Ervaring met Airoh

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSven

Ervaring met Airoh

Bericht door GSven »

Zijn er forummers die ervaring hebben met Airoh helmen?
Ik stel deze vraag omdat ik, met de voorbij maand juli in gedachten, een luchtige helm zoek. Aangezien ik een jet-helm niet veilig genoeg vind, gaat m'n zoektocht uit naar een integraal- of systeemhelm.
De airflow helm van BMW valt dus af.
Bij Airoh kwam ik deze (systeem)helm tegen.
Afbeelding
de fiche kan je lezen door op deze zin te klikken

Zijn Airoh helmen van goede kwaliteit, zijn vizieren vlot verkrijgbaar, en zo?
Geluidservaringen zijn welkom, maar van minder belang, ik rij toch steeds met dopjes.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik weet dat dit merk al heel lang op de markt is.
vroeger werden ze allesinds veel gebruikt in races.

naar mijn gedacht denk ik wel dat ze ondertussen al voldoende zijn geevolueerd
http://www.airoh.biz/eng/start.html
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik ben er tot op heden tevreden over, enkel maakt ie wat lawaai maar mij hinderd dit (nog) niet...

Was eigenlijk van plan een C2 te kopen maar budgetaire overwegingen deden me bij RAD belanden waar m'n Airoh in promo stond (en nog staat)

Vizieren hebben ze bij RAD in elk geval op voorraad, transparante, getinte, gekleurde...heb het zelf gevraagd én gezien.
Bovendien kun je er elk onderdeeltje appart kopen, mocht het nodig zijn.

Zijn er betere op de markt, zéker en vast, op gebied prijs/kwaliteit scoort Airoh m.i. uitstekend.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Sven, probeer de J1 is van Schuberth, is een heel goede helm qua ventilatie, en heeft zo goed als dezelfde bescherming als een systeemhelm, alhoewel 't in weze een aangepaste jethelm is.

Was ook nooit te vinden voor zo'n jet, tot ik de J1 zag, voel me absoluut niet minder beschermd met deze helm, maar voel me wel beter afgekoeld :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Alain GS

Ikke Airoh !

Bericht door Alain GS »

Ik heb sinds ik twee jaar met mijnen 1200 rij nen Airoh-systeemhelm, en dat is de enige helm die ik comfortabel en aangenaam om dragen en gespen vind. Ik had zowat alle merken geprobeerd die er op de markt waren en alhoewel ik sceptisch tegenover de Airoh stond, kon hij mij meteen bekoren. Geen helm zit beter op mijne kop dan een Airoh SR 600 ! Is misschien geen merk dat "in" is of "sjiek" bij mijnen beemer past, maar da kan mij niet bommen. Hij zit als gegoten. P.S. Gsven, ik rij ook steeds met oordopjes, en zodoende is de helm nagenoeg perfect :) .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Eric

Re: Ervaring met Airoh

Bericht door Eric »

GSven schreef:Zijn er forummers die ervaring hebben met Airoh helmen?
Ik stel deze vraag omdat ik, met de voorbij maand juli in gedachten, een luchtige helm zoek. Aangezien ik een jet-helm niet veilig genoeg vind, gaat m'n zoektocht uit naar een integraal- of systeemhelm.
De airflow helm van BMW valt dus af.
Bij Airoh kwam ik deze (systeem)helm tegen.

Zijn Airoh helmen van goede kwaliteit, zijn vizieren vlot verkrijgbaar, en zo?
Geluidservaringen zijn welkom, maar van minder belang, ik rij toch steeds met dopjes.
In het voorjaar heb ik een air flow van bmw gekocht, viel dit tegen om mee te rijden (zal wel aan mijn kopke liggen zeker), na 14 dagen terug verkocht. Dan jet helm van Airoh gekocht omdat 1 hij een ingebouwd zonnevisier heeft , twee omdat hij de helft van shubert J1 kost, tot op heden er nog spijt van gehad de helm zit als gegoten, en ik rij ook steeds met oordoppen
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Al jaren rijd ik met zo ene. Matisse geloof ik want heb dat eraf gehaald. Zit heel goed en is vooral niet zwaar aanvoelend vergeleken met duurdere merken. Je kan alle stukken appart krijgen indien er broks is. Bij mij was de sluiting gebarsten het rode knopje aan het kinstuk. Ik vind hem trouwens ook mooi ogend. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
eRik T

Matisse past mij gegoten maar hij maak lawaai !!

Bericht door eRik T »

Ik heb zo'n Airoh systeem helm, Matisse noemt hij.
Spotgoedkoop, licht en gemakkelijk aan/uit te doen.
De helm heeft wel twee nadelen:
* vanaf 80 km/u, zelfs met het scherm in de hoogste stand, is het windgeruis gewoon niet te harden. Oordopjes zijn gewoon een must bij die helm.
* hij gaat steeds ruimer zitten. Na een zestal maanden intensief gebruik is hij precies toch een maatje wijder geworden (of is mijn hoofd een maatje gekrompen?)

Hoedanook: voor 99€ (continue actie bij RAD) kan je aan die helm gewoon niet bedrogen zijn.
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

heb ook een matisse
ik weet niet hoe de valbescherming is, maar hij zit goed, is erg betaalbaar en weegt niet teveel.
Lawaai is (op een 650Gs) een probleem, maar ik kan niet vergelijken met andere helmen, t is mijne eerste. Nuja, een doosje oordoppen bij de apotheker halen en t is geklonken.
ik zal voor een volgende helm zeker terug naar Airoh kijken.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
jurgskie

Bericht door jurgskie »

Ik rijd nu bijna 2 jaar met een Airoh Krypton (integraalhem, geen systeemhelm) en ben er tot hiertoe (10.000km) zeer tevreden over.
Een zeer degelijke helm, met verluchting onderaan (kin) en 2 verluchtingsgleuven bovenaan. Binnenstof is al eens gewassen en hij was terug als nieuw. Ik heb vorige week een nieuw vizier gaan halen. Was in stock bij RAD, dus direkt meegenomen.
Ik gebruik de helm het ganse jaar door. Alleen op echt hete dagen (zoals afgelopen juli) vond ik de verluchting onvoldoende( maar mijn broer heeft een "dure" Shoei en die had hetzelfde probleem). In de winter ideaal, en vizier dampt bijna nooit aan (ik gebruik geen antidampspray of dergelijke)
Het is wel zo dat een Airoh niet de meest stille helm is, maar oordopjes lossen dit zonder problemen op (ik gebruik setje van Alpine).
Vaak geeft RAD enorme kortingen op stockmodellen van Airoh.
Mijn helm stond catalogusprijs 200€, maar gekocht in promotie voor 90€. Ik zou je aanraden hun site http://www.rad.eu in het oog te houden, of je in te schrijven op hun nieuwsbrief.
Mocht ik echt heel rijden (lange ritten, dagelijks...) zou ik misschien uitkijken naar een echte comforthelm (BMW, Schubert...), maar prijs/ kwaliteit vind ik Airoh niet te kloppen.

Jurgskie 8)
jakke

Bericht door jakke »

Deze morgen ben ik bij RAD de systeemhelm AIROH SV 55 BASIC gaan kopen.
Afbeelding

Mijn Caberg systeemhelm is bijlange nog niet versleten, maar ik was het gedoe om steeds het donker scherm te plaatsen bij zonnig weer, meer dan beu. Aangezien ik permanent een bril draag en lenzen voor mij niet van toepassing zijn, had ik nood aan een helm met ingewerkt zonnevizier.
Natuurlijk ben ik daarna een stevig toerke gaan doen van een 150 km.
De helm is zeer luchtig om dragen waardoor ik ook de motor zelf beter hoor alsook de omgevingsgeluiden.
De helm is zeer stabiel, sluit goed aan en maakt zeer weinig lawaai ten opzichte van mijn Caberg Xilix.
Zelfs bij hogere snelheid (180 :oops: ) en tegenwind (R 1100 R )gaat de helm niet liften.
De helm is voorzien van een zonnescherm dat onder de schaal van de helm inklapt, dus niet te zien als het ingeklapt is. Het zonnescherm klapt in en uit door middel van een schuifknop aan de zijkant van de helm.
Het gewone vizier kan in drie standen gezet worden.

Een dompertje op het hele geval, ik ging mijn moeder een bezoek brengen, en met de moto in de ondergrondse garage te zetten kwam ik, bij het afzetten van de helm met het vizier tegen een laaghangende betonnen balk. Hierdoor heb ik al een lichte kras op het vizier :evil:.
Ik heb ze met speciale pasta van RAD al een stuk kunnen reduceren. Nog een paar keer herhalen en dan zal het terug veel beter zijn. :wink:

Maar ik denk dat ik toch een goede zaak gedaan heb aan deze Airoh. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Karel m

Bericht door Karel m »

Joe,

Ik had die ook juist gezien. Staat in promo voor 't moment bij RAD. Denk ook da'k hem ga halen.
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
GSven

Bericht door GSven »

Deze week eens binnengesprongen bij Vanzeebroek.
Er stonden welgeteld 10 Airoh helmen in de showroom, verdeeld over 3 modellen. :?
De verkoper was niet bepaald enthousiast over de fabricagekwaliteit van de Airoh Matisse. De helm waarvan sprake in de eerste post is van deze "familie". Zijn argumenten waren dat de buitenschaal uit twee gelijmde delen bestaat, "bij een val breekt de helm in twee..."
Om een lang verhaal kort te maken, je moet dus niet naar Vanzeebroek gaan als je je zinnen op een Airoh helm hebt gezet.
Bij Rad schijnen ze de Matisse Air niet te verdelen. Zijn er nog andere winkels die ook een groot aanbod hebben van Airoh?
GSven Afbeelding
lid BMW MC VL

jakke

Bericht door jakke »

Karel m schreef:Joe,
Ik had die ook juist gezien. Staat in promo voor 't moment bij RAD. Denk ook da'k hem ga halen.
Ik geloof dat de promotie al bijna twee weken aan de gang is.
Mijn maat stond er niet tussen maar was wel nog in stock. :wink:
GSven schreef:Deze week eens binnengesprongen bij Vanzeebroek.
Er stonden welgeteld 10 Airoh helmen in de showroom, verdeeld over 3 modellen. :?
De verkoper was niet bepaald enthousiast over de fabricagekwaliteit van de Airoh Matisse. De helm waarvan sprake in de eerste post is van deze "familie". Zijn argumenten waren dat de buitenschaal uit twee gelijmde delen bestaat, "bij een val breekt de helm in twee..."
Om een lang verhaal kort te maken, je moet dus niet naar Vanzeebroek gaan als je je zinnen op een Airoh helm hebt gezet.
Bij Rad schijnen ze de Matisse Air niet te verdelen. Zijn er nog andere winkels die ook een groot aanbod hebben van Airoh?
De man bij RAD was, net als de verkoper van de vorige keer, heel vriendelijk. Geen vraag of moeite is er teveel !!
Wat hij mij vertelde over de kwaliteiten van de helm heb ik al in de positieve zin kunnen ervaren.
Alleen vallen en breken wil ik niet echt proefondervindelijk testen. :?
Bij RAD liggen echter meer dan drie modellen van Airoh.
Ik weet het niet zeker, maar Ideal motor in Melsele verdeeld ook dit merk D8 ik.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
tibogs-er1

Bericht door tibogs-er1 »

Sven, dienen Mathisse air wordt niet gevolgd door RAD. Aangezien RAD de invoerder is zal je zo'n Air ook niet vinden bij een dealer. Enig alternatief is hem dan zelf bestellen via het net...

Enneh, zo'n Airoh is wel degelijk uit 1 stuk gegoten hoor. Ge moet uw helm maar eens goed op den beton gooien. Die zal nog niet te rap in 2 breken. Heb dit zelf al een paar x geprobeerd, weliswaar met oude, versleten helmen... :D

GSven schreef:Deze week eens binnengesprongen bij Vanzeebroek.
ridge runner

Bericht door ridge runner »

Sven,
Ik lees dat je ook een Caberg hebt.Ik rij met de Caberg Justissimo, tot nu toe nog geen klagen van. Heeft ook een ingebouwd zonnescherm zoals je Airoh. Bovendien kan hij omgebouwd worden tot jethelm( heb het gedaan in de hete julimaand). Bovendien kunnen ook de wangstukken er apart uitgeklikt worden ( bij de Airoh zitten ze vast.) dat is handig want mijn vriendin vindt deze irritant (tenzij het echt koud is); Prijs is hetzelfde 149 Euronen, er zullen natuurlijk wel betere helmen zijn, maar voor die prijs ...?
GSven

Bericht door GSven »

Airoh France heeft een eigen webstek.
Ben gisteravond beetje aan het zoeken geweest, de Frans-Belgische streek telt blijkbaar een heel aantal dealers. Ik ga eens rondbellen.
Vanuit Brussel is het niet echt ver.

@Ridge Runner: Nee ik heb geen Caberg, ik ben aan m'n tweede Shoei Raid bezig.
GSven Afbeelding
lid BMW MC VL

GSven

Bericht door GSven »

Mailtjes naar dealers in de grensstreek heeft niet veel opgeleverd.
Wel ben ik tijdens m'n zoektocht op 2 online-winkels gevallen.
Ondertussen heb ik de helm besteld bij iCasque.
De online-winkels zijn niet echt goedkoop te noemen, als je identieke producten vergelijkt met Rad. Rad is steeds een dikke 15 euro goedkoper. Maar ja, die ene helm heeft Rad dus niet.
Uiteindelijk kost m'n grapje me 195,15 euro (219 - 15%, + 9 euro port).
Gisteren avond besteld, vandaag mailtje om te zeggen dat ie al op de post is. Ben benieuwd.
Testen zal even niet meevallen, zal voorlopig wat fris uitvallen :oops:
GSven Afbeelding
lid BMW MC VL

GSven

Bericht door GSven »

De helm werd vanmorgen geleverd.
Is best mooi te noemen. Tot m'n verrassing zaten er plastic stukjes op de luchtopeningen. Waterdicht lijkt me de oplossing niet, maar op koudere momenten zal het een grote verbetering zijn.
GSven Afbeelding
lid BMW MC VL

GSven

Bericht door GSven »

Deze namiddag heb ik een vrij kort ritje gemaakt met de Mathisse Air.
Zoals gezegd, het deed vrij vreemd de plastic schelpjes te zien op de openingen.
Afbeelding

Maar ze zijn wel effectief tegen overdreven koelen wanneer dat niet gewenst is.

Het was de eerste keer dat ik iets anders op m'n hoofd zette dan m'n Shoei Raid, een integraalhelm (buiten een Shubert S1 bij Vanzeebroek). Het doet raar, een systeemhelm opzetten.
De helm zit lekker, de binnenkant is vrij hard, maar dat zal wel wat lossen.
Het openen van de helm gebeurt met een knop centraal in het kinstuk, zonder problemen. De helm dicht en open klappen geeft niet echt veel vertrouwen qua kwaliteit, het geeft een droge klak. Slecht punt qua geluidisolatie.
Afbeelding
Tijdens het rijden valt windgeruis erg snel op. :? Jammer.
De oorzaak lijkt het scharnier van het kinstuk te zijn. Het vizier klikt ook niet vast wanneer je het dichtdoet, de Shoei doet dat wel en sluit aldus erg goed aan.
Wat ook al niet echt helpt is dat de oren erg vrij zitten in de helm. Een mp3-speler of Garmin oortjes gebruiken is geen probleem, plaats genoeg. Dat is wel even anders bij de eerder vermelde S1, daar zit zo veel mals mousse tegen je oren te drukken dat je nauwelijks hoort wat de verkoper naast je staat te vertellen. Dopjes zijn dus een noodzaak op de Mathisse (Air).
Eindconclusie : het is een makkelijke helm. Z'n prijs waard. Maar wie niet met een touringmotor en bijhorende windbescherming rijdt, zal moeten investeren in oorbescherming.
GSven Afbeelding
lid BMW MC VL

Plaats reactie