Water in het afsluitdeksel benzinne tank

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
NICKYII

Water in het afsluitdeksel benzinne tank

Bericht door NICKYII »

Hallo,

Als mijn Roadster R850R in de gietende regen heeft gestaan dan merk ik dat de bovenste rand van mijn benzinne tank helemaal vol staat met regenwater? Bij openen van het vuldop stroomt er dan telkens water de tank in. Kan het zijn dat de afvoer, als die al aanwezig is, verstopt zit??? Zo ja waar zit die dan en hoe doe ik dat.
Kan iemand mij hier een degelijk tip geven, want ik kon niets terug vinden op het Forum van de technische en andere vragen.
ajmo

Bericht door ajmo »

Als je de vuldop open hebt moet je daaronder in de rand een (roestig?) gaatje zien. Daardoor zou dat regenwater weg moeten lopen. Prik er maar eens met een tandenstoker of zo in. Anders voorzichtig doorblazen.

groet ajmo
Boogieman

Bericht door Boogieman »

K heb zelf een R1100R en kamp met het zelfde euvel.
Heb vandaag met een ijzerdraatje in dat gaatje staan poeren (kreeg m er ongeveer 10cm in) maar helaas zonder resultaat.

Weet iemand misschien waar die afvoer zou moeten uitkomen?
(Heb al even gezocht op het forum,maareh...)

Afbeelding
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
Pol

Re: Water in het afsluitdeksel benzinne tank

Bericht door Pol »

NICKYII schreef:Hallo,

Als mijn Roadster R850R in de gietende regen heeft gestaan dan merk ik dat de bovenste rand van mijn benzinne tank helemaal vol staat met regenwater? Bij openen van het vuldop stroomt er dan telkens water de tank in. Kan het zijn dat de afvoer, als die al aanwezig is, verstopt zit??? Zo ja waar zit die dan en hoe doe ik dat.
Kan iemand mij hier een degelijk tip geven, want ik kon niets terug vinden op het Forum van de technische en andere vragen.
Er vertrekken twee rubberen ontluchtingsleidingen aan uw vuldop en je kan deze voelen door uw vinger even rond te draaien in de vulopening.Die lopen vervolgens naar de binnenzijde van de pompunit in de tank.Er terug uit aan de buitenzijde van de tank.Ga voor je motor zitten een schijn met een zaklamp naar de rechter kant v.d. tank en je zou daar 4 rubberen leidingen moeten kunnen ontdekken waarvan er twee de heen en terug zijn van de benzine en de twee andere (dunnere) zijn terug die 2 ontluchtingsleidingen.Ze komen vanonder uw tank te voorschijn (nog altijd rechts) en hebben hun vrije uitmonding achter uw rechter voetsteun.Ik vermoed dat er een van die afvoeren platgedrukt zit na werkzaamheden ofwel zit hij ergens verstopt.
Indien in die geul water komt te staan zou dit via een van die twee slangen moeten afgevoerd worden,tenminste naar mijn bescheiden mening.Bedankt aan de techneuten hier om desgevallend mijn teksteke te corrigeren.
't Zou toch goe zijn dien tank daar is af te nemen want op de bodem rust er misschien wat water.
Blaas is in de vrije uitmondingen :wink: Als dat ontluchtingsleidingen zijn moet dat in de andere richting ook kunnen,niet?
Plaats reactie