Verschil tussen de rockster en de roadster

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnB
Contacteer:

Verschil tussen de rockster en de roadster

Bericht door StijnB »

Kent iemand het verschil tussen een r1150 rockster of roadster?

Zijn er trouwens nadelen aan een r1150 rockster, als je gaat kijken naar tweedehands moto's dan kom je die heel vaak tegen aan een heel scherpe prijs.
GS 1200
Vordr

Bericht door Vordr »

Ik heb 3 jaar met een Rockster gereden.

Toffe machine :D maar ik miste wel wat windbescherming.
Op een roadster kan je een betere windbescherming plaatsen, maar ja, nu hoor ik de puristen al klagen:" Wie koopt er een naked bike en zet er dan een windscherm op?"

Ik dus.
:wink:

Voor de rest denk ik dat het vooral met het uiterlijk te maken heeft, de Rockster ziet er wat stoerder, gemener uit. Bad boys image :twisted: om zo te zeggen, daarom had ik hem ook gekozen toen. 8)

Qua rijgedeelte kan ik alleen zeggen dat de Rockster lekker rijdt en van de roadster weet ik het niet, nooit mee gereden.

Veel succes met uw zoektocht en daarna uw keuze !
GSven

Bericht door GSven »

Zo uit het hoofd, dacht ik dat een Rockster een koplamp had zoals de 1150GS. Zo'n grote met een kleine lens ernaast, de Roadster heeft een klassieke ronde lamp.
Verder waren de kleuren wat anders.
Windbescherming was onbestaande op de Rockster.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Van wind weinig last in ons 30,50,70 landje maar boven de 120 op de snelweg is het wunderlich schermpje toch een aardige feature. Onder de 120 is het perfect te doen.

Qua motor is het exact dezelfde als de roadster.
Ik weet niet of je op de roadster een benzine aanduiding hebt want dat ontbreekt op de rockster alleszins (enkel een lampje) Versnellingsaanduiding heb je op een rockster ook niet.

Coole lichten, breder stuur en andere kleurkes.
Al de rest is hetzelfde.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Bedankt voor de info!
GS 1200
bosber
Contacteer:

Bericht door bosber »

GSven schreef: Windbescherming was onbestaande op de Rockster.
Heb er als vervangmotor mee gereden terwijl mijne 1100 rt in onderhoud was,miljaarde,neen laat maar zitten,net vrije val op 2000 m hoogte en reed toch maar heel even 140 km/h,wel zeer wendbare en sportieve machine maar zeker niet aan mij besteed.
gaas aan de maas
LOMAX

Bericht door LOMAX »

De rockster kwam standaard zonder duozit, zonder duo-voetsteuntjes en zonder de bagage-opties of maxi-scherm die je er bij de roadster soms bij kreeg. Voor al die dingen moest je bijbetalen.Inderdaad heel lage prijzen, nog lager dan roadster. Is vooral een image-bike, af en toe in een opwelling gekocht, en dan moet ie weer de deur uit, net als die onhandelbare pittbull :roll:
Iets minder braaf, iets minder duur, iets minder opties (roadster heeft echter ook geen benzinemeter of versnellingsindicator), grote lolfactor maar beperkt reisimago.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Even visualiseren:

Roadster
Afbeelding

Rockster
Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
LOMAX

Bericht door LOMAX »

bosber schreef:
GSven schreef: Windbescherming was onbestaande op de Rockster.
Heb er als vervangmotor mee gereden terwijl mijne 1100 rt in onderhoud was,miljaarde,neen laat maar zitten,net vrije val op 2000 m hoogte en reed toch maar heel even 140 km/h,wel zeer wendbare en sportieve machine maar zeker niet aan mij besteed.
Op een RT tocht het, langs achter onder mijn helm in. Op een naked waait het, recht op mijn knikker. Op een naked nog nooit verkouden geworden, op een RT constant :? En op een roadster lijkt 140 gladiator/samourai-snel, goedkoop kicken, toch?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Motorisch zijn ze dezelfde, ook qua rijgedeelte zijn ze idenktiek, qua zitpositie zijn ze wel degelijk verschillend.

Mijne maat heeft een Roadster, en heeft indertijd nog getwijfeld voor de Rockster, maar na een test zei hij me dat positie van 't stuur zodanig anders was, dat hij niet meer moest twijfelen.
De Rockster heeft een ietwat breder (ni veel hoor) stuur, maar vooral een rechter stuur, en 't zit meer naar voren geplooid, komt erop neer dat je op een Rockster sportiever zit, maar meer druk op de polsen hebt, en bijna klaarzit om eenieder op z'n doos te geven in een bochtje om vlak daarna een superstoppie uit je mouw te schudden :lol:
De Roadster heeft dit sportieve, agressieve karakter minder, zit iets meer rechtop met minder druk op beide polsen, en is de comfortabelste v.d twee.
Natuurlijk kan je met beiden evengoed gassen, maar de éne leent er zich net iets meer toe dan de andere :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
ook qua rijgedeelte zijn ze idenktiek
Ik ben zelf in bezit geweest van een rockster. Het rijwielgedeelte is zeker niet identiek. Door een andere telelever en balhoofdhoek staat de rockster meer op zijn neus dan de roadster. Dit leid tot een veel speelsere fiets... Uit mijn ervaring weet ik dat je geconsentreerd rechtdoor moet rijden want met het bredere stuur en sportiever zithouding gecombineerd met de kortere wielbasis is hij zeer giftig.
[img][img]http://img227.imageshack.us/img227/387/23tornantetrip0154kq9.jpg[/img][/img]

GRTS Danny
dragon

rocksterreizen

Bericht door dragon »

de rocky is wel een redelijke sportieve machine maar je kan er wel afstanden mee afleggen .als je hem een beetje aanpast;scherm en koffers,ja ik weet het staat niet op een naked,maar na 2uur snelweg naar de ardens weet je dat toch te waarderen .De vliegelijkjes blijven ook aan het scherm hangen en niet aan je kledij .Enig minpunt is de vering op betonplaat wegen nogal schokkerig, kunnen ook de laagprofielbanden zijn .Verder is het een verslavende machine die goed aan het gas hangt en goede wegligging heeft.Ik zou zeggen maak een proefrit :!:
Afbeelding
rocky
El Barto

Bericht door El Barto »

Rockster heeft als basis de Roadster, met de GSA motor; het rijwielgedeelte (incl. brede velg en 180 slof), carbon voorspatbord en tellers van de S; streetfighterstuur; koplamp en afdekking duo van de GSA; het hoogste zadel van de R en de specifieke matte lak...
Da ist.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster

Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Alle bedankt voor de info! Ik ga de komende weken de tweedehands websites in het oog houden want zo een rockster kan mij wel bekoren.
GS 1200
Plaats reactie