Deze morgen ben ik bij RAD de systeemhelm AIROH SV 55 BASIC gaan kopen.
Mijn Caberg systeemhelm is bijlange nog niet versleten, maar ik was het gedoe om steeds het donker scherm te plaatsen bij zonnig weer, meer dan beu. Aangezien ik permanent een bril draag en lenzen voor mij niet van toepassing zijn, had ik nood aan een helm met ingewerkt zonnevizier.
Natuurlijk ben ik daarna een stevig toerke gaan doen van een 150 km.
De helm is zeer luchtig om dragen waardoor ik ook de motor zelf beter hoor alsook de omgevingsgeluiden.
De helm is zeer stabiel, sluit goed aan en maakt zeer weinig lawaai ten opzichte van mijn Caberg Xilix.
Zelfs bij hogere snelheid (180

) en tegenwind (R 1100 R )gaat de helm niet liften.
De helm is voorzien van een zonnescherm dat onder de schaal van de helm inklapt, dus niet te zien als het ingeklapt is. Het zonnescherm klapt in en uit door middel van een schuifknop aan de zijkant van de helm.
Het gewone vizier kan in drie standen gezet worden.
Een dompertje op het hele geval, ik ging mijn moeder een bezoek brengen, en met de moto in de ondergrondse garage te zetten kwam ik, bij het afzetten van de helm met het vizier tegen een laaghangende betonnen balk. Hierdoor heb ik al een lichte kras op het vizier

.
Ik heb ze met speciale pasta van RAD al een stuk kunnen reduceren. Nog een paar keer herhalen en dan zal het terug veel beter zijn.
Maar ik denk dat ik toch een goede zaak gedaan heb aan deze Airoh.