bandenkeuze voor drie weken off-road in Marokko ?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
motorcycle boy
Contacteer:

bandenkeuze voor drie weken off-road in Marokko ?

Bericht door motorcycle boy »

Hoi,

volgend jaar - wellicht in de herfst (ik wou eerst in de lente gaan) - ga ik een kleine maand naar Marokko met mijn R80GS. Dat beestje zal bepakt zijn met twee koffers, een Ortliebrol (geen ortie-brol :D ) met wat primitief kampeermateriaal en ook nog met mijn partner.

Bedoeling is via de autostrade naar Almeria te rijden, de oversteek te nemen en dan zo snel mogelijk pistes op te zoeken naar het Zuiden toe.

GS is voorzien van superbe vering van Wilbers en een Paris-Dakar-tank voor een gezonde aktieradius.

Nu ben ik me aan het informeren over de bandjes. Ze moeten eerst 2000km autostrade overleven, dan op voornamelijk beenharde pistes veel grip bieden en nadien moet er nog genoeg profiel op zitten om opnieuw 2000 km terug te rijden langs diezelfde autostrades.... Daarna mogen ze op zijn.

Iemand suggesties? De TKC lijkt me te zacht om zulk een avontuur te overleven....
R80GS bj. 1992
Danny

Bericht door Danny »

Metzeler enduro III sahara kan dat wel aan... :wink:
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

leg twee oude tourances of anakees op voor de rit naar daar en neem een setje TKC's mee achterop. Op de weg is dit niet zo een probleem qua gewicht. Laat in Marokko je banden wisselen en geef je baanbanden in bewaring. Op de terugweg pik je die op of je rijdt je TKC's op tot thuis.

Als je > 2000km met ofroadbanden zal gedaan hebben hebben ze hun beste tijd wel gehad.

PS. Ik ga in het voorjaar 3 weekjes en zoek nog een reispartner.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Assie

Bericht door Assie »

Ne maat van mij heeft Turkije en de Maroc gedaan met zijnen tweeklepper , waar hij toch redelijk veel wat pistes heeft aangedaan op Barums...was héél tevreden over die bandjes , en trouwens nog goedkoop ook...ik meende dat hij 100 euro's betaalde voor een setje.
TAF

Bericht door TAF »

Sluit mij volledig aan bij demito,doe een set banden mee of stuur ze op naar een vooraf vastgestelde plaats daar terplaatse wisselen en probleem is opgelost.
Heb in mei 3000km Tunesie gedaan van noord naar zuid en terug en na 2000km waren de stukken noppen van de band gescheurd en dit op zwaar onverhard en veel zandpistes,dus denk ik dat het veiliger is om daar te wisselen van banden.
Kwestie van goed voorbereid te zijn.
Succes,
GREETZ TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
motorcycle boy
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

hoi
dank voor de reakties. Bandjes achterop binden en ginder laten wisselen vind ik een goede suggestie. :D Ik hoop dan wel dat ze niet zo lomp zijn want ik heb er daar al een paar keer ferme stoten zien uithalen met autovelgen :shock: :shock: :shock:

Beste demito: ik loop al heel 2006 rond om het in het voorjaar te doen. Maar ik ben net met een zeer intensieve avondopleiding begonnen en daarna volgt een stageperiode. Dus ik vrees dat ik in 't voorjaar 2007 geen drie weken over ga hebben. :? Daarom dat ik sinds een week denk om het in het najaar te doen. Laat me trouwens per mail maar eens weten wat je plannen zijn want daar ben ik wél benieuwd naar ! :D
R80GS bj. 1992
Zwerver
Contacteer:

Bericht door Zwerver »

motorcycle boy schreef:hoi
dank voor de reakties. Bandjes achterop binden en ginder laten wisselen vind ik een goede suggestie. :D
Om op een 80GS met 2 personen+campeeruitrusting voor een maand
ook nog eens een set extra banden mee te nemen lijkt me niet echt lekker rijden....
Doe jezelf een plezier en stuur die dingen per post naar een plek waar je ze erom kunt laten leggen op de heenreis. Dat bespaart je een 2000km ellende met een te volgepakte motor...
AfbeeldingGeert Hp2Adv en xtz660 in wording
Plaats reactie