BMW te zwaar.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dennis67

BMW te zwaar.

Bericht door Dennis67 »

Mijn BMW R 1100 RT is duidelijk te zwaar voor mij :(
Bij het achteruit neerzetten van de motor stapte ik in een putje waardoor mijn toch al niet lange benen nog eens 5 cm extra te kort kwamen en de motor dus begon te kantelen.
Ik kon hem heel even tegenhouden, maar uiteindelijk heb ik hem zeer rustig op zijn kant gelegd.
Lang leve de cilinderberschermers.
Ik rijd op dit moment zonder koffers, dus ik had in zijn geheel geen schade. Beetje mijn ego dat wel. Was net bezig met een gahandicapte rit te begeleiden(als verkeersregelaar) dus ik had toeschouwers genoeg :evil:
R 1100 RT
Danny

Bericht door Danny »

stap dan af en duw de motor - met reeds uitgeklapte zijpikkel - achteruit. dan voorkom je dat!! gaat probleemloos. By the way, liever een kapot of gekrast kofferdeksel dan andere schade aan uitlaat, zadel, kont, pinkers... :wink:
George Michael

Bericht door George Michael »

Zo'n geval heb ik eens in de schuur gehad. Viel de motor van mij af! Daar is niets tegen te doen. Spiegelglas stuk en een heeeel klein krasje op het lak.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Eénmaal zo'n motor gaat, dan gaat hij.
Als het een troost mag zijn, ik heb dat ook al voor gehad.
De zijpikkel naar beneden, ik stap af ....... de zijpikkel was blijkbaar teruggeveerd.... er was geen tegenhouden aan.
Maar buiten een paar scharretjes en een gedeukt ego is zoiets best te overleven :)
haas

Bericht door haas »

Dennis67 jongen er zijn twee soorten motorijders...
Zij die al eens gevallen zijn...en die die nog moeten vallen... :lol:

Zolang de schade meevalt en je er achteraf kunt om lachen valt het nog mee...

BTW...steunwieltjes helpen ook :lol: :lol: :lol:
R1100RT + TTRider
Frank K

Bericht door Frank K »

In principe is een motor gemaakt om vooruit te rijden en eigenlijk gaat dit ook op voor de mens.
Het beste is dus elk manoevre met de motor dat je achterwaarts moet maken eerst afstapt en dan pas de motor achteruit duwt met je gezicht in de richting waar je naar toe gaat.
Meestal loopt het fout bij het parkeren of bij een terugdraaimanoevre na verkeerd gereden te zijn. De straat blijkt dan te smal ( meestal is deze breed genoeg maar door een gebrek aan ervaring, stress enz...) om in een keer te draaien en dan begint het.....
Op een goede cursus motorbeheersing leer je eerst met je motor aan de hand wandelen, vooruit en achteruit.......
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RBee

Bericht door RBee »

Daarna leer je draaien in die te smal lijkende straat,
( meestal is deze breed genoeg maar door een gebrek aan ervaring, stress enz...) :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

:lol: Vallen is niet erg als je er alleen maar een verhaal aan overhoudt ... :!: :?: :!:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Frank K schreef:...Op een goede cursus motorbeheersing leer je eerst met je motor aan de hand wandelen, vooruit en achteruit.......
Inderdaad, toen we naar ons opleiding bij de polies vertrokken gingen we het allemaal ne keer rap leren se :roll: :lol:

1ste oefening :wandelen ... :twisted:

In 't begin staat het zweet in uw botten, maar als ge dat zo elke dag een half uurke moet doen danst ge bijna met uwe moto :wink:
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Slowke gedanst met de moto ?

Da's nog altijd beter dan spinnen ... :wink:

Geen geleuter, stappen is leren !
Plaats reactie