Is GS besmettelijk?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Is GS besmettelijk?

Bericht door Wingman X »

Raak ik met een GS virus besmet als ik in het weekend met mijn RT op de boerewegels begin te rijden...

Afbeelding

Op vakantie fotos maak van oude beemers..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn reisgenoten op GS-en scheuren?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op het Nederlands GS forum kijk naar dergelijke fotookes..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe rijdt zo'n ouwe GS eigenlijk? :?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Beter dan een RT
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

oud ? oud ? dat wit met blauw frame is jonger dan een RT :roll:
danielGS

Re: Is GS besmettelijk?

Bericht door danielGS »

Xavier schreef:Raak ik met een GS virus besmet als ik in het weekend met mijn RT op de boerewegels begin te rijden...
Oeioeioei , doe er iets aan voor het te laat is :lol:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Danny

Bericht door Danny »

ik liet me inenten... tegen GSifilis... 8)

maar als je een goeie RT hebt en vaak over de snelweg moet (woon-werk) dan is een RT toch wel een interessante motor :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Kort maar krachtig.. JA, GS is besmettelijk, eens je ermee hebt gereden droom je er van....en wil je ook zo'n machine :twisted:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wally

Bericht door Wally »

hopeloos te laat, niks meer aan te doen!
Ge zijt nen terminale RT'er!
Luister naar uw hart en ga hem halen die GS, liever nog vandaag dan mogen!
Leven is het meervoud van lef!
Shulty

Bericht door Shulty »

Verliefdheid

Trillende handen, stralende ogen, geen hap meer door je keel krijgen, vlinders in je buik... Wie kent het gevoel niet? Als je verliefd bent leef je in een soort waas, waarin je alleen nog maar aan je GS kunt denken. Je ziet de minder goede kanten van de GS waar je verliefd op bent niet meer en je eigen humeur is vaak niet stuk te krijgen. Maar waar komt dit verliefde gevoel vandaan? Wetenschappers hebben onderzoek gedaan naar verliefdheid, en het blijkt vooral tussen de oren te zitten.
Een kwestie van hormonen
Over verliefdheid is nog niet zo heel veel bekend. Psychologen en onderzoekers zijn het nog niet eens over de precieze oorzaak van verliefdheid. Waarom we uit al die motoren op de wereld verliefd worden op die ene GS is nog niet bekend. Wat we wél weten is dat tijdens de verliefdheid hormonen worden aangemaakt die een gelukzalig gevoel veroorzaken. Eén van die stoffen, fenylethylamine, is een zogenaamde 'oppepper' waar je een heel actief gevoel van krijgt. De 'vlinders' in je buik worden afgegeven in een bepaald deel van de hersenen, de hypothalamus, die de bijnier een signaal geeft dat er bepaalde hormonen moeten worden aangemaakt. De hypothalamus maakt ook endorfinen, hormonen waarvan je je eufoor gaat voelen. Endorfinen veroorzaken psychische afhankelijkheid, een vorm van verslaving dus, en dat verklaart waarom je je GS steeds wilt zien. Je bent 'verslaafd' geworden aan de GS waar je verliefd op bent… Een ander hormoon dat je lichaam tijdens een hevige verliefdheid aanmaakt is amfetamine. Dit is een soort speed: het zorgt ervoor dat je je gelukkiger voelt en dat je hart sneller gaat kloppen.

Behalve hormonen, zijn er ook nog andere zaken die bepalen of we verliefd worden. Volgens psychologen is het ook belangrijk dat je je 'open stelt' voor verliefd zijn. Als je graag verliefd wílt worden, dan zal dit je ook eerder overkomen. Het nadeel in dat geval is dat je ook een groter risico loopt, want niet elke liefde wordt beantwoord...
Verliefdheid is iets wat mensen zomaar 'overkomt', soms ben je zonder dat je het zelf wilt van de ene op de andere dag volledig verkikkerd op een GS. Het lijkt wel eens of je alsof je hier zelf niks aan kunt doen. Toch hebben neurologen vastgesteld dat je je emoties deels ook zelf kunt controleren. Zo kunnen we een beginnende verliefdheid in de kiem smoren, door contact te vermijden. Aan de andere kant kan veel contact met een andere GS er voor zorgen dat je sneller verliefd wordt.

8) :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Verslaaft aan een GS dat bestaat toch niet.....
Als ik tien minuten niet gereden heb dan word ik mottig en krijg ik het warm en koud en nog van die dingen :lol: :lol: :lol:
Ik zou ermee gaan slapen....
En wat een vrouw al moet doen om mijn aandacht te trekken...
Op onderstaande foto heb ik gevraagd haar benen omhoog te doen om een beter zicht te hebben op mooiste ... de GS

Afbeelding

Verslaving een groot woord :roll: :roll: :roll:

GRTS Danny
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

@ Rusor : een sjans dat ze een steentje onder de achterband stak, of heel de winkel lag omver. 8)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
suy

Bericht door suy »

Kan ik dan niet kwaad worden op mijn GS ?? :mrgreen: :twisted: :evil:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
....

Bericht door .... »

Das is nog niets ik rij met een R 1100 GS maar heb de grote fout begaan en op een R 100 GS gereden en dat is pas bangelijk
dus als mijn rekening het toelaat staat er volgend jaar een tweede GS in mijn garage :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

binnenkort moeten wij allemaal
Afbeelding
anders worden wij allemaal besmet met het GS virus :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Alain GS

Centra !

Bericht door Alain GS »

Misschien een centrum openen zoals De Sleutel voor drugsverslaafden om af te kikken. In het geval van de GS zullen die nieuwe centra alleen maar vol lopen en geen GS-er komt er ooit nog uit, vrees 'k ! Tja, ook bij mij is 't een zeer hardnekkig virus dat met niks anders te bestrijden is dan :? ... ermee te gaan rijden :wink: !!
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
noek

Bericht door noek »

Oei je joei Xavier get het goe te pakken...verliefd aan't worden op die moto met zene dikke naftbak...ik heb het ook meegemaakt..jaren K75rt, en 1x stukje Ardennen gereden met de Gs van een collega,die zo langs zene neus weg, is vroeg"moet ter anders is met rijden"Ik wist het onmiddelijk..".DAT IS EM" :shock: Ik zeg daarop "wat vindt ge van mene K...en hij een beetje voorzichtig "nen hele goeie moto,mo'r ge valt der eigelijk op in't slaap....."

En de mooiste GS vind ik persoonlijk de 1150 adv,die ik sinds een 1/2
jaar bezit(2004 met 28000km),met zwart zadel en de originele BMW-koffers,en niet te vergeten..30 liter tank en het carbon spatbord (Wunderlich)boven het achterwiel 8)
By the way...die grijze spiegel op je RT ..helemaal nie mis...Two-tone :wink:
Hier is em......... :shock:

Afbeelding
Iron Gonzo

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Guys, ik heb me een breuk gelachen met jullie comments...zalige bende hier :D ..maare vandaag waren het toch weer de RT's die het de DC rit de niet te houden waren :wink:
Dwars

Bericht door Dwars »

is er nog wat anders dan een GS(A) dan ?? :lol: ik mag iig niets anders van de psychiater (buiten een pot pillen dan)
I am not a complete idiot, some parts are missing
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Inderdaad, GS rijden is besmettelijk.

Een aantal jaren geleden had ik het genoegen met een 1150GSA te rijden als vervangmoto en .... raakte besmet :shock:

Doch mijn echtgenote vond de GSA maar niets en wou haar comfort behouden op de RT.

Telkenmale ik een GSA zag --> kwijl, kwijl, kwijl, ... :wink: Vandaag is de kogel door de kerk. Voor mijn verjaardag volgende week mocht ik van mijn echtgenote een 1150GSA aankopen. Yes, yes, yes, volgende week zal hij staan blinken in mijn garage :D De RT krijgt er dus een broer bij, mag na 5 jaar trouwe dienst in weer en wind op brugpensioen en zal het in de toekomst wat kalmer aan doen.

Het motorseizoen 2007 kan voor mij niet rap genoeg beginnen om de 1150GSA zijn eerste bergpassen onder zijn wielen te laten passeren. :wink:
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

sven schreef:Voor mijn verjaardag volgende week mocht ik van mijn echtgenote een 1150GSA aankopen.
een beteke op voorhand maar soit: gefeliciteerd met uwe verjaardag. En soigneert die vrouw van u maar goed, zulle! :wink:

Zo'n cado wil ik van mijne man ook wel krijgen 8)

Den Deze? http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 954#109954
't Is wel ne 1200 maar misschien is mevrouw wel in een heel gulle bui... :roll:
R1200R
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Dank U wel motociclista.

Neen geen 1200. Ik vind de nieuwe 1200GSA ronduit lelijk :shock: (lees : mijnen/onzen portomennee zegt neen :cry: )

Het is zo één geworden :

Afbeelding

En inderdaad, ik zal mijn vrouwke goed soigneren... :wink:
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ben nog steeds niet genezen. Slik elke dag 2 ventieldopjes, snuif 4 liter loodvrije 95 en drink elke dag nen 1/2 liter full-synthetische olie en blijkbaar blijf ik maar rijden met die GS. Ik drink meer dan mijne GS :roll:
Hopelijk komt er binnenkort nog eentje bij, wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
@ Xavier koop je nen GS, kuis hem niet meer en wedden dat ze er aan je voordeur met hun fikken afblijven. 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Tot mijn grote spijt scheet ik deze morgen op toilet nog steeds geen geld :cry:
stevenrt

Bericht door stevenrt »

Xavier,

zit eigenlijk met hetzelfde....Pas op, ben tevreden met mijn RT maar toch....
Doe constant autosnelweg en in dat opzicht weet ik het zo niet.
Eens vragen bij dealer hoeveel geld je toekrijgt mocht je je RT voor een GS ruilen :)
BMW R1150RT (2003)
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb hier vandaag een serieus bod gekregen voor mijn RT
Mogelijks staat de R1200GSadv. wat rapper in mijn garage dan
aanvankelijk mijn gedacht was :lol:
Iron Gonzo

Harald schreef:Ik heb hier vandaag een serieus bod gekregen voor mijn RT
Mogelijks staat de R1200GSadv. wat rapper in mijn garage dan
aanvankelijk mijn gedacht was :lol:
niet vergeten dat frank bijna 1/2 jaar heeft moeten wachten voor levering :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie