Garantie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pvde
Contacteer:

Garantie

Bericht door pvde »

Yep,
In het Belgische automagazine "AutoGids" Nr 702 van 13 september 2006 staat op pagina 20 een artikel over Gewaarborgde Garantie.
Een Europese richtlijn bepaald dat de consument zijn recht op garantie niet verliest, ook al laat hij zijn voertuig onderhouden bij een (goedkopere) onafhankelijke garagist.
Hoe zit het met deze maatregel i.v.m. Motorfietsen?
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Scarto

Bericht door Scarto »

Spreekt dit artikel over personenwagens of over "voertuigen" in het algemeen?

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Walt

Re: Garantie

Bericht door Walt »

Pvde schreef:Yep,
In het Belgische automagazine "AutoGids" Nr 702 van 13 september 2006 staat op pagina 20 een artikel over Gewaarborgde Garantie.
Een Europese richtlijn bepaald dat de consument zijn recht op garantie niet verliest, ook al laat hij zijn voertuig onderhouden bij een (goedkopere) onafhankelijke garagist.
Houdoe
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Flat Twin Power

Re: Garantie

Bericht door Flat Twin Power »

Pvde schreef:Yep,
Houdoe
Ja, akkoord maar ga jij naar de rechtbank stappen als ze voet bij stuk houden en geen garantie willen toekennen.
Als het over een garantiegeval van 5000 euro gaat is het misschien het overwegen waard, maar voor prutsen.
wemalo

Bericht door wemalo »

Beste forummers,

Als mogelijke heropstapper ben ik op zoek naar een BMW motor, en in die zoektocht ben ik reeds meermaals op rare zaken gebotst als het om garantie gaat. Meerdere handelszaken slagen er in om op tweedehandsmotorfietsen die minder dan 1 jaar oud zijn, toch maar 1 jaar garantie aan te bieden.

Als ik me niet vergis moet iedere constructeur toch 2 jaar garantie geven en is deze in het geval van BMW toch overdraagbaar? Zo ben ik gisteren een R1200RT gaan bezichtigen van maar 6 maand oud en de dealer gaf maar 1 jaar garantie.

Kan dit???
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dit kan, vermits je zegt dat de dealer zelf maar één jaar garantie geeft, en dat is wettelijk verplicht.
De andere garantie, van 2 jaar komt van BMW zelf uit, en daar heeft de dealer niks mee te maken, althans, hij draait er niet voor op.
Natuurlijk moet elk garantiegeval door de dealer worden vastgesteld, maar in zulke 2ehands gevallen is 't natuurlijk niet simpel.

Stel je voor dat je binnen 6 maand een probleem hebt, wie neemt dan de garantie op zich, de dealer, die er zelf geld gaat bij inschieten, of BMW, die de dealer kan vergoeden, maar niet genijgd is dit te doen als ze weten dat de man zelf een jaar garantie heeft gegeven?

Een goed gesprek met de verkoper kan veel uitklaren, zou ik dan ook doen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie