kleppen afstellen van K100rs
Moderator: GVN
kleppen afstellen van K100rs
Zoek een mekanieker die de kleppen kan afstellen van k100rs bj1995? Tegen vergoeding uiteraard. Omgeving Dendermonde.
Re: kleppen afstellen van K100rs
K100 van 95 dat bestaat volgens mij niet, ist geen 1100 want dat is dag en nacht verschil om kleppen te stellen
Nee. het gaat wel degelijk om een type K100rs van bouwjaar 1995. De kleppen zouden blijkbaar met pastilles zijn, maar daar ben ik niet zeker van.
Vanaf 1992 volgde de k1100 de 100 op, ' t zou straf zijn dat ze 3 jaar later terug een 100 leverden....
Beste Danny,
Op zijn gelijkvormigs attest van bmw Bornen staat wel degelijk K100rs (0523) uitgereikt op 28/8/1995.
Ik ben ook niet zo thuis in deze zaken. Het is een projectmotor om terug op te starten. Deze motor staat een viertal jaar stil.
Momenteel rijd ik met een K1100lt van 1996. Beide motors heb ik vorige zomer aangekocht.
Het was dik 20 jaar geleden dat ik nog met de motor gereden had. Maar het motorrijden gevoel was blijven tintelen.
Mijn toenmalige motor was een Pan European van Honda. Trouwens een heel goede motor.
Nu eerste keer bmw aan het rijden.
Grts. Barry
Op zijn gelijkvormigs attest van bmw Bornen staat wel degelijk K100rs (0523) uitgereikt op 28/8/1995.
Ik ben ook niet zo thuis in deze zaken. Het is een projectmotor om terug op te starten. Deze motor staat een viertal jaar stil.
Momenteel rijd ik met een K1100lt van 1996. Beide motors heb ik vorige zomer aangekocht.
Het was dik 20 jaar geleden dat ik nog met de motor gereden had. Maar het motorrijden gevoel was blijven tintelen.
Mijn toenmalige motor was een Pan European van Honda. Trouwens een heel goede motor.
Nu eerste keer bmw aan het rijden.
Grts. Barry
K 100 werd inderdaad geproduceerd tot 1992.
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_100-serie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1100-serie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_100-serie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1100-serie" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn de K100RS16V niet langer geproduceerd/verkocht? De K's zijn allen met bovenliggende nokkenassen en pastilles. Hoeveel km, Is de distributie(ketting) nog tiptop?
R100RS/R100R Mystic
De K's zijn helemaal niet allemaal met pastilles maar ook met hoedjes. Maw meten en nokkenassen eraf om de hoedjes eruit te krijgen.
De ketting geeft zelden problemen...de eerste 150.000 geen zorgen maken en dan enkel vervangen als er symptomen zijn
De ketting geeft zelden problemen...de eerste 150.000 geen zorgen maken en dan enkel vervangen als er symptomen zijn
Ik heb enkel een 16V gehad, gekocht op ongeveer 67.000 en ingeleverd met 199.999 erop (heb daar geen foto van
), bij mij zijn de kleppen nooit moeten worden bijgesteld, wel is de ketting vervangen rond de 130.000 (deze is te controleren door een opening in het distributiedeksel, bij de 8V niet dacht ik).

R100RS/R100R Mystic
De K100rs heeft 64 000km gelopen. Bij aankoop van de motor heb ik hem niet horen draaien. De vorige eigenaar vertelde mij dat de kleppen moesten bijgesteld worden. Dit zou hoorbaar geweest zijn als de motor loopt.
Twijfel inzake type en bouwjaar.
Mogelijk was de motor toen een toonzaalmodel of is hij later ingeschreven. Dat wist de vorige eigenaar ook niet. Ik ben de derde eigenaar nu.
Maar ben nog steeds op zoek naar iemand met ervaring om de kleppen te regelen.
Twijfel inzake type en bouwjaar.
Mogelijk was de motor toen een toonzaalmodel of is hij later ingeschreven. Dat wist de vorige eigenaar ook niet. Ik ben de derde eigenaar nu.
Maar ben nog steeds op zoek naar iemand met ervaring om de kleppen te regelen.
De moto draait nu toch veronderstel ik? hij heeft verse olie? is het een 8v of 16v?
Zoals reeds gemeld heb ik enkel een 16v gehad en iets hoorbaar omtrent de kleppen op die km stand zou mij zeer verwonderen (tenzij hij na nieuw nooit is gecontroleerd/bijgesteld).
Een 16 v heeft een ronde einddemper (uitlaat is trouwens één geheel, die vaak scheurt wat kan leiden tot abnormaal "gerammel" ) ook een gescheurd inlaat rubber kan zo'n "gerammel" veroorzaken.
bij abnormaal extreem gebruik kan je natuurlijk altijd problemen met de kleppen of distributie krijgen (ingebrande klepzittingen o.a. en dan zal correct afstellen niet voldoende zijn).
ik ben niet van de regio, dus ik kan U buiten een bezoek aan de dichtste officiële dealer geen adres aan de hand doen.
Zoals reeds gemeld heb ik enkel een 16v gehad en iets hoorbaar omtrent de kleppen op die km stand zou mij zeer verwonderen (tenzij hij na nieuw nooit is gecontroleerd/bijgesteld).
Een 16 v heeft een ronde einddemper (uitlaat is trouwens één geheel, die vaak scheurt wat kan leiden tot abnormaal "gerammel" ) ook een gescheurd inlaat rubber kan zo'n "gerammel" veroorzaken.
bij abnormaal extreem gebruik kan je natuurlijk altijd problemen met de kleppen of distributie krijgen (ingebrande klepzittingen o.a. en dan zal correct afstellen niet voldoende zijn).
ik ben niet van de regio, dus ik kan U buiten een bezoek aan de dichtste officiële dealer geen adres aan de hand doen.
R100RS/R100R Mystic