anakee?
Moderator: GVN
anakee?
wil geen never-ending forumtopics uit de schaduw halen, maar Is de anakee vergelijkbaar qua rijden aan een T66? Ook in de regen? Waaraan mag ik me verwachten qua gedrag op onverhard?
wat is een goeie prijs voor een geplaatste achter anakee?
of beter ne trailwing, tourance...
wat is een goeie prijs voor een geplaatste achter anakee?
of beter ne trailwing, tourance...
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Fun on wheelz
standaard lagen er op mijn GS1150 T66 van Michelin.
Hebben 20.000 km heel goed hun dienst gedaan.
Daarna Anakees laten leggen. Anakees zijn de opvolgers van de T66. Ze liggen er nu 7.000 km op en ben er zeker zo tevreden van. Zowel op droog als nat wegdek. Hopelijk gaan ze ook zo lang mee als de T66. Ik blijf dus voorlopig bij Michelin mijn banden kopen.
Hebben 20.000 km heel goed hun dienst gedaan.
Daarna Anakees laten leggen. Anakees zijn de opvolgers van de T66. Ze liggen er nu 7.000 km op en ben er zeker zo tevreden van. Zowel op droog als nat wegdek. Hopelijk gaan ze ook zo lang mee als de T66. Ik blijf dus voorlopig bij Michelin mijn banden kopen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Subjectief !
Eigenlijk kan ik niet echt objectief spreken, maar ik heb op mijn GS 2 rear - en 1 front Anakee versleten en was er bijzonder tevreden over. Vooral over het vlug opwarmen van de band (grip) ook in koude omstandigheden. En plat dat je er kon mee gaan dat het gene naam heeft. Maar, aangezien ik geen echte GS-er ben (ik ga zo goed als nooit off-road) draai ik nu op een set Pilot Roads : véél comfortabeler en nog snediger in de bochten. Wel opletten ermee als ze "koud" staan, ook in de zomer. De band is een tikkeltje verraderlijk als je wat heftiger vertrekt na een poos te hebben stilgestaan. In de regen : een voortreffelijke band ! Insiders (en kenners) beweren dat de Metzeler Tourance nóg beter zou zijn, maar hiermee heb ik (nog) geen ervaring. Door de vele positieve echo's ben ik op de lange duur toch wel geneigd om hén (de Metzeler-addicts) te gaan geloven (althans voor wat de "tractorbanden" betreft !).
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
YOO
Kort gezegd:
-Metzeler Tourance: goeie band, geeft vertrouwen in natte en droge condities, slijt niet als zot, voorband verliest grip als 'm op 't einde zit v.d levensduur, lichtjes onderhevig aan cupping, redelijke grip bij off-roadgedoe, althans totdat de groeven vol zitten, dan is 't gewoon schuiven e.d, maar de hebde met alle all-roadbanden.
-Bridgestone Battlewing: superklever, zeker op droog, goed op nat, slijt redelijk, voorband blijft kleven, ongeacht de sleet, achterband ook trouwens, grip off-road is quasi dezelfde als met een gewone baanband, groeven zijn te fijn om echt off-roadtoestanden te verwerken, soit, grip off-road is dus vele minder.
-Michelin Anakee: kan ik nog niet alles van zeggen, ligt er ong. 1000km op nu (achteraan) kleeft op 't eerste zicht voldoende, maar heb er geen supergevoel bij, vond de Battlewings op asfalt superieur, slijt naar 't schijnt ook niet slecht, zal zoiets als de Bridgestone zijn me dunkt, grip off-road vergelijkbaar met Tourance, dankzij z'n brede groeven, maar wordt afgeraden voor harde steenpistes door z'n zachte rubbercompound, scherpe stenen e.d kunnen makkelijker schade veroorzaken dan bij een hardere Tourance, moet 'm ook nog is testen op natte weg, schijnt subliem te zijn in natte condities, zal 'k nog moeten uitvissen
Voila, hiermede zijt ge misschien al ietske wijzer (of just nie
)
Grtz, Philip!
Kort gezegd:
-Metzeler Tourance: goeie band, geeft vertrouwen in natte en droge condities, slijt niet als zot, voorband verliest grip als 'm op 't einde zit v.d levensduur, lichtjes onderhevig aan cupping, redelijke grip bij off-roadgedoe, althans totdat de groeven vol zitten, dan is 't gewoon schuiven e.d, maar de hebde met alle all-roadbanden.
-Bridgestone Battlewing: superklever, zeker op droog, goed op nat, slijt redelijk, voorband blijft kleven, ongeacht de sleet, achterband ook trouwens, grip off-road is quasi dezelfde als met een gewone baanband, groeven zijn te fijn om echt off-roadtoestanden te verwerken, soit, grip off-road is dus vele minder.
-Michelin Anakee: kan ik nog niet alles van zeggen, ligt er ong. 1000km op nu (achteraan) kleeft op 't eerste zicht voldoende, maar heb er geen supergevoel bij, vond de Battlewings op asfalt superieur, slijt naar 't schijnt ook niet slecht, zal zoiets als de Bridgestone zijn me dunkt, grip off-road vergelijkbaar met Tourance, dankzij z'n brede groeven, maar wordt afgeraden voor harde steenpistes door z'n zachte rubbercompound, scherpe stenen e.d kunnen makkelijker schade veroorzaken dan bij een hardere Tourance, moet 'm ook nog is testen op natte weg, schijnt subliem te zijn in natte condities, zal 'k nog moeten uitvissen
Voila, hiermede zijt ge misschien al ietske wijzer (of just nie
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
noppenrijder
YOO
ALs 't over den D607 gaat, naar 't schijnt vergelijkbaar met de Bridgestone, plakken op de baan, ietske minder "all-road" op onverhard.
Heb ik wel zelf nog niet getest, is van horen zeggen

Is wel een mooi bandje, laat ons iets weten als ge meer weet
Grtz, Philip!
ALs 't over den D607 gaat, naar 't schijnt vergelijkbaar met de Bridgestone, plakken op de baan, ietske minder "all-road" op onverhard.
Heb ik wel zelf nog niet getest, is van horen zeggen

Is wel een mooi bandje, laat ons iets weten als ge meer weet
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
den Bullet
Mijn ervaringen met Trailwing en Tourance heb ik hier gepost; met 't verschil dat ze nu zo'n 5.000 km meer hebben en nòg niet versleten zijn 
YOO
Olla mannekes, den TRAILWING niet vergissen door den BATTLEWING hé, da zijn idd twee totaal verschillende banden, alhoewel ze beiden van Bridgestone zijn, den Trail is de voorloper van de Battle, en den Trail kreeg idd niet zo'n goede commentaren in een test die ik enkele maanden geleden gelezen had.
Grtz, Philip!
Olla mannekes, den TRAILWING niet vergissen door den BATTLEWING hé, da zijn idd twee totaal verschillende banden, alhoewel ze beiden van Bridgestone zijn, den Trail is de voorloper van de Battle, en den Trail kreeg idd niet zo'n goede commentaren in een test die ik enkele maanden geleden gelezen had.
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Dwars schreef:op de Gs(A) 1150 zweer ik bij de Anakeeplakt goed en snel op temperatuur ook bij kou en regen. Maar banden is heel persoonlijk is mijn (lange) ervaring: wat ik zou willen adviseren: "uitproberen" en niet afgaan op anderen
En hoeveel km doe je dan met deze anakee'sop je GSA 1150?
Had op m'n GS1100 steeds Mezeler Tourance , waar ik gemiddeld 20.000km mee reed ,en dan hadden ze nog een beetje profiel.
Nu , op m'n GSA 1150 liggen Anakee's ,maar heb hem zo gekocht.(28000km)
Maar weet niet hoelang deze er op liggen.
Bandjes laten steken bij Vulco in Leuven.
3 uur later was ie plat. Ach vast t ventiel, dus opgepompt en rijden.
s' avonds thuisgekomen en terug plat. .... Binnenband gekneld bij t monteren van de buitenband. K*T. Toen was ik in antwerpen.
Even naar Vulco Leuven gebeld om t probleem uit te leggen. Hun collega's in Wilrijk hebben kosteloos de binnenband vervangen.
Met zo 'n service ben ik blij.
3 uur later was ie plat. Ach vast t ventiel, dus opgepompt en rijden.
s' avonds thuisgekomen en terug plat. .... Binnenband gekneld bij t monteren van de buitenband. K*T. Toen was ik in antwerpen.
Even naar Vulco Leuven gebeld om t probleem uit te leggen. Hun collega's in Wilrijk hebben kosteloos de binnenband vervangen.
Met zo 'n service ben ik blij.
you don't stop playing because you get old.
Fun on wheelz
Fun on wheelz
Zaterdag j.l. een setje Anakee's laten plaatsen op GS12; (montage,
uitbal. btw ) 225 all in.
Met vorige Tourance n 18... km, (voorband nog goed voor 3... km.)
Meestal me duo gereden.
Hopelijk doet de Anakee beter op nat wegdek
na rodageperiode
en warme invriesrit.
grts
uitbal. btw ) 225 all in.
Met vorige Tourance n 18... km, (voorband nog goed voor 3... km.)
Meestal me duo gereden.
Hopelijk doet de Anakee beter op nat wegdek
en warme invriesrit.
grts
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Hoi,
Als echte Tourance fan ben ik niet snel te vinden voor andere banden op een GS
Bij aankoop van mijne nieuwe een vijf maanden terug lagen er anakee's op van fabriek af...
Vond het een goede band... bijna zo goed als de Tourance.....
Enkel de snelle slijtage verwonderde mij... na 8000 km was meer dan het beste eraf en met een kleine 9000km was het profiel volledig weg...
De voorband kan nog wel een kilometer of vijfduizend mee.
Achteraan is de nieuwe een tourance geworden en dat was toch weer een beetje thuiskomen en het gas gaat nu terug verder open
Ik denk dat iedere band goed is maar dat de band moet passen bij de rijder.... Niet iedereen loopt gemakelijk met dezelfde schoenen hé
GRTS Danny
Als echte Tourance fan ben ik niet snel te vinden voor andere banden op een GS
Bij aankoop van mijne nieuwe een vijf maanden terug lagen er anakee's op van fabriek af...
Vond het een goede band... bijna zo goed als de Tourance.....
Enkel de snelle slijtage verwonderde mij... na 8000 km was meer dan het beste eraf en met een kleine 9000km was het profiel volledig weg...
De voorband kan nog wel een kilometer of vijfduizend mee.
Achteraan is de nieuwe een tourance geworden en dat was toch weer een beetje thuiskomen en het gas gaat nu terug verder open
Ik denk dat iedere band goed is maar dat de band moet passen bij de rijder.... Niet iedereen loopt gemakelijk met dezelfde schoenen hé
GRTS Danny
Ja, iedereen zijn goesting.
Ben wel ietwat verbaasd. Voor mij ging de Anakee achterband door de brede langsgroef iets te gemakkelijk dribbelen bij bochtenwerk ; ben ik de enige die dat vind ? 
Laatst gewijzigd door Toedel op 19 nov 2006, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
frederik
gs banden
bandenkeuze is persoonlijk en soms moeilijk om te beslissen. Stabiliteit, rijgedrag bij regen, duidelijk de bestuurder laten weten als je op de rand zit, prijs, duurzaamheid zijn zowat de verschillende factoren die de ideale band bepalen.
Maar voor op een gs kan ik er echt niet bij, dat er nog twijfels bestaan.
Zeker als we de aankoopprijs van de verschillende merken gaan bekijken én de duurzaamheid, was ik van mening dat het nu al als een paal boven water stond dat de gs band, de Tourance de gs band bij uitstek is. Ik heb het voor op de 11xxgs ! Als je nu echt rubber nodig hebt, en er is geen stock meer in Tourance, ja dan kan ik het begrijpen, maar in de andere gevallen ?!
Voor op een 2v gs is de enduro4 dan iets beter dan de tourance (als die op het moment nog beschikbaar is natuurlijk).
Moest ik even kwijt.
Frederik
Maar voor op een gs kan ik er echt niet bij, dat er nog twijfels bestaan.
Zeker als we de aankoopprijs van de verschillende merken gaan bekijken én de duurzaamheid, was ik van mening dat het nu al als een paal boven water stond dat de gs band, de Tourance de gs band bij uitstek is. Ik heb het voor op de 11xxgs ! Als je nu echt rubber nodig hebt, en er is geen stock meer in Tourance, ja dan kan ik het begrijpen, maar in de andere gevallen ?!
Voor op een 2v gs is de enduro4 dan iets beter dan de tourance (als die op het moment nog beschikbaar is natuurlijk).
Moest ik even kwijt.
Frederik
YOO
Awel frederik, ben is benieuwd uw testverslag te lezen van bv. de Anakee en de Battlewing
Grtz, Philip!
P.S: Hebt gij misschien aandelen bij Metzeler
Awel frederik, ben is benieuwd uw testverslag te lezen van bv. de Anakee en de Battlewing
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
frederik
als ik de meeste reakties lees, heb ik de indruk, dat er zijn die wel aandelen hebben in bepaalde bandenmerken.Koppel!! schreef:YOO
Awel frederik, ben is benieuwd uw testverslag te lezen van bv. de Anakee en de Battlewing :wink:
Grtz, Philip!
P.S: Hebt gij misschien aandelen bij Metzeler :?:
het is een vaststelling dat vele motorrijders nooit eens kunnen toegeven dat ze tevreden zijn met iets, bv met een goede touranceband. machogedrag bij banden is een véél voorkomende zaak. ook last van philip ?
Re: gs banden
Elk zijn ding, maar ik wil weten hoe de anakee het doet op de 12xx GSfrederik schreef:
bandenkeuze is persoonlijk en soms moeilijk om te beslissen. Stabiliteit, rijgedrag bij regen, duidelijk de bestuurder laten weten als je op de rand zit, prijs, duurzaamheid zijn zowat de verschillende factoren die de ideale band bepalen.
HIERBIJ BEVESTIGING
Ik heb het voor op de 11xxgs !
Frederik
en niet op de 11xxgs, indien ik altijd met een Tourance blijf rijden, tja, wat weet ik dan van andere sluffers.
Altijd bereid om mijn bevindingen te delen op het forum, groetjes.
Lid BMW MC Vl
-
frederik
je hebt een punt.
ik heb met enduro4, tourance en anakee gereden.
problemen gehad met de ankee en het onveiligheidsgevoel bij regen erbij, zo zat ik terug bij tourance. voeg daarbij bij dat de tourance héél lang meegaat en bovendien goedkoop vindbaar is en zo blijf je bij wat je hebt hé.
en dan komt de r1200rt langs ... maar dat is een ander verhaal natuurlijk.
ik heb met enduro4, tourance en anakee gereden.
problemen gehad met de ankee en het onveiligheidsgevoel bij regen erbij, zo zat ik terug bij tourance. voeg daarbij bij dat de tourance héél lang meegaat en bovendien goedkoop vindbaar is en zo blijf je bij wat je hebt hé.
en dan komt de r1200rt langs ... maar dat is een ander verhaal natuurlijk.
YOO
Hoe kan je nu zeggen dat de Tourance "DE" beste band is, als je de Battlewing en hoogstwaarschijnlijk de Dunlop D607 nog niet getest hebt
De Metzeler is idd een heel goede band, maar zonder te vergelijken kun je nooit weten of deze de beste is.
De enige reden dat ik een Tourance zou monteren is voor een lange reis op slechte, of onverharde wegen, zoals bv. een retourtje Noordkaap, daar is de Tourance 't meest in z'n sas.
Anderzijds, als 't puur asfalt is, en de ten hoogste 10% meer sleet geen kwaad kan, dan is 't tot nu toe de Bridgestone voor mij.
Is (vooraan) gewoon véle beter, supergrip, zowel op nat als droog, en dit tot op 't einde, m'n Tourance vooraan begon op 't einde héél onrustig te worden, en in de "platte" bochtjes begon hij zelfs te glijden, heb ik nooit gevoeld met de Battlewing. Achteraan is er denk ik weinig verschil, maar 'k rij nu eenmaal graag voor en achter met 't zelfde
Ben nu de Anakee's aan 't testen, tot nu toe zeker niet slecht, maar nog geen supergevoel bij
Grtz, Philip!
Als ik al ergens last van heb, dan is 't van sommigen die 't één of 't ander aanprijzen, zonder enige ervaring opgedaan te hebben met gelijkaardige alternatieven.frederik schreef:als ik de meeste reakties lees, heb ik de indruk, dat er zijn die wel aandelen hebben in bepaalde bandenmerken.Koppel!! schreef:YOO
Awel frederik, ben is benieuwd uw testverslag te lezen van bv. de Anakee en de Battlewing![]()
Grtz, Philip!
het is een vaststelling dat vele motorrijders nooit eens kunnen toegeven dat ze tevreden zijn met iets, bv met een goede touranceband. machogedrag bij banden is een véél voorkomende zaak. ook last van philip ?
Hoe kan je nu zeggen dat de Tourance "DE" beste band is, als je de Battlewing en hoogstwaarschijnlijk de Dunlop D607 nog niet getest hebt
De Metzeler is idd een heel goede band, maar zonder te vergelijken kun je nooit weten of deze de beste is.
De enige reden dat ik een Tourance zou monteren is voor een lange reis op slechte, of onverharde wegen, zoals bv. een retourtje Noordkaap, daar is de Tourance 't meest in z'n sas.
Anderzijds, als 't puur asfalt is, en de ten hoogste 10% meer sleet geen kwaad kan, dan is 't tot nu toe de Bridgestone voor mij.
Is (vooraan) gewoon véle beter, supergrip, zowel op nat als droog, en dit tot op 't einde, m'n Tourance vooraan begon op 't einde héél onrustig te worden, en in de "platte" bochtjes begon hij zelfs te glijden, heb ik nooit gevoeld met de Battlewing. Achteraan is er denk ik weinig verschil, maar 'k rij nu eenmaal graag voor en achter met 't zelfde
Ben nu de Anakee's aan 't testen, tot nu toe zeker niet slecht, maar nog geen supergevoel bij
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!