-dueler op. Na 30.000 km versleten en constant glijden in de bochten en bij het aanzetten op glad wegdek. vervangen door BF Goodrich AT. sindsdien totaal geen last meer van en ik zal er de 100.000 km meer halen!
Vrachtwagen (Volvo FH): er liggen Bridgestone M729 op en als het nat is, patineren mijn wielen tot in de 8ste versnelling.
motor (R1100R): er liggen nu BT020 op en als het regent ben ik er niet gerust in....eenmaal is de achterkant uitgebroken zonder gevolgen...
kan ook allemaal toeval zijn...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Tuurlijk...kan ook allemaal toeval zijn...
PS ben ook in de regen weliswaar op een witte pijlmarkering bij het uitacceleren aan rel. lage snelheid ook effe weggegleden, maar op zo'n moment maakt het niet uit of er nu nen Bridge, Mich of Metz onder licht*...dus da's relatief hé...
*alternatief is natuurlijk Uw schoonmoeder, geeft goede grip