Tour'n Sol: aanrader ??
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Tour'n Sol: aanrader ??
Het verplichte bouwverlof verplicht mij ook reeds tijdig uit te kijken naar de volgende vakantie. In 2007 dachten we met onze 1200GS richting Ardèche te trekken en in Tour'n Sol te verblijven (gezien in het clubjournaal). Graag reacties van mensen die er reeds verbleven hebben en wat de plus- en minpunten zijn. Zijn de roadbooks die zij aanbieden ook de moeite waard ? Is een verblijf van 1 week ginds voldoende ?
Alle info is welkom.
Alle info is welkom.
'k Ben er nog nooit geweest, maar op het forum van Motoren&Toerisme is men vol lof over dit hotel. Je kan daar altijd eens met de zoekfunctie naar zoeken.
Website: http://www.tournsol.fr
Website: http://www.tournsol.fr
-
dirk bruijns
- Contacteer:
-
TonTon
Re: Tour'n Sol: aanrader ??
wij zijn er 2 x geweest , is er zeer goed maar redelijk duur.ZORRO schreef:Het verplichte bouwverlof verplicht mij ook reeds tijdig uit te kijken naar de volgende vakantie. In 2007 dachten we met onze 1200GS richting Ardèche te trekken en in Tour'n Sol te verblijven (gezien in het clubjournaal). Graag reacties van mensen die er reeds verbleven hebben en wat de plus- en minpunten zijn. Zijn de roadbooks die zij aanbieden ook de moeite waard ? Is een verblijf van 1 week ginds voldoende ?
Alle info is welkom.
het 1ste jaar werd het avondmaal nog door de uitbaters zelf klaargemaakt , we aten allen samen aan één lange tafel , het was meer een familiaal gedoe , we hielpen spontaan afruimen , we trokken er met Eric ( uitbater ) zelfs een dag op uit met de moto waarbij hij ons het mooiste van de streek liet zien en gingen dan samen s'middags Pizza eten die buiten in een oven werd klaargemaakt , veel ambience , ook iedere keer s'avonds na het avondmaal ( pétanque..enz ).
het 2de jaar was het minder , moest er gegeten worden in het restaurant aan de overkant dat de uitbaters hadden overgenomen , Eric hield de bar open van het restaurant , Carine moest de verblijven runnen , veel van de familiale sfeer vonden wij verloren gegaan.
het eten was wel lekker maar een paar keer voor ons motorrijders niet genoeg.
een verblijf van een week ginder is volgens mij voldoende alhoewel dit relatief is , Je kan er blijven rondrijden ( tip : van daaruit kan je de Mont-Ventoux doen , rond de 260 km heen en terug ) .
nog een tip : de "Corniche dès Chevennes" , de "George du Tarn" en natuurlijk de "George de l'ardèche". ( ik heb een 4-tal gps routes , mail me ).
een groot pluspunt : het zwembad , niets dat meer deugd doet na een lange motorrit dan een plons in het zwembad.
let op : dit is toch zo'n 10 jaar geleden , dus er kan weeral veel veranderd zijn.....
Laatst gewijzigd door TonTon op 15 sep 2006, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben vorig jaar (paasperiode)naar Grospierres geweest.
Heb gelogeerd op volgend adres. http://www.ribiere.fr/talen/index_nl.htm.
Ligt rechtover Tour'n sol.
Is veel goedkoper,mogelijkheid voor de moto te stallen,goed eten,roadbooks geen probleem.
Eigenaar is ook een belg,dus men spreekt er nederlands.
Kortom het was in orde.
Is veel goedkoper,mogelijkheid voor de moto te stallen,goed eten,roadbooks geen probleem.
Kortom het was in orde.
-
lucsa
- Contacteer:
Ulrich, ik heb je linke even aangepast.Ulrich schreef:Ben vorig jaar (paasperiode)naar Grospierres geweest.
Kortom het was in orde.
het puntje achter htm staat er teveel.
http://www.ribiere.fr/talen/index_nl.htm
Ik heb een mailtje gestuurd naar Ribière aangezien ik eind volgende week richting zuiden vertrek.
Op mijn vraag wat het moest kosten voor twee motards half-pension voor één nacht, kreeg ik volgend antwoord:
Bel mij of mail mij een paar dagen ervoor
Het is 30 euro per dag met ontbijt in per persoon en 42 met een avondmenu en
1fles wijn
Een stuk goedkoper dan de buren van Tour'nSol
Op mijn vraag wat het moest kosten voor twee motards half-pension voor één nacht, kreeg ik volgend antwoord:
1fles wijn

YOO
Ben deze zomer ook bij Eric gepasseerd, was wel met de auto, dus de roadbooks heb ik niet gereden.
Wel heb ik de Mont Ventoux gedaan, de beide Gorges, en nog een dagske in de omgeving rond Les Vans en Besège rondgebold, de baantjes zijn zeker een aanrader, kronkelen dat 't een lieve lust is, en hier en daar leuke uit(ver)zichten, dus de regio op zich is zeker de moeite waard voor de motard.
Bij Eric werden we goed ontvangen, 't eten was prima, 't zwembad welkom (was ginder 38°C in de schaduw) en de sfeer redelijk goed, alhoewel die grote lange tafel nooit garant staat voor leuke conversaties (enkele koppels die daar al meerdere dagen samen zaten negeerden ons volledig), ook de kamer was ok, maar goedkoop is 't niet echt, zeker als ik de prijzen zie van "Domaine de Ribiere" wat effectief bijna recht tegenover ligt.
Dus
't is er goed, tof om te vertoeven, maar eerder een aanrader in groep, mocht ik alleen naar die regio gaan, ik zoek me iets goedkoper, iets simpeler qua, 't is uiteindelijk voor moto te bollen dat je naar ginds vertrekt, en dan kan dat beetje extra comfort me gestolen worden.
Grtz, Philip!
Ben deze zomer ook bij Eric gepasseerd, was wel met de auto, dus de roadbooks heb ik niet gereden.
Wel heb ik de Mont Ventoux gedaan, de beide Gorges, en nog een dagske in de omgeving rond Les Vans en Besège rondgebold, de baantjes zijn zeker een aanrader, kronkelen dat 't een lieve lust is, en hier en daar leuke uit(ver)zichten, dus de regio op zich is zeker de moeite waard voor de motard.
Bij Eric werden we goed ontvangen, 't eten was prima, 't zwembad welkom (was ginder 38°C in de schaduw) en de sfeer redelijk goed, alhoewel die grote lange tafel nooit garant staat voor leuke conversaties (enkele koppels die daar al meerdere dagen samen zaten negeerden ons volledig), ook de kamer was ok, maar goedkoop is 't niet echt, zeker als ik de prijzen zie van "Domaine de Ribiere" wat effectief bijna recht tegenover ligt.
Dus
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
ik ben al een tiental keer in domaine de ribière geweest (met de fiets,familie en natuurlijk met de moto)
eigenlijk niks dan lof
eigenaar Danny is afkomstig van Hent (Gent)
er komen daar trouwens ook veel motorrijders, vooral in het voorseizoen
ik heb het adres ondertussen aan veel vrienden en kennissen doorgegeven en iedereen blijft daar naartoe gaan
groetjes
André
eigenlijk niks dan lof
eigenaar Danny is afkomstig van Hent (Gent)
er komen daar trouwens ook veel motorrijders, vooral in het voorseizoen
ik heb het adres ondertussen aan veel vrienden en kennissen doorgegeven en iedereen blijft daar naartoe gaan
groetjes
André
Prachtige streek,zijn daar vorig jaar ook rond deze tijd een weekje gaan touren,werkelijk het neusje van de zalm en zeer aanganaam klimaat.Frank K schreef:Ik heb een mailtje gestuurd naar Ribière aangezien ik eind volgende week richting zuiden vertrek.
1fles wijn
gaas aan de maas